Samfundssind
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 13:52

Nye tider, der er idag foretaget en "frivillig" indbetaling af skat på Kr.
128.000,-

Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget
godt.

Orla Pedersen
ex "fie", nu R1200S
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 14:08

> [...]
> 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget

Tillykke med den ny
/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 08:28

On Fri, 1 Jun 2007 15:07:50 +0200, Bo Stange wrote:

> Tillykke med den ny
> /Bo

Mange tak, jeg skal måske også ud i noget sænkning, men nu vil jeg liige
klappe hesten, og se om der nu også er et problem.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 16:18

meddelelse news:18r7rvzkig2v8$.1ea43mdxcbm0g$.dlg@40tude.net...
> Nye tider, der er idag foretaget en "frivillig" indbetaling af skat på Kr.
> 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget
> godt.

Tillykke med den

He-he, så du kunne ikke lade være !, hvordan er det så at køre på en
"rystepudser"

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 17:29

On Fri, 1 Jun 2007 17:17:36 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Tillykke med den

Tak da.

> He-he, så du kunne ikke lade være !, hvordan er det så at køre på en
> "rystepudser"

Ikke siden jeg prøvede en Bonneville 650 har jeg døjet med dobbeltsyn
Nej, det er nu mest et kosmetisk problem i tomgang. Så snart at man ruller
så mærkes der ikke noget. Jeg tumler lidt med bagdæmperen ligenu. Den er, i
lighed med VTR'en, lidt for stram, og lidt overdæmpet. Det er i øvrigt
Showa begge to. Men jeg er overbegejstret for frontaffjedringen, og det
"manglende" dyk når der bremses.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ole

Dato : 01-06-07 18:37

Orla Pedersen wrote:
Men jeg er overbegejstret for frontaffjedringen, og det
> "manglende" dyk når der bremses.

Jep, "swingforgaffel" foran, det hedder det nok ikke på din,
det er en drøm at bremse med

Ole

Guzzi med "swingforgaffel" indtil sidevognen ryger af
i et "Swing"

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 20:19

meddelelse news:5i5lan4116pq$.zpdkzblzb24g$.dlg@40tude.net...

> [...]
> lighed med VTR'en, lidt for stram, og lidt overdæmpet. Det er i øvrigt
> Showa begge to. Men jeg er overbegejstret for frontaffjedringen, og det

Du må ta' nogle billeder !, er den ny ?, næsten ny ?, demo eller hentet syd
for grænsen ?, fortæl - fortæl

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 21:09

On Fri, 1 Jun 2007 21:18:55 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Du må ta' nogle billeder !, er den ny ?, næsten ny ?, demo eller hentet syd
> for grænsen ?, fortæl - fortæl

Det må vel kaldes en demo, for jeg kørte de første 39 Km. på den i søndags.
Og jeg vil tro at den er hentet syd for grænsen på et eller andet
tidspunkt

Hvis at du havde overværet handlen, så havde Du troet at det var Hjallerup
marked, men jeg klager ikke. Jeg fik en rigtig god pris for "fie", øhhh,
eller jeg fik rystepudseren meget billigt..... Eller noget.....

Det er en fin ny sølvfarvet model med ABS, ganske nydelig synes jeg. Nu
skal jeg så lige have fintænkt noget topboks, men der ser ud til at være
fine muligheder for befæstigelse under klædningen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Richard

Dato : 01-06-07 21:13

Orla Pedersen wrote:

> Ikke siden jeg prøvede en Bonneville 650 har jeg døjet med dobbeltsyn

Men pas nu på at bimmeren ikke sparker benene væk sideværts under dig,
Orla

Håber nu du bliver glad for den nye ged - hvad skal den hedde?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 01-06-07 22:06

Richard skrev:

> Håber nu du bliver glad for den nye ged - hvad skal den hedde?

Bosch eller måske B&D

Tillykke med den fine BMW (Bums Mal Wieder)

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-07 05:29

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> Bosch eller måske B&D

De Walt eller Makita!

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-07 08:35

On Sat, 02 Jun 2007 06:28:44 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

Arh Gutter.

