Flåderabat
Fra : Solvang

Dato : 31-05-07 16:15

Er det muligt at få flåderabat ved køb af firma-MC ??

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 19:29

> Er det muligt at få flåderabat ved køb af firma-MC ??

Det er jeg sikker på, at en forhandler kan svare på.
Det kommer jo nok an på flådens størrelse.
Jeg tror, at forhandlerne er ligeglad med om det er til firma eller ej, bare
der er tale om flere maskiner i samme salg.

Allan

Fra : Solvang

Dato : 01-06-07 17:20

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg sikker på, at en forhandler kan svare på.
> Det kommer jo nok an på flådens størrelse.

Når man køber med "flåde-rabat" så er det vel impotøren der giver den lavere
pris, og det er vel kun dem der kan gøre afgiften mindre.....

Og jeg spørger ikke om firma fradrag og skatte regler

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-07 17:25

> Når man køber med "flåde-rabat" så er det vel impotøren der giver den
> lavere pris, og det er vel kun dem der kan gøre afgiften mindre.....

Jeg tror du skal op i en meget stor flåde for at få rabat direkte fra
importøren.
Men igen - det må importøren af det mærke du påtænker at købe så kunne svare
på.

Allan

Fra : Solvang

Dato : 02-06-07 13:35

> Jeg tror du skal op i en meget stor flåde for at få rabat direkte fra
> importøren.
> Men igen - det må importøren af det mærke du påtænker at købe så kunne
> svare på.

de kunne jo være at der var en/nogen hher der havde prøvet at få Flåderabat

Fra : Allan

Dato : 31-05-07 19:52

> Er det muligt at få flåderabat ved køb af firma-MC ??

Aner det ikke, men da jeg læste dit spørgsmål kom jeg til at tænkte på denne
artikel, der primært berører beskatningen omkring firma MC. Jeg ved ikke
hvor gammel/relevant artiklen er, men den følger her:

http://www.mctesten.dk/art_003_firmamc.html

mvh
Allan - MCInternet.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-07 22:24

> [...]
> denne artikel, der primært berører beskatningen omkring firma MC. Jeg ved
> ikke hvor gammel/relevant artiklen er, men den følger her:

Jeg forsøgte at checke op på det for et års tid siden. Der blev min
konklusion at man skulle beskattes af hvad en tilsvarende maskine kunne
lejes for. Og da markedet for udlejning af cykler i dk er nærmest ikke
eksisterende gjorde det at det blev uinteressant...

Så jeg "nøjes" med at køre til km godtgørelse istedet, selvom der med en
beskatning lig biler kunne være økonomi i det for mig da jeg kører lantg de
fleste km privat ... Men jeg ville så også miste mit befordringsfradrag så
regnestykket var temmelig mudret ...

/A

Fra : Allan Bojesen

Dato : 01-06-07 16:03

> [...]
> lejes for. Og da markedet for udlejning af cykler i dk er nærmest ikke
> eksisterende gjorde det at det blev uinteressant...

Der er domspraksis for at "lejen" for en motorcykel i kr. 200-250.000,-
klassen takseres til kr. 6-7.000,- pr. måned, dog ikke de måneder pladen er
indleveret i vinterperioden. Og med et skattetræk på 60% skal der ikke meget
købmandskab til at se hvad vej vinden blæser.

Allan Bojesen