hvem kontakter man angående brud
Fra : Kim Schulz

Dato : 07-06-07 19:37

hejsa,
Kæresten ville grave en plante ned i haven, men brokkede sig over at
der var mange rødder. Det viste sig at være andet end rødder, nemlig
antennekablet som bliver ført ind til vores del af rækkehuset. Det er
selvfølgelig ødelagt, så mit spørgsmål er nu:
hvem skal man kontakte for at få sådan noget fikset? er det "eget
ansvar" altså en elektriker eller lignende eller er det dem vi har tv
via (her AN-TV i Aalborg)?

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : brian

Dato : 07-06-07 19:50

hej

Tror det er eget ansvar.

Personligt ville jeg selv lode ledningen(og skærmen) sammen isolere
og så varme krumpflex omkring (men spørg mig ikke om jeg måtte gøre
det)

men dine muligheder er

Ring til antenneforeningen og spørg
Ring til elektrikker og få ham til at fikse det, den lille opgave kan
ikke koste meget mere end en times arbejde (500-1000 kr)

PS du bliver gevaldig træt af at fixe det for dårligt da signalet kan
blive derefter

Fra : Elmand

Dato : 07-06-07 21:10

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke koste meget mere end en times arbejde (500-1000 kr)
>
> PS du bliver gevaldig træt af at fixe det for dårligt da signalet kan

Det kan ikke loddes sammen,- Der skal bruges en kabelcon muffe samt
crymbeflex.-
Bliver det loddet sammen ændre man kablets impedans,hvilket giver uønsket
dæmpninger evnt. skygger.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Jeppesen

Dato : 07-06-07 21:53

Fra Stander i vejen og ind til dit hus er det eget ansvar

Det er noget direkte PLADDER at det IKKE kan loddes
samt det med "skygger"

Jeg har set og rettet,samt lavet kabelbrud i over 20 År

MEN ,,det rigtige er selvf. at få det sat rigtigt sammen men connectore
ring evt til en lokal antennemand,han kan sagtens fikse det

Ringer du til en Elektrikker eller Antenneforeningen,så koster det
kassen

*******

Fra : Armand

Dato : 07-06-07 22:19

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der var mange rødder. Det viste sig at være andet end rødder, nemlig
> antennekablet som bliver ført ind til vores del af rækkehuset. Det er

Winners & loosers: Jég flyttede 25³ muld fra ndkørslens forlængelse v.h.a.
en lejet minigraver. é sted går graveren død p.g.a. ler i (allerede) 40 cm's
dybde hvorfor jeg løfter skovlen så skæret til sidst får negativ vinkel (á
højere end bunden) og får trukket leret "hjem" - Og hvad skuer man midt i
den "glattede" ler?: To sorte rødder som viser sig at være husets
antennekabler =
MM's fra at stå med håret i postkassen !!!

> ..........så mit spørgsmål er nu:
> hvem skal man kontakte for at få sådan noget fikset? er det "eget
> ansvar" altså en elektriker eller lignende eller er det dem vi har tv
> via (her AN-TV i Aalborg)?

Sidstnævnte lyder som dem der omend ikke andet kan rådgive dig om hvor og
hvem!
Her i byen er talrige 70'er antenneforeningers netværk med tiden blevet
tilsluttet by-nettet (hvoriblandt også vores), og dét serviceres af et
privat antenne-firma uden betaling - Men ved egenskade ved jeg snart ikke.
På den anden side, hvis ikke kablet ligger dybere end ét spadestik nede, er
der én der engang har fejlet, og det er formodentlig ikke dig. men på den
anden side heller ikke signal-udbyderen :-/

--
Armand.
(tæt på fiber-tv m.m.m., men skrækslagen ved tanken om uger uden

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-06-07 20:50

On Thu, 7 Jun 2007 23:18:52 +0200
"Armand" <kim-armand@mail.dk> wrote:

> [...]
> ligger dybere end ét spadestik nede, er der én der engang har fejlet,
> og det er formodentlig ikke dig. men på den anden side heller ikke

Det blev så telia-stofa's "graver" som de kaldte det. Jeg ringede til
dem kl ca 8.30 i morgen og kl 10 havde han været der og fixet kablet.
prisen blev vist 700kr som jeg heldigvis kan tage på forsikringen