>De Walt eller Makita!

Nu må i styre jer.
BMW er jo af tysk afstamning så der skal mere til
Bimse eller til nød Heinz (von Schnellfahrer).

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Richard

Dato : 02-06-07 10:12

Steen Gruby wrote:

> Nu må i styre jer.
> BMW er jo af tysk afstamning så der skal mere til
> Bimse eller til nød Heinz (von Schnellfahrer).

Nå ja, men når Orla's VTR [fau-tee-err] hed "Fie", skal bimmeren vel hedde
"Bie" - eller måske endda "Bi' lidt"

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-07 22:09

Richard wrote:

> Nå ja, men når Orla's VTR [fau-tee-err] hed "Fie", skal bimmeren vel
> hedde "Bie" - eller måske endda "Bi' lidt"

Bille? Eller afledt (lidt søgt) : Käfer

--
vh
Torben

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-06-07 16:39

On Fri, 1 Jun 2007 14:52:14 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej orla.

>Nye tider, der er idag foretaget en "frivillig" indbetaling af skat på Kr.
>128.000,-

Tillykke med din "Bader Meinhof Wagen".
Jeg har talt med Skatteministeren om dit tilfælde.
Han overvejer i øjeblikket et tillæg i form af herlighedsafgift på
drømme MC.
Samtlige der fra 1/5 har indbetalt over 100.000 i afgift er i fare.
Du vil blive indkaldt til en "drømmetest" hvor du iført løgnedetektor,
i søvne, føres gennem et billedgalleri af af eksotiske MC modeller.
Hvis du under vejs udviser tendenser til at mundvigene nærmer sig
ørene hver gang en BMW R1200S ruller forbi i din drømmesøvn hæves
afgiften automatisk til det dobbelte.
Som det fremgår er jeg slet ikke misundelig ,-)

Endnu en gang tillykke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 17:29

On Fri, 01 Jun 2007 17:39:23 +0200, Steen Gruby wrote:

> Som det fremgår er jeg slet ikke misundelig ,-)
>
> Endnu en gang tillykke.

Jeg havde håbet at der var en vis snobbeeffekt med sådan en blå propel, men
det blev promte aflivet af en kolega, "det er ikke snob når at du har råd
til den, det er noget andet med mit sommerhus i Skagen"

50.000 Km. og 4 år på dato blev det til med "fie", og det har været den
bedste mc-oplevelse jeg har haft, småproblemerne in mente. Håber at det
fortsætter på samme måde.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-07 08:30

Orla Pedersen skrev:

> [...]
>
> 50.000 Km. og 4 år på dato blev det til med "fie", og det har været den
> bedste mc-oplevelse jeg har haft, småproblemerne in mente. Håber at det

Først te'løkk, min gode ven

Jeg er lige nød til at nævne...

Det er, syntes jeg, en lidt dyr måde at løse de små problemer på, som vi
talte om der skulle udbedres på Fie, til næste vinter...

--
Dun@nt der nu må finde en ny "kæde-købe-makker"
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-06-07 09:58

J.C.Kløve wrote:

> Jeg er lige nød til at nævne...

> Det er, syntes jeg, en lidt dyr måde at løse de små problemer på, som vi
> talte om der skulle udbedres på Fie, til næste vinter...

Måske en radikal løsning, men hva' faen, vi lever kun en gang.

mvh
Orla

Fra : Richard

Dato : 01-06-07 18:16

Hej Steen,

Steen Gruby wrote:

> [...]
> drømme MC.
> Samtlige der fra 1/5 har indbetalt over 100.000 i afgift er i fare.
<snip en uhyggelig historie>

Åh, gudskelov de satte grænsen så højt - så kan vi med mere overkommelige,
men alligevel drømme-mc'er vist roligt sove videre

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'89 GB500 Clubman GibBernaken

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-06-07 19:30

Orla Pedersen wrote:
> Nye tider, der er idag foretaget en "frivillig" indbetaling af skat
> på Kr. 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det
> meget godt.

Uh hvad har du købt? Lyder som noget BMW halløj?

