Spørgsmål om abus granitlås
Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 31-05-07 09:33

Jeg skal have sikret min nye mc, og har besluttet mig for en alarm med
startspærre kombineret med skivebremselås. Den skal kun parkeres i min egen
garage og lige uden for vinduet på mit arbejde, men vil gerne være sikker på
der ikke er nogen der laver numre med den.

Så vidt jeg har kunne læse mig til er den bedste skivelås pt en Abus granit
68 som fås lige her:
http://www.louis.de/_1011415e96e7c36bfdaf5dca652e9429de/index.php?topic=artn
r_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=28&anzeige=0&artnr_
gr=10001943

Men jeg kan se den fås i to varianter... jeg kan ikke lige regne ud hvad
forskellen er. Kan nogen hjælpe?

Iflg. dette link:
http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&sid=382534206102014310520076224
394123&select=0105c&Marke=Honda&MarkenID=4 skulle låsen kunne bruges på en
CBR600F som jeg har, men vil jo nødigt bestille den forkerte.

Derudover kan man få en holder til låsen:
http://www.louis.de/_1011415e96e7c36bfdaf5dca652e9429de/index.php?topic=artn
r_gr&article_context=detail&grwgr=570&wgr=360&list_total=28&anzeige=0&artnr_
gr=10001985 jeg kan ikke helt se på billedet hvor det egentlig er den skal
monteres... nogen der kan hjælpe?

Mvh,
Lars

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 10:03

Lars Bjerregaard wrote:

> Men jeg kan se den fås i to varianter... jeg kan ikke lige regne ud hvad
> forskellen er. Kan nogen hjælpe?

Det er låsebolten der er halvmåneformet på den ene type - fuldmåne på
den anden. Alt efter hvor god plads der er på indersiden af skiven/erne
(hvis du vil have mulighed for at låse bagpå, så husk at checke den også).

> [...]
> 394123&select=0105c&Marke=Honda&MarkenID=4 skulle låsen kunne bruges på en
> CBR600F som jeg har, men vil jo nødigt bestille den forkerte.

Fuldmåne afbilledet, så jeg tror begge kan være der - men check skiven.
De er vist lige "sikre", så du kan jo vælge halvmånen for at være helt
sikker.

> [...]
> gr=10001985 jeg kan ikke helt se på billedet hvor det egentlig er den skal

Lettilgængeligt, der hvor den ikke sidder i vejen, og ikke i
vandopsprøjt (det vil sige frit valg). Min sidder bag min ene Krauser K2
holder, og er lidt besværlig at komme til. Andre sætter den ved bagerste
fodhviler.

--
vh
Torben

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 31-05-07 10:59

> Fuldmåne afbilledet, så jeg tror begge kan være der - men check skiven.
> De er vist lige "sikre", så du kan jo vælge halvmånen for at være helt
> sikker.

Tusind tak for dit svar. Hvis du har fuldmåne versionen kan jeg så ikke få
dig til at måle den?
Så vil jeg lige måle om den kan være på min mc.

/Lars

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 11:24

Lars Bjerregaard wrote:

> Tusind tak for dit svar. Hvis du har fuldmåne versionen kan jeg så ikke få
> dig til at måle den?
> Så vil jeg lige måle om den kan være på min mc.

Min er en type 39 - den har omkring 30mm måne. Jeg smutter ned og
checker i frokostpausen, stay tuned.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 12:02

Torben Scheel wrote:

> Min er en type 39 - den har omkring 30mm måne. Jeg smutter ned og
> checker i frokostpausen, stay tuned.

...og det var så 40mm.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 31-05-07 21:39

> ..og det var så 40mm.

100% ??
"Type 39" kunne ellers godt referere til dét mål :-/

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-06-07 07:25

Armand wrote:
> 100% ??
> "Type 39" kunne ellers godt referere til dét mål :-/

39mm er en mulighed (de 40 er målt med ternet papir ), men jeg
tvivler på at det er det der refereres til, fordi den lås der spørges om
hedder 68. Selve låsehovedet derimod kunne godt have det som mål i begge
tilfælde.

--
vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 31-05-07 22:24

"Så vidt jeg har kunne læse mig til er den bedste skivelås pt en Abus
granit..."

En af mine kæpheste. Jeg har også selv en af de bedre ABUS.

Men alle skivelåse er lette at "omgås", så brug dem kun hvis du er væk fra
din MC i kort tid. Det er langt bedre med en kæde, selvom de også kan
brydes, men det er dog noget mere besværligt....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.