Kvalitet af brugt sæt
Fra : jbplum@gmail.com

Dato : 30-05-07 23:29

Jeg skal ud at se på et sæt brugt Dainesetøj (Se link nedenfor).

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50091447

Er der nogen herinde, der kender dette sæt, og kan fortælle mig,
hvordan kvaliteten af det er?

Her er, hvad jeg ved om det:
* Modelnavn: Ukendt
* 6 år gammelt
* Nypris: 5000,- (Jakke 3000, Buks 2000)
* Kan ikke lynes sammen, men jakken er lang (problematisk?)
* Udtageligt Thermofor i jakke og bukser
* Gore-tex-membran
* Faste skaller i skulder, albue, underarm, knæ og skinneben
* Cordura-yderstof

Jeg ved ikke, om det har forstærkede syninger, og om det er af en
sådan kvalitet, at det kan holde, hvis jeg skulle være så uheldig at
styrte. Som nogen måske har læst ud af mine tidligere tråde, så er jeg
ikke interesseret i at gå på kompromis med kvaliteten, og søger derfor
et godt råd :)

Mvh.
Jeppe

Fra : Hans/NTV

Dato : 31-05-07 05:59

Hvis du ikke vil gå på kompromis - så køb nyt.

hVh
Hans/NTV

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 16:10

Hans/NTV wrote:
> Hvis du ikke vil gå på kompromis - så køb nyt.
>
> hVh
> Hans/NTV

Så kommer han ikke langt for 2000 bobs! (Prisen på dba)

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 16:15

jbplum@gmail.com wrote:
> [...]
> styrte. Som nogen måske har læst ud af mine tidligere tråde, så er jeg
> ikke interesseret i at gå på kompromis med kvaliteten, og søger derfor

Jeg vil umiddelbart mene (uden at kende priserne på brugtprismarkedet) at
2000 lidt i overkanten.
Det er lidt under halv pris, men tøjet er altså 6 år gammelt!

Jeg har hørt at membranerne generelt bliver dåligere (ikke vandtætte) med
årene.
Måske er tøjet ikke helt vandtæt længere ?
Er der andre der kan af- eller bekræfte, om det jeg har hørt "holder vand" ?

Mvh Kim

Fra : Bo Nielsen

Dato : 31-05-07 22:59

>Her er, hvad jeg ved om det:
> * Modelnavn: Ukendt
> * 6 år gammelt
> * Nypris: 5000,- (Jakke 3000, Buks 2000)

Lyder lidt i overkanten når det er så forholdsvis gammelt

> * Kan ikke lynes sammen, men jakken er lang (problematisk?)

Det mener jeg - ved et evt. styrt kan jakke og bukser glide fra hinanden, og
mere sårbare materialer (læs: din hud) kunne blive eksponeret for en solid
gang asfalteksem

> * Udtageligt Thermofor i jakke og bukser

Fordel hvis det skal bruges til dagligt

> * Gore-tex-membran

- som i min verden er den eneste garanti for vandtæt ved længerevarende
regn.

> * Faste skaller i skulder, albue, underarm, knæ og skinneben
> * Cordura-yderstof

Som vel næsten er (og bør være) standard i dagens mc-beklædning. Der er dog
også forskel på hvor faste "faste" skaller er. Hvis ikke der er et tydeligt
klonk når man slår på dem med knoerne, vil jeg ikke betegne dem som faste
(selv om de selvf. kan være lige gode for det)

> Som nogen måske har læst ud af mine tidligere tråde, så > er jeg
> ikke interesseret i at gå på kompromis med kvaliteten,

Jeg ville ofre en tusse eller to mere og købe nyt

> og søger derfor
> et godt råd :)

Forsøgt givet

ScooterBo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 31-05-07 23:15

Bo Nielsen skrev:

> Lyder lidt i overkanten når det er så forholdsvis gammelt

> Jeg ville ofre en tusse eller to mere og købe nyt

> Forsøgt givet

Ja, der er jeg enig!

For en lille tusse mere (ca 2800,-) kan man købe Vanucci Art IX, på
tilbud hos Louis i tiden. De klarar sig på ligefod med de bedste
internationale mærkevarer i tests - så der er pengene noget bedre givet
ud IMO

Det skal jeg nok sige da jeg selv har en todelt og en heldragt fra
Vanucci - men alligevel!, mon ikke flere andre skriventer vil give mig ret!

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-06-07 07:20

J.C.Kløve wrote:

> Det skal jeg nok sige da jeg selv har en todelt og en heldragt fra
> Vanucci - men alligevel!, mon ikke flere andre skriventer vil give mig ret!