Tillykke med det.. :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-07 05:27

Orla Pedersen wrote:
> Nye tider, der er idag foretaget en "frivillig" indbetaling af skat på Kr.
> 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget
> godt.

Neeeeej! ..øh - tillykke

Man er så gammel som man føler sig - sikke gammel du pludselig blev

Billeder?

--
vh
Torben - ikke klar til BMW endnu

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 08:28

On Sat, 02 Jun 2007 06:27:03 +0200, Torben Scheel wrote:

> Neeeeej! ..øh - tillykke

GRILL

> Man er så gammel som man føler sig - sikke gammel du pludselig blev

Og gigten har allerede sat sig i min skulder

> Billeder?

http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw et modelfoto indtil videre.

Orla Pedersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-07 22:14

Orla Pedersen wrote:

> http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw et modelfoto indtil videre.

LOL - Makita..

Nåeh - det ser da ikke så slemt ud (læs : nice!)
Der er stadig langt til en beskyttet bolig :
http://members.at.infoseek.co.jp/shochi21/k100photo1/k100-03.jpg

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-06-07 06:49

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:18r7rvzkig2v8$.1ea43mdxcbm0g$.dlg@40tude.net...
> [...]
> 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget

Hej Orla.

Tillykke med dyret.
Et navneforslag: "Brolæggerjomfruen".

Venlig hilsen

Aragorn_DK - klart mere til K- end R-modeller...

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jaja...nejnej...

Fra : Jørgen Wæver

Dato : 02-06-07 07:53

Tillykke tillykke, så giver du måske kaffe i eftermiddag, for så vil jeg
komme og sparke lidt dæk.

Jørgen Wæver

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 08:38

On Sat, 2 Jun 2007 08:53:09 +0200, Jørgen Wæver wrote:

> Tillykke tillykke, så giver du måske kaffe i eftermiddag, for så vil jeg
> komme og sparke lidt dæk.
>
> Jørgen Wæver

I morgen måske ? Du skal være velkommen

Idag skal jeg til fødsda' et stykke nede i landet. :-/

Orla Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 08:28

On Sat, 2 Jun 2007 07:49:13 +0200, Aragorn Elessar wrote:

> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - klart mere til K- end R-modeller...

De K-modeller er bare så frygteligt tunge. Nej, jeg er slet ikke til den
slags. Det skal være let og elegant i sit udtryk, og det synes jeg R1200S
opfylder.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:21

meddelelse news:1pmomtouyieup$.1t4ahsfggvzs8$.dlg@40tude.net...

> De K-modeller er bare så frygteligt tunge. Nej, jeg er slet ikke til den
> slags. Det skal være let og elegant i sit udtryk, og det synes jeg R1200S
> opfylder.

Jep, der giver jeg Orla ret, det er ved at være et irritat...
irritenen........ Træls at bimse vejer min. 280 ! kg :-/

Jeg har prøvet en R1200RT en R1200R samt en R1200GS alle meget lettere, og
IMO med en kanon balance, så det er så absolut ikke umuligt at den næste
bliver en af nævnte modeller ,
hvis den lille Honda ude i garagen, da ikke får selskab af en Honda XL 1000
Varadero !

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-06-07 12:11

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message

> [...]
> bliver en af nævnte modeller ,
> hvis den lille Honda ude i garagen, da ikke får selskab af en Honda XL

Davs Dennis.

Balancen og vægten kan jeg ikke argumentere imod, det har du fuldstændig ret
i - men nu *er* jeg altså skvattet med et brag for K-modellerne, så længere
er dén ikke.
Og hvad angår Honda vs. BMW:
Hmmm...jeg har et lille "skænderi" kørende med en ka; jeg kalder ham for
"Honda-bøsse", han kalder mig for "bimmerhjerneskade", jeg mobber ham med
hans forkærlighed for Hondas "pølsevogn" (Goldwing), han begynder så at
grovsvine mig med alt muligt andet - det er skideskægt! XoD
Jeg skal nu nok være sød mod dig, Dennis.
Jeg kan jo risikere at møde dig igen! *bredt grin*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - *ralle*

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 08:35

On Sat, 2 Jun 2007 11:21:09 +0200, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> hvis den lille Honda ude i garagen, da ikke får selskab af en Honda XL 1000
> Varadero !

