Hjælp: hvordan får jeg min ventil af min f~
Fra : Henrik Absalon

Dato : 07-06-07 13:03

Hejsa

Jeg skal have min flaske sendt til trykprøvning, men jeg kan ikke få
ventilen skruet af flasken?

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-06-07 14:36

1. luk luften ud af flasken
2. luk alt luften ud af flasken (husk reserve)
3. skru den af.

Hvis den er besværlig i punkt 3 brug krafigere værktøj. Er det DIN gevind i
flasken kan man med fordel skrue en gevindstang i og give den et par dask
med en gummihammer.

--
Henrik Manley
http://bends.dk, email: m@nley.dk

Fra : Alan

Dato : 07-06-07 19:14

Hej Henrik

Som Henrik Manley skriver luk alt luften af. Når flasken er helt tom,
skal du kunne blæse luft i flasken med munden, og du skal kunne høre
at det kommer ud gennem ventilen igen. Hvis du ikke kan det, så er der
måske stadig tryk på din flaske og din ventil er defekt. Så skal du
passe på, og du er nød til at allierer dig med nogle erfarende service
folk etc.

Mvh Alan

Fra : Seerup

Dato : 13-06-07 16:39

[...]

Hvis der er den mindste form for tvivl omkring ventilens funktionalitet, så
ville jeg nok betænke mig på at forsøge at blæse i den. Mig bekendt kan lungerne
modstå en trykforskel på 0,5bar, så i en given situation kunne den manøvre få
katastrofale følger.

Seerup