Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon AE1-Program og moderne EX-flash?
Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-06-07 11:30

Jeg fik et retro-flip i går og købte et Canon AE1-Program på
Ebay.

Lige siden har jeg førsøgt at finde ud af om man kan bruge en moderne
420Ex eller 55EX-flash på så'n en fætter uden at der er noget, der springer i
luften.

Så vidt jeg kan se er det en standard sko, så rent fysiskt
passer de, og de problemer, jeg har hørt om mht. aldersforskel mlm.
kamera og flash har altid gået på om flashen leverede en for stor spændning
til kameraet.

Nogen, der har erfaring med dette? Google har ikke været min ven i dette
tilfælde.

Knud

Fra : Per

Dato : 07-06-07 11:42

Hvad med at kigge hos Canon selv? Jeg mener kun de virker med EOS.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-06-07 11:48

On 2007-06-07, Per <ihate@spam.com> wrote:
> Hvad med at kigge hos Canon selv?

Der har jeg desværre ikke fundet noget.

>Jeg mener kun de virker med EOS.

Jeg er med på at automatikken kun virker på EOS, det ville bare være
rart hvis den virkede som ren manuel flash.

Ellers er det ikke andet for at finde en mere "tidssvarende" flash.

Knud

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-07 11:57

Knud Winckelmann wrote:
> Jeg er med på at automatikken kun virker på EOS, det ville bare være
> rart hvis den virkede som ren manuel flash.

Det gør den.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-06-07 12:04

On 2007-06-07, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Det gør den.

Fantastiskt. Så er alt jo godt.

Tak for det.

Knud

Fra : Per

Dato : 10-06-07 00:38

Bemærk at 420ex ikke kan indstilles manuelt. Altså er det så kun fuld knald.