Varadero'en er også lidt småtung, 220 Kg. tør, men motoren er jo rigtig,
omend der mangler et gear, nogle grader på knasterne, og en oliekøler, men
man kan selvfølgelig eBay'e lidt. Ellers er Varadero udlægningen af
motoren meget godmodig.

Orla Pedersen, som nok også burde have prøvet en ST før beslutningen. NEJ!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-06-07 09:14

> Orla Pedersen
> ex "fie", nu R1200S
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Hej Orla

Tillykke med din BMW. Den er nu lækker.

Hvilken olie vil du køre med nu? 5W40 er vel lige tyndt nok til en
motorcykel der er opgivet til at køre med 20W50 eller hvad?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 10:52

On Sat, 2 Jun 2007 10:13:36 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Hej Orla
>
> Tillykke med din BMW. Den er nu lækker.
>
> Hvilken olie vil du køre med nu? 5W40 er vel lige tyndt nok til en
> motorcykel der er opgivet til at køre med 20W50 eller hvad?

5W40 er helt akceptabel til skandinavien iflg. instruktionsbogen. Eneste
forbehold: ingen syntetisk olie i tilkøringsperioden.

Orla Pedersen

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-06-07 10:26

Orla Pedersen wrote:

> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget
> godt.

Tillykke med den.. En temmelig speciel motorcykel, er det ikke? Hvad fik
dig til at vælge den - og hvordan føles skiftet?

--
Ole Hansen

Fra : Armand

Dato : 02-06-07 12:39

> [...]
> 128.000,-
>
> Så må vi se om modydelserne holder i længden Foreløbig går det meget

Te'løgg!
Overraskende
Godt det ikke var den gyselig-gule - men er de stribede for vilde til din
jydske stil, (eller er det slet og ret andre årgange?) :-/
Glæder mig så småt til at høre insider-erfaringer á de hidtidige ærlige og
ikke-mærkefantiske VTR-ditto!
Jeg havde ellers en aluplade lagt til side til næste lejlighed(*), men man
må jo sige at tyskerne har afskærmet sluttransmissionen ultimativt

(*):
Majland: Hvad blev det til med dig??

--
Armand.
(uden økonomisk vilje til andet end halvgammelt skrammel)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 20:00

On Sat, 2 Jun 2007 13:38:45 +0200, Armand wrote:

> Overraskende

Nu kan det blive svar til både Ole og dig.

Overraskende ? Nah, jeg er ikke til 4irække, og mine tanker om VFR800 blev
grundigt skudt i sænk under prøvesidning i Herning, den er alt for tung, og
bredden på sædet gør den også for "høj". V-motor igen ? Det kunne det
sagtens have været, jeg er begejstret for motorgangen på "fie", men hvorfor
ikke noget helt andet.

Jeg så BMW'en for vel snart to år siden, og tænkte værdig efterfølger for
R69S, eller sådan ville en 39 rennsport se ud idag. Den er let, der er mer
end rigeligt med kræfter til mig, og så er den "rigtigt" designet, nøjagtig
som "fie", der er tænkt over tingenes funktion.

> Godt det ikke var den gyselig-gule - men er de stribede for vilde til din
> jydske stil, (eller er det slet og ret andre årgange?) :-/

Ved ikke med årgangsdesign, sagen var den at jeg mødte op hos Haldrup i
Aalborg i søndags, snusede lidt rundt, og blev fanget af yngstesælger da
jeg stod ved den sølvgrå. Der stod demo, og 1.000 Km. på skiltet, så den
måtte jeg gerne prøvekøre. Jeg kunne nu ikke forstå displayet, uanset
hvordan jeg bladrede rundt i menuerne, så stod der 2 Km. Jeg kørte 39 Km.
mere på, og bagefter kiggede vi lidt på "fie", og mc-sælgeren ville vende
tilbage med et byttetilbud. Det blev, efter nogle mails, til sidst et meget
fint tilbud, og grunden var måske, at ellers vár maskinen jo blevet en demo
:-/ Summa, jeg kan godt lide den ensfarvede grå, og ja, den gule er for
outreret.

