Skivelås - ARGH!
Fra : Carl Astrup

Dato : 31-05-07 07:06

#¤&!(#="/%¤!¤#"!#!!

Eller sådan noget. Foranlediget af sidste tråd om skivelås fik jeg købt i
går.. Xena XN14, ser strålende ude.. dog desværre med den gamle nøgle..

Og henter så cyklen bagefter.. Der er absolut ikke plads til en skivelås..
medmindre låsepinden er super lille i diameter.. Hvad i alverden gør man så
? der er 4x4 små huller (eller sådan cirka). Thats it..

Hvad bruger man så ? (udover kæden som jeg ikke kan have med)..

Damn..

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-05-07 07:40

Carl Astrup wrote:

> Hvad bruger man så ? (udover kæden som jeg ikke kan have med)..

Hvilken cykel?

Bøjlelås - med tilhørende holder bag (eller rettere foran) nummerpladen.

Eller skift til wave skiver :
http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MCYCLE&pcode=GALDF019W

--
vh
Torben

Fra : tp

Dato : 31-05-07 08:41

> Hvilken cykel?
>
> Bøjlelås - med tilhørende holder bag (eller rettere foran) nummerpladen.

jeg har en fæl kædelås fra abus liggende under sædet. Der er stof omkring,
så den kan fint foldes til at passe.

Fra : S?ren H?yer Hansen

Dato : 31-05-07 09:10

Hej
Nu ved jeg ikke hvorfor "man" synes det absolut skal være Xena. Hvad er
formålet med en skivebremselås? - For mig at se, er det vel at man ikke lige
skal kunne trille væk med mc'en, altså holde de værste amatører væk. Og så
skal den vel være rimelig boresikker, og man skal ikke lige kunne klippe den
over med en boltsaks. (En vinkelsliber kan ingen lås holde til, uanset hvad
den hedder eller koster!). Til at opfylde det formål kan man for ganske få
penge få en hos thansen el.lign. - også der passer i de små huller, der er i
nogle skiver. Hvis det er et bestemt design, chrom, indbygget alarm eller
ligende der gåes efter kan jeg godt se at men ikke er hjulpet med den
billige model
VH
Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-07 09:17

> [...]
> (En vinkelsliber kan ingen lås holde til, uanset hvad den hedder eller
> koster!). Til at opfylde det formål kan man for ganske få penge få en hos

Bager og undertegnede har begge en halv billig abus buffo i 2 stykker til
dem der vil se at de er støbt af en legering der knækker uden særlig
påvirkning. Bagers knækkede over ved at han tabte den - min knækkede nogle
møgunger op, men de nåede ikke igennem kæden (Kæden havde de forsøgt at tæve
op med en beton plantesten - så det var rene amatører)

> Hvis det er et bestemt design, chrom, indbygget alarm eller ligende der
> gåes efter kan jeg godt se at men ikke er hjulpet med den billige model

En lås med alarm glemmer men ikke selv - been there, paid the damages.
Xena's i rustfri stål bliver heller ikke så skrammet/rusten at se på som
mange af de andre.

Men jeg er som skrevet mange gange enig i at en skivelås ikke kan stå
alene...

But den til en XR1 - Den har en mindre pin, og kan måske gå igennem dine
skiver. Hvis du ikke har hærget emballagen plejer thansen er være flinke til
at bytte

/A

Fra : Carl Astrup

Dato : 31-05-07 10:59

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
> But den til en XR1 - Den har en mindre pin, og kan måske gå igennem dine
> skiver. Hvis du ikke har hærget emballagen plejer thansen er være flinke
> til at bytte
>
> /A

Det er squ da lige før den vil passe. XR1 er 7mm og XN14 (uden hærget
emballage takket være konen, Phew) er på 14 mm.. :) GENIALT:)

//eCarlo

Fra : Moller

Dato : 31-05-07 21:26

Anders Majland skrev:

> Men jeg er som skrevet mange gange enig i at en skivelås ikke kan stå
> alene...

   Og er den alene, så kan de fleste l.... unger over se den, og så står
man med en væltet cykle med smadret skive :( æv.

   Det er satme svært at finde en sikker måde at beskytte sit kæreste
eje... selv når cyklen er så tudegrim at se på at man virkelig tvivler
på nogen gider stjæle den, så sker det :( så den metode virker heller
ikke, og så nu har jeg så en smadret styrlås på MZ'en.

--
VH
   Moller

Fra : Carl Astrup

Dato : 31-05-07 09:25

"S?ren H?yer Hansen" <siren@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
>der gåes efter kan jeg godt se at men ikke er hjulpet med den billige model

Jeg må jo indrømme at det var den indbyggede alarm der tiltalte, Om det
virker eller ej må forhåbentlig aldrig stå sin prøve. men trods alt lidt
rart med lidt larm når der er pilfingre på spil.

Det ser dog ud til det bliver kæden der bliver løsningen for now.:)

Tak for rådene alle.

//eCarlos

Fra : Armand

Dato : 31-05-07 21:27

> [...]
> medmindre låsepinden er super lille i diameter.. Hvad i alverden gør man
> så ? der er 4x4 små huller (eller sådan cirka). Thats it..

Abus Granit, der rækker helt ind til skive-navets huller!
http://www.lockitt.com/images/abuspic/Quick37L15.jpg

Som godtnok er uden alarm, men der fåes et original "transport" beslag som
med lidt håndværk kan kombineres med en switch koblet på dødemandskontakten
således at motoren ikke vil lade sig starte uden låsen er monteret i
transport-beslaget!

--
Armand.