Forsikring til orientering
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 09:33

Jeg fik også et BMW mærke-forsikringstilbud.

Hovedtal:
Selvrisiko, (dobbelt), ansvar Kr. 8.000,-
Selvrisiko, (dobbelt), kasko Kr. 8.000,-
Selvrisiko tyveri 10%

Findes kun med helårsdækning, pris Kr 7.762,-

Så jeg bliver hvor jeg er, hvor tyveri ikke følges af yderligere tyveri.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-06-07 07:41

Det er jo bare fordi unge mænd som dig!, udgør en større risiko, end os
andre, mere modne.

Michael
(Der har BMW-mærkeforsikring, med 3000 i selvrisiko, og betaler lige under
2000,- årligt for helårsforsikring, inkl.. kasko).

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-06-07 07:54

Michael Dahlberg wrote:

> Det er jo bare fordi unge mænd som dig!, udgør en større risiko, end os
> andre, mere modne.

Ohh tak, det varmede

> Michael
> (Der har BMW-mærkeforsikring, med 3000 i selvrisiko, og betaler lige under
> 2000,- årligt for helårsforsikring, inkl.. kasko).

Men stadig selvrisiko på tyveri :-/ hvilket jeg aldrig vil akceptere.

mvh
Orla
kun 46

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-06-07 11:57

Orla Wrote

>Men stadig selvrisiko på tyveri :-/ hvilket jeg aldrig vil acceptere.

Forventer du da, at den bliver stjålet?
I så fald er der ikke noget at sige til, at forsikringsselskabet vil have
du betaler lidt selv

Michael

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-07 12:09

Michael Dahlberg skrev:
> Orla Wrote

> Forventer du da, at den bliver stjålet?
> I så fald er der ikke noget at sige til, at forsikringsselskabet vil have
> du betaler lidt selv

meeeppp!
Wrong!

Det er den anden vej rundt - forventer forsikringsselskabet da ikke vi
passer ordentligt på vores ting? !

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 23:43

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den anden vej rundt - forventer forsikringsselskabet da ikke vi
> passer ordentligt på vores ting? !

Hemmm....... når man ser hvordan mange mc'ister kører ude i samfundet, er
det faktisk et under at forsikringer ikke er dyrere ..............

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-06-07 12:13

Michael Dahlberg wrote:

> Orla Wrote

> Forventer du da, at den bliver stjålet?

Ja-da, jeg har da ikke råd til at beholde den.

> I så fald er der ikke noget at sige til, at forsikringsselskabet vil have
> du betaler lidt selv

Syns Du ? Hvis nu at Du havde noget at der var _værd_ at forsikre, så så
Du nok anderledes på det. ;-D

mvh
Orla

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-07 08:00

> Forventer du da, at den bliver stjålet?
> I så fald er der ikke noget at sige til, at forsikringsselskabet vil have
> du betaler lidt selv

Det er jo heller ikke fordi man har planer om at vikle sig selv rundt om en
lygtepæl at man tegner kasko. Desværre er det kotyme blandt mange selskaber
at de opkræver 20% selvrisiko ved tyveri, så i den forbindelse er det Orla
tilbud da ikke det værste ...

Men præmie og selvrisiko(er) skal jo ses under et for at vurdere om det er
et godt til bud man har fået. Jeg har min mc kasko hos GF der "kun" har en
normal selvrisiko ved tyveri

Men hvor mange bilister tror i ville akceptere en selvrisiko på 10 eller 20%
ved tyveri ?

/A

Fra : Orla Pedersen

Dato : 06-06-07 08:49

Anders Majland wrote:

> Men hvor mange bilister tror i ville akceptere en selvrisiko på 10 eller 20%
> ved tyveri ?

Mon ikke bare Michael ville hovere over at han kan få en billig forsikring
på en "antik" mc. Jeg gav jo heller ikke alverden for den gamle XS.

Thisted forsikring er stadig det bedste bud for mig, på en ny BMW.
Billigere end mærkeforsikring, og med bedre vilkår, og mokken ved IF er
stadig sur over at jeg påpegede det, og at jeg ikke køber deres
forsikring.

mvh
Orla

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 06-06-07 22:46

Orla wrote:
>Mon ikke bare Michael ville hovere over at han kan få en billig forsikring
>på en "antik" mc. Jeg gav jo heller ikke alverden for den gamle XS.

Jeg beklager hvis det er blevet optaget som hoveren.
Jeg forsøgte blot at være morsom, men har åbenbart en anden humoristisk sans
end andre her i gruppen.
Uden at kende Orla, kan jeg ud fra dine indlæg her i gruppen let se at du
ikke er en ren drenger.v,
så jeg syntes det var morsomt at komme med den del af bemærkningerne, der
omtalte seniorrabatter.
Jeg ønskede på ingen måde at hovere.

I bund og grund er jeg nok langt hen ad vejen på bølgelængde med Orla,
bortset fra,
at jeg faktisk synes at selvrisiko på ansvarsforsikring er endnu værre end
på tyveriforsikring,
men vi har vel all vore ideer.
Bemærkningen om forventning af tyveri der modsvarer forsikringsselskabets
selvrisiko,
var også bare hurtig/smart.
Beklager, men jeg fyrer sommetider fra hoften, og rammer enten ved siden af,
eller rammer personer jeg bestemt ikke ønsker at gøre kede af det.

Som sagt beklager jeg, men jeg lover ikke at det ikke gentager sig!
Sådan er jeg

Michael
(Antik BMW K75C)

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 06:35

On Wed, 6 Jun 2007 23:46:08 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Jeg beklager hvis det er blevet optaget som hoveren.

Og jeg beklager at jeg ikke fangede den i første hug, men derefter gik det
da vist meget godt

Men for lige at grave i det saglige...

> at jeg faktisk synes at selvrisiko på ansvarsforsikring er endnu værre end
> på tyveriforsikring,
> men vi har vel all vore ideer.

Selvrisiko på ansvar er åbenbart ved at være normen idag. Endnu en måde at
undgå udbetalinger. :-/ Ligeledes "dobbelt selvrisiko", hvis forsikringen
skal være til at betale.

Og til Dennis, jeg får 10% samlerabat, uden den ville prisen fra Thisted og
IF være den samme. Så er spørgsmålet jeg kunne tegne mc-forsikringen som
eneste forsikring. Vilkårene er ellers ens pånær selvrisikoen ved tyveri,
(10% ved IF)

> Som sagt beklager jeg, men jeg lover ikke at det ikke gentager sig!
> Sådan er jeg

Mon ikke det går alligevel

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 23:37

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Billigere end mærkeforsikring, og med bedre vilkår, og mokken ved IF er
> stadig sur over at jeg påpegede det, og at jeg ikke køber deres

Hej Orla.

Hvor mange andre forsikringer skal du så have hos dem, for at det bliver
billigere end IF mærkeforsikring ?