Sænket BMW
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 11:51

Så er geden blevet sænket, 40 mm. bag og 30 mm. foran. Jeg har kun lige kørt
den hjem fra mekaniker så det er ikke den store erfaring jeg har med den
endnu, men umiddelbart er det rart at man nu kan nå jorden på begge sider
med flad fod, ja selv konen kan, hvis hun vil, køre BMW K 1100 LT nu. Det
var underligt så nemt det var at stige op på cyklen, og siddehøjden er
mærkbart lavere
Et minus ved sænkningen er at man ikke kan få fuldt styrudslag uden
fjederbenene slår mod speedometerhuset, men da dette er gummiophængt sker
der jo ikke så meget ved det.
Jeg vil nu bruge noget tid med at optimere dæmperen, og vil da i den
forbindelse gerne have nogle råd om dette, er der nogle retningslinier for
hvordan sådan en virker bedst, skal den stilles hård eller blød for at virke
bedst, osv, osv. eller er det bare som man nu bedst kan lide det???

Jeg vender tilbage når jeg har fået mere erfaring med sænkningen.

--
Venlig hilsen
Bo Stange

Fra : p.jarnbak

Dato : 01-06-07 13:06

"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> sider med flad fod, ja selv konen kan, hvis hun vil, køre BMW K 1100 LT
> nu. Det var underligt så nemt det var at stige op på cyklen, og

Har du også monteret et lavt sæde.Man kan få et lavt og et ultra lavt
comfort sæde.
Det ultra lave sæde kræver at sidedækslerne fjernes.
Hej Palle.
Også på k1100lt

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 14:04

> [...]
> comfort sæde.
> Det ultra lave sæde kræver at sidedækslerne fjernes.

Hej Palle
Nej, jeg har købt en lavere bagdæmper, og hevet gaffelbenene op, for jeg vil
helst ikke røre ved forholdet sæde, styr, fodhviler, da jeg syntes at det
forhold passer mig fint. Der er monteret komfortsæde
Jeg har siden sidste mail været ude at gøre 25 km. og det er stor forskel
fra den gl. dæmper, men det vil der jo i sagens natur være fra noget gammelt
til noget nyt. Den nye dæmper er noget blødere end den gamle, så der skal
strammes lidt op på hårdheden. Returdæmpningen har jeg ikke rigtig styr på,
men håber på at der er en herinde der kan give nogen fif.
/Bo

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-06-07 07:30

Bo Stange wrote:
> Den nye dæmper er noget blødere end
> den gamle, så der skal strammes lidt op på hårdheden. Returdæmpningen
> har jeg ikke rigtig styr på, men håber på at der er en herinde der
> kan give nogen fif.

Der er skrevet noget på dba.dk om fjeder-indstilling, som svar på et
læserbrev.

/jim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-06-07 08:07

Bo Stange skrev den 01 jun 2007 i

> Et minus ved sænkningen er at man ikke kan få fuldt styrudslag uden
> fjederbenene slår mod speedometerhuset, men da dette er gummiophængt
> sker der jo ikke så meget ved det.

Hvad er der gjort for at modellen ikke står for lodret på sidestøtten?
Kunne også forestille mig at den med de næsnte mods vil være lidt mindre
levende i styretøjet?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 08:38

On 02 Jun 2007 07:07:19 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> Bo Stange skrev den 01 jun 2007 i

> Hvad er der gjort for at modellen ikke står for lodret på sidestøtten?
> Kunne også forestille mig at den med de næsnte mods vil være lidt mindre
> levende i styretøjet?

Svjv. har K1100 "normal" teleskopforgaffel, og den er jo nok sænket
passende siden at toppen af rørrene slår mod instrumenterne ? Så mon ikke
styringen er bevaret uændret. ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 02-06-07 20:38

Orla Pedersen skrev den 02 jun 2007 i

> Svjv. har K1100 "normal" teleskopforgaffel, og den er jo nok sænket
> passende siden at toppen af rørrene slår mod instrumenterne ? Så mon ikke
> styringen er bevaret uændret. ?

Sænket 30 for og 40 bag giver en anden "geometri", det var det jeg tænkte på.
Har selv sænket DLéren 20 både for og bag og selv det er at mærke på
styringen, synes jeg at kunne mærke.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-07 21:42

On 02 Jun 2007 19:37:46 GMT, Arne Lorenzen wrote:

> Sænket 30 for og 40 bag giver en anden "geometri", det var det jeg tænkte på.

Ohh, jeg havde læst ens...

> Har selv sænket DLéren 20 både for og bag og selv det er at mærke på
> styringen, synes jeg at kunne mærke.

Lyder skummelt, kunne det være bagsvingeren ændrede vinkel ?

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : flopper

Dato : 03-06-07 19:41

Orla Pedersen har bragt dette til verden:

> Ohh, jeg havde læst ens...

> Lyder skummelt, kunne det være bagsvingeren ændrede vinkel ?

sidder lige og overvejer lidt. Sænket 20 både for og bag bør vel give
en lidt kortere akselafstand, og dermed lidt større svingvillighed.
Sænket 30 for og 40 bag bør vel stadig give en lidt kortere
akselafstand, med samme virkning, men det ophæves måske af et lidt
længere efterløb, som følge af den uens sænkning. (vinklen på kronrøret
i forhold til vandret ændres jo) Eller er jeg helt ude i hampen?

mvh
Flopper
der ikke helt har gennemskuet geometrien i ændringen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-06-07 21:18

flopper skrev den 03 jun 2007 i
> [...]
> længere efterløb, som følge af den uens sænkning. (vinklen på kronrøret
> i forhold til vandret ændres jo) Eller er jeg helt ude i hampen?

Nej, sådan resonnerer jeg også, der er måske mening med den uensartede
sænkning på bimmeren. (?) Og ja, DLéren er faktisk (omend kun lidt) blevet
lidt mere "styrevillig" - det har den ellers ikke brug for i standarttrim
men hvad gør man ikke for at kunne nå jorden

--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html