Outlook 2003 - gem brev skabelon ??
Fra : Is

Dato : 07-06-07 22:38

Hej

Hvis jeg i Outlook2003 vil lave en mail - som skal bruges igen og
igen, kan jeg så gemme den som en skabelon på en eller anden måde så
den er nem at genbruge - eller er det nemmeste at bruge "send den mail
igen" ??

Erik Isager

Fra : stofanews

Dato : 08-06-07 07:34

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> igen, kan jeg så gemme den som en skabelon på en eller anden måde så
> den er nem at genbruge - eller er det nemmeste at bruge "send den mail

Hej!

Det er ret nemt. I Outlook kan du vælge

funktioner -> formularer -> udform formular (i boksen vælger du
'Meddelelse')

Når du er færdig med at tilrette den, vælger du filer -> gem som og under
filtype vælger du outlook-skabelon.

vh
claus-aalborg

Fra : Is

Dato : 17-06-07 19:27

"stofanews" <xxx@yyy.zz> skrev i en meddelelse

> [...]

> 'Meddelelse')
>
> Når du er færdig med at tilrette den, vælger du filer -> gem som og

Først undskyld at jeg ikke har reageret før !

men jeg synes ikke rigtig det gør som jeg vil.
Jeg synes jeg kommer til noget hvor jeg designer - og kan ikke få
tekst i bl.a. Emne

Det jeg ønsker er at oprette en mail - hvor jeg på forhånd har indhold
i Bcc, Emne, og tekst feltet.

Erik Isager

Fra : stofanews

Dato : 18-06-07 06:32

> [...]
> tekst i bl.a. Emne
>
> Det jeg ønsker er at oprette en mail - hvor jeg på forhånd har indhold

Jeg siger også undskyld, da jeg nu er blevet opmærksom på, at jeg var
upræcis..

Du har ret - umiddelbart har du problemer. Nu har jeg forsket lidt mere og
er nået frem til:

Det er IKKE nogen god ide at bruge word som editor - derfor har jeg fjernet
fluebenet på
funktioner -> indstillinger-> 'fanen postformat' -> meddelelsesformat.

Nu prøver du så flg:

funktioner -> formularer -> udform formular

I boksen vælger du meddelelse (fra standardformularbiblioteket). Klik 'Åbn'

Vælg nu filer -> gem som (giv den et passende navn og vælg filtypen
'outlook-skabelon). Læg den fx på skrivebordet.

Luk nu vinduet og svar nej til at gemme ændringer...

På skrivebordet liger nu en .oft fil, som du skal arbejde videre med.

Åbn den og begynd at tilpasse. bcc-feltet får du frem ved at vælge vis ->
bcc

Når du er færdig vælger du filer -> gem som. Vælg igen filtypen
'outlook-skabelon'

Nu skulle det virke!

vh
Claus-aalborg

Fra : Is

Dato : 18-06-07 21:41

> [...]
fjernet
> fluebenet på
> funktioner -> indstillinger-> 'fanen postformat' ->

---
Det gør jeg heller ikke. (bruger Word)
---

> [...]
vis ->
> bcc
>
> Når du er færdig vælger du filer -> gem som. Vælg igen filtypen

Og det gør det også

Tak for hjælpen.

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 24-06-07 20:53

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:4676ed81$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Klik 'Åbn'

> med.

> vis ->

> Og det gør det også
>
> Tak for hjælpen.

Et tillægs spørgsmål.

Når jeg så gemmer denne skabelon i en tilfældig mappe - åbner
skabelonen - sender den - så ser det ud som om den ikke kommer i
"sendt post" i outlook, hvad gør jeg for at få den med der ????

Erik Isager

Fra : Is

Dato : 24-06-07 21:03

> Når jeg så gemmer denne skabelon i en tilfældig mappe - åbner
> skabelonen - sender den - så ser det ud som om den ikke kommer i
> "sendt post" i outlook, hvad gør jeg for at få den med der ????

Undskyld ! det gør de - jeg var ved et uheld kommet til at skifte væk
fra dato sotrering

Erik Isager