Hastighedskontrol - radarkontrol
Fra : SKAnd

Dato : 01-06-07 22:08

En af mine gode venner kom i går igennem en radarkontrol - en som var
enmandsbetjent.
Vennen mener han desværre nok var kommet tæt på 110 km/t, da han
opdagere betjenten stå på lur bag en busk på den øde landevej med en
hastighedsbegræsning på 80 km/t.
Vennen blev ikke stoppet - der var heller ikke noget stop-hold.

Jeg mener min ven skal være glad og ikke regne med der kommer en
regning (bøde+klip denne gang) - har jeg ret ?
Er det korrekt, at politiets radarmåler har problemer med at måle en
MC'er der køre mod "måleren" ?

mvh
Skand

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-06-07 22:11

>Jeg mener min ven skal være glad og ikke regne med der >kommer en
>regning (bøde+klip denne gang) - har jeg ret ?

enig, hvis de ikke stopper ham der, så er det det.

>Er det korrekt, at politiets radarmåler har problemer med at >måle en
>MC'er der køre mod "måleren" ?

synes den virker irreterende fint... :)

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-06-07 06:41

"SKAnd" <sorenkandersen@gmail.com> wrote in message
[...]

MC'er der kører mod "måleren" ?

mvh
Skand

***********

Næeh - det virker fint, så længe der er en flade at måle på.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - under opbygn...jaja, I ved det...

Fra : H&M

Dato : 02-06-07 11:43

>Er det korrekt, at politiets radarmåler har problemer med at måle en
>MC'er der køre mod "måleren" ?

Nope, man kan nemt måle en MC, den ene gang jeg selv blev snuppet, fik jeg
lov at skyde lidt på de andre trafikanter medens papirarbejdet blev lavet,
det er forbavsende nemt at ramme en mindre flade på 1/4 af en nummerplade på
400 m.

Din ven vil ikke få en efterregning.

Fra : Hekto

Dato : 04-06-07 12:10

On Fri, 01 Jun 2007 21:07:38 +0000, SKAnd wrote:

> [...]
> regning (bøde+klip denne gang) - har jeg ret ?
> Er det korrekt, at politiets radarmåler har problemer med at måle en

Tjaaaa ... jeg har da set Doppler radarer der måler hastigheden på
golfkugler og hagl fra et luftgevaæ!

Man kan altid spørge til kalibreringen af radaren - og hvis man bliver
målt i et sving giver det for store unøjagtigheder - men generelt er det
jo bare at betale, og så komme videre i livet!

--
/Hekto