Jeg er vældig glad for mit Vanuccilæder. Men på bronzekurset blev jeg
opmærksom på at syningerne er enkelte alle vegne - det bør være
dobbelte. Desuden er verbindungsreissversluss'en (lynlåsen) på jakken
sat i et tvivlsomt strækmateriale. Sikkert af komforthensyn, men nok
ikke sikkerhedsmæssigt optimalt.

Men det er gode materialer, og det er lavet fornuftigt. Og jeg kunne få
størrelse 106 (ekstra lang) der passer mig - andre nøjes med Small til
XXL inddelinger.

--
vh
Torben

Fra : Dr. Enduro

Dato : 01-06-07 08:50

Hej Jeppe

Jeg ved, at du har fået det her råd før, men nu giver jeg det igen: Lad
være med at fokusere så meget på mærker (f.eks. om Rukka nu er det
bedste i verden). Hvis nogen fortæller dig, at Mercedes er noget der
holder, betyder det jo heller ikke, at du ikke ville være fint tjent med
en Toyota.
Mit råd: Tag færgen/bussen/toget eller hvad der nu kan fragte dig til
Tyskland (overvej evt. en pensionisttur til Fleggaard eller lignende og
stik så af til en mc-butik!) og gå ind til en forhandler, gerne Louis,
Hein Gericke eller Polo, få en ordentlig rådgivning og køb så det tøj,
som sidder bedst og svarer til din økonomiske formåen. Alle tre kæder
har deres egne mærker, som du uden videre kan stole på.
Jeg købte i februar en læderdragt (dvs. bukser + jakke, der kan lynes
sammen på midten) af mærket FLM hos Polo. Den kostede 300 euro, dvs.
2200 kr, og er i mine øjne et godt køb. I en kvalitetstest i Motorrad
fik den fine anmeldelser, syningerne skulle være i orden og
protektorerne sidder hvor de skal. Så køber du et regnsæt til 2-300 kr.
oveni, og så er du godt kørende, ikke noget med at købe seks år gammelt
udsuttet tøj eller at blive nødt til at sælge sin krop for at få råd til
Rukka.

Altså: it så møj snak, afstej!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 01-06-07 15:32

<jbplum@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50091447

>Er der nogen herinde, der kender dette sæt, og kan fortælle mig,

Kvaliteten har sikkert været i orden da det var nyt,
men det ser godt nok lidt træt (læs: meget brugt) ud.
Gør du i stedet som Kløve og Jan foreslår, tag til Dyskland,
Køb noget nyt, det vil du blive mest tilfreds med.
Hvis du alligevel tager ud at se på det brugte, skal du tage
foret ud og vende tøjet på vrangen, kan du så se indersiden
af yderstoffet (kan jeg på mit) vil du sagtens kunne se om
tøjet er tæt. Det er det sikkert, men det ligner nu noget
det er blevet brugt dagligt, eller også har han bare sovet i det).

mvh Jens¨
Sydals
,

Mvh.
Jeppe

Fra : jbplum@gmail.com

Dato : 02-06-07 00:33

Tak for alle svarene!

Jeg må indrømme, at jeg også helst vil til Tyskland og købe nyt (Jeg
er stoppet med at fokusere på mærker), men det er bare ikke sådan lige
til, når man bor i Kbh. Jeg er meget åben overfor idéer og forslag
til, hvordan man billigst kommer til Flensborg fra København. Der blev
nævnt pensionistture til Fleggaard - findes disse fra Kbh? Jeg har
kigget på gomore.dk, men der vrimler det ikke ligefrem med ture til
Flensborg, så jeg er lidt på bar bund.

Nogen forslag? :)

Jeppe

Fra : Dr. Enduro

Dato : 03-06-07 07:59

jbplum@gmail.com skrev:
> [...]
> nævnt pensionistture til Fleggaard - findes disse fra Kbh? Jeg har
> kigget på gomore.dk, men der vrimler det ikke ligefrem med ture til

Hvis ikke din arrangerede tur bliver til noget (for øvrigt et
prisværdigt arrangement), så er der også forholdsvis billige busture til
forskellige steder i Tyskland, f.eks. Berlin:
http://www.65ferie.dk/vesteuropa/tyskland/36821_S07_1/view?searchterm=None

Det kunne jo f.eks. kombineres med en lille miniferie. Hvis du ellers
ikke kan finde noget på hverken gomore.dk (hold evt. øje eller skriv
selv en søgeannonce) eller på google, så prøv at spørge i forumet på
tysk.dk. Der er en masse tyskofile derinde, der burde også være nogen,
der kan et fif om at komme billigt til Hamborg fra København.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE