Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon reverse lens adapter
Fra : H.S.

Dato : 07-06-07 12:17

Jeg har købt sådan en adapter, så jeg kan sætte EFS 18-55 objektivet
'omvendt' på mit kamera, for at tage makro billeder. Jeg har læst mig
frem til at dette skulle fungere fint nok, til hobby brug (Eos 350d).

Men efter at have prøvet at sætte det sammen, er billedet bare sløret,
og jeg kan ikke fokusere (manuel fokus).

Nogen der ved hvordan man skal bruge dette setup så man også kan tage
billeder med det ?

Fra : Brian Lund

Dato : 07-06-07 15:20

[...]

Jeg har prøvet den meget kort på samme setup (350D + 18-55mm), du skal
stille objektivet på 55mm, ellers er nærgrænsen vistnok alt for tæt på...
Jeg kan ikke huske om fokus gør en forskel! - Men nærgrænsen er så tæt på at
du næsten skal have motivet helt henne ved objektivet (max 5 cm fra
"forreste" linse-element)!

Det virker da, men medmindre man er til ultra-closeups så synes jeg nu ikke
det er så praktisk, man kan ihvertfald ikke fange insekter og sådan noget
med dén løsning, de er stukket af inden man får taget billedet :)

Brian

Fra : H.S.

Dato : 08-06-07 13:22

> [...]
> Jeg kan ikke huske om fokus gør en forskel! - Men nærgrænsen er så tæt på at
> du næsten skal have motivet helt henne ved objektivet (max 5 cm fra

Tak for dig svar, jeg vil forsøge det..