> Glæder mig så småt til at høre insider-erfaringer á de hidtidige ærlige og
> ikke-mærkefantiske VTR-ditto!

Den har lagt ud med en meget rå motorgang, som dog er løsnet noget op i
løbet af dagen, gearkassen er forrygende godt lagt ud, og skifter ligeså
lydefrit som jeg husker BSA'en. Det blev aldrig VTR'ens stærke side, hvor
1. til 2. var noget kluntet. Dét gør BMW'en aldeles lydefrit.

Jeg skal have fundet en bagskærm/hugger :-/ Hele cyklen er svinet til af at
køre på de let våde veje, overalt , bagsæde, motor, langt op under
tanken, simpelthen alt er svinet til. :-|

Der er også i løbet af dagen kommet en smule ventilstøj, men det må 1.000
Km. service vel afhjælpe. Måske også lidt finjustering af den rå motorgang
under 3-4.000 omdrejninger.

Køreegenskaber ? Tilsyneladende fine, jeg kan ikke sammenligne, "fie's" dæk
var slidt lige til lodsepladsen. Og jeg har ikke været ude i noget, jeg
skal lige lære motoren at kende, og vænne mig til, at BMW'en bare ikke
ruller gassen på så jævnt som VTR'en. Jeg ramler også stadig ind i svingene
i forkert gear temli' tit. Og så bruger jeg stadig koncentration på den
anderledes betjening af blinklys, omend systemet er genialt, det skal jeg
nok blive glad for på sigt.

> Jeg havde ellers en aluplade lagt til side til næste lejlighed(*), men man
> må jo sige at tyskerne har afskærmet sluttransmissionen ultimativt

Jup, endelig forsvandt den meget kluntede underliggende paralever. Det her
er elegant, og formodentlig meget lettere.

> (*):
> Majland: Hvad blev det til med dig??

Hvad er gruppens mening om Metzeler M1 ? Jeg var mildest talt utryg ved
dem på de våde veje :-/ Og jeg ærgrer mig over at forhandleren nåede at
pille de fine Pilot Power af, inden at jeg hentede cyklen.

Orla Pedersen

Fra : Steen Gruby

Dato : 02-06-07 20:20

On Sat, 2 Jun 2007 20:59:39 +0200, Orla Pedersen
> [...]

>i forkert gear temli' tit. Og så bruger jeg stadig koncentration på den
>anderledes betjening af blinklys, omend systemet er genialt, det skal jeg

Jeg har en bekendt der nogle år tumlede rundt på en R1150RS.
Han havde et imponerende forbrug af topdæksler pga. banedage hvor
topstykkerne ofte var i jorden.
Ikke fordi han lagde den ned, men han løb simpelt hen tør for frikøjde
rundt i kurverne.
Så selv om "hængepatterne" sidder højt kan den faktisk styre så godt
at asfalten pudses med dækslerne.
Jeg var også lidt imponeret af den på landevej.
Det trak fint fra mig selv om den er en del tungere end Paso'en.
Det skal lige nævnes at der var pillet grundigt i den.
Katalysator og lambda var demonteret til fordel for åbne potter og en
dertil hørende chip.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 21:42

On Sat, 02 Jun 2007 21:19:54 +0200, Steen Gruby wrote:

> Hej Orla.

> Så selv om "hængepatterne" sidder højt kan den faktisk styre så godt
> at asfalten pudses med dækslerne.

Motoren skulle være yderligere hævet, men det er vel ingen sikkerhed

> [...]
> Det skal lige nævnes at der var pillet grundigt i den.
> Katalysator og lambda var demonteret til fordel for åbne potter og en

Jeg vil nu undlade at pille så vidt muligt der Men der kan nok blive
behov for en blødere bagdæmper, eller også skal jeg tage 10 Kg. på

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-06-07 21:20

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Hvad er gruppens mening om Metzeler M1 ? Jeg var mildest talt utryg ved
> dem på de våde veje :-/

Jeg har kørt det sidste års tid med et M1 foran og et Z6 bagpå. De
eneste problemer jeg har oplevet er at bagdækket, efter at være blevet
godt slidt, godt kan slippe under kraftig acceleration i vådt vejr,
men det kan vel næppe overraske alvorligt.

