Gavl i fibercement?
Fra : L.Støvring

Dato : 07-06-07 22:48

Hej i gruppen.

Vi giiiider altså ikke male vores gavle mere! Derfor har vi ( læs: min
mand ) besluttet at i år skal der investeres i fibercementbrædder til
gavlene. Der findes flere forskellige producenter af disse brædder, men jeg
tror vi har besluttet os for at det skal være fra "Ivarplank" som laver
brædderne med træstruktur.

Men måske er der andre som gør det samme?

Vi har dog svært ved at finde ud af hvad sådan en omgang kan koste. Jeg har
kun forhørt mig om prisen hos den lokale tømmerhandel. Findes der
alternative handelssteder end byggemarkedet? Hvad skal jeg mere kalkulere i
prisen, foruden selve eternit'en? Kan det slås direkte på eksisterende
gavlmateriale ( det er sådan en slags plader med udfræsninger i højden )?
Eller skal der lægter - eller hvad de nu hedder - imellem?

Er der mon en kyndig udi overnstående i gruppen, som kan give os et par råd
og varsler om evt. faldgrupper, inden vi kaster os ud i projektet, ville det
være fint.

Mvh. Lisbeth

Fra : ke

Dato : 08-06-07 08:32

du kan prøve at kigge på http://www.ivarplank.dk/
der står der en del om montering
KE

Fra : Leo Havmøller

Dato : 08-06-07 10:19

"L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> wrote in message
> [...]
> gavlene. Der findes flere forskellige producenter af disse brædder, men
> jeg tror vi har besluttet os for at det skal være fra "Ivarplank" som

Jeg har selv Rockwool's Rockpanel system på al beklædning (gavle, stern
osv.), som jeg er meget tilfreds med:
http://www.rockpanel.dk/sw31053.asp

Leo Havmøller.