Pivende forbremse
Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-07 17:28

Hej,

jeg er ved at blive vanvittig

Min forbremse piver.
Jeg har prøvet følgende:

1. renset klodserne/kaliber og tjekket stemplerne kører frit
2. slebet klodserne og renset dem
3. renset skiven hver gang jeg har roddet med det.
4. smurt med kobberfedt bagpå (ved godt jeg får hug nu)
5. smurt med antihylepasta fra louis (efter jeg fjernede kobberfedt)
6. Skiftet til nye klodser.
7. prøvet med SBS antihyle-pads til bagsiden af klodserne

Intet af ovenstående har stoppet, at når jeg bremser, så hyler den, men kun
lige inden jeg stopper! den sidste meter inden den stopper helt.
Hele vejen ned er den stille.

Nogen gode ideer ?
Kan vel snart kun være skiverne ?

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-05-07 18:35

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> writes:

> 2. slebet klodserne og renset dem

Er der ikke også et "husråd" som går ud på at ban rejfer kanterne på
bremseklodserne så de bliver skrå? Det er måske værd at forsøge.

Sidder der fjederplader på dine kalipere? Er der ikke noget med at de
skal dæmpe hyleri? Så kan de måske strammes.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-07 20:22

> Er der ikke også et "husråd" som går ud på at ban rejfer kanterne på
> bremseklodserne så de bliver skrå? Det er måske værd at forsøge.

har jeg prøvet.

> Sidder der fjederplader på dine kalipere? Er der ikke noget med at de
> skal dæmpe hyleri? Så kan de måske strammes.

de sidder overklodserne, og kan mærke de presser godt på, når jeg skruet dem
fast.

Tak for svaret