Faktisk var jeg overrasket over det gode greb i regnvejr på Z6 da jeg
oprindelig skiftede til dem både foran og bagpå på min Bandit.

Jeg har nok ikke kørt mit M1 superhårdt, men jeg har heller ikke haft
nogen form for problemer med det, hverken i tørvejr eller i regnvejr
eller under sidste sommers Alpetur.

Oplevede du manglende greb siden du skriver som du gør?

> Og jeg ærgrer mig over at forhandleren nåede at pille de fine Pilot
> Power af, inden at jeg hentede cyklen.

Sådan et sæt har jeg lige bestilt før sommerferieturen. Nu har jeg
hørt så meget godt om dem, så nu vil jeg prøve dem. Det er bestemt
ikke fordi den dækmontering jeg kører med nu har skuffet.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 21:51

On Sat, 02 Jun 2007 22:20:22 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Oplevede du manglende greb siden du skriver som du gør?

Jeg oplevede at cyklen "krøb" udad ved en nedlægning der burde være
fuldstændig ukritisk, og jeg havde kørt det nye af dækket på vej hjem igår.

Men igen, jeg kender jo ikke cyklen rigtig endnu....

> Sådan et sæt har jeg lige bestilt før sommerferieturen. Nu har jeg
> hørt så meget godt om dem, så nu vil jeg prøve dem. Det er bestemt
> ikke fordi den dækmontering jeg kører med nu har skuffet.

Der ville også have været Power på "fie" hvis ikke at eBay havde været
"hacket" venter stadig på erstatningen fra eBay.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-07 08:50

Orla Pedersen skrev:

> Der ville også have været Power på "fie" hvis ikke at eBay havde været
> "hacket" venter stadig på erstatningen fra eBay.

Hvad sørensen er da af Orla?

Er du gået "stjernevejen"

--
Dun@nt

Fra : Orla Pedersen

Dato : 04-06-07 09:52

J.C.Kløve wrote:

> Hvad sørensen er da af Orla?

> Er du gået "stjernevejen"

Nemli, nej det var faktisk lidt afledt af hæl/tå problematikken som Jørgen
bragte op, og som jeg jo reelt også kæmpede lidt imod. Hvis at man ser
mønsteret på Pilot Power, så burde hæl/tå vist være elimineret :-/

Men ellers jo, nu skal der snobbes ;-D

mvh
Orla

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-07 10:18

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> Jørgen bragte op, og som jeg jo reelt også kæmpede lidt imod. Hvis at
> man ser mønsteret på Pilot Power, så burde hæl/tå vist være elimineret :-/

Conti attack har også fået has på det problem -

Jeg kikker lige u efter arbejdstid en af dagene

Fra : Jørgen Wæver

Dato : 06-06-07 00:09

""J.C.>> Nemli, nej det var faktisk lidt afledt af hæl/tå problematikken som

> Conti attack har også fået has på det problem -

Har snakket med flere forhandlere og hæl/tå problemet opstår ved næsten alle
dækfabrikater i større eller mindre grad. Det hænger dog sammen med hvor
hårdt man belaster dækkene vægtmæssig.

Jørgen Wæver, CBR 1000 SC24

Fra : Orla Pedersen

Dato : 06-06-07 12:48

Jørgen Wæver wrote:

> Har snakket med flere forhandlere og hæl/tå problemet opstår ved næsten alle
> dækfabrikater i større eller mindre grad. Det hænger dog sammen med hvor
> hårdt man belaster dækkene vægtmæssig.

Jovist, men et langsgående mønster midt på dækket må alt andet lige
hjælpe, og dér ser Pilot Power ganske godt ud. Pop eller ej

Ska' Du med til Gl Estrup på tirsdag ?

mvh
Orla