Outlook 2007 langsom send/modtag
Fra : Filip

Dato : 06-06-07 19:54

Jeg har lige opgraderet min outlook til 2007, og syns den er utrolig langsom til at modtage en mail. Ofte tager den ½ minut om at hente en email på 5kB og jeg sidder altså på en 2MBit forbindelse. Kan det være fordi min computer ikke er hurtig nok til at køre 2007 udgaven (1,3GHz, 512MB) ???
2003 udgaven var også langsom til at sende og modtage på min computer

Filip

Fra : Filip

Dato : 06-06-07 19:58

Vil lige tilføje at når der ikke er noget nyt post, tager det under 1 sek at chekke for ny post. Jeg bruger Gmail.

Filip

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 06-06-07 22:43

Filip wrote:
> [...]
> 2003 udgaven var også langsom til at sende og modtage på min computer

Hørte lige en kolega fortælle at der er et problem med OutLook2007 og
store OST filer.
Jeg fik ikke lige technet artiklen af ham, men prøv at søg efter det.
Han fortalte yderligere at der var en rettelse med i en eller anden
hotfix, dog heder hotfixen noget helt andet og addresserer nogle andre
problemer, og så lige dette med store filer.

Kolegaen fortalte om et firma med 15 arbejdspladser havde beklaget sig
over virkelig langsom outlook efter han havde opgraderet såvel servere
som arbejdspladser til 2007.

/Andreas

Fra : Filip

Dato : 07-06-07 08:21

> [...]
> hotfix, dog heder hotfixen noget helt andet og addresserer nogle andre
> problemer, og så lige dette med store filer.

Jeg er ikke sikker på at vi snakker om det samme problem. Mit problem er med SMÅ emails som jeg skal sende og modtage. Det er selve handlingen "send/modtag" der tager en evighed for min computer at bearbejde. Jeg er ligeglad med mine mappefiler i outlook, da jeg ikke tror det har nogen sammenhæng.

Filip

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 07-06-07 20:10

Filip wrote:

> Jeg er ikke sikker på at vi snakker om det samme problem. Mit problem er med SMÅ emails som jeg skal sende og modtage. Det er selve handlingen "send/modtag" der tager en evighed for min computer at bearbejde. Jeg er ligeglad med mine mappefiler i outlook, da jeg ikke tror det har nogen sammenhæng.

fair nok. Problemet omkring store filer gjorde at OutLook genererede en
konstant diskaktivitet hvilket sløvede den ned i alle sammenhænge - også
send/modtag. Derfor tænkte jeg det måske var noget af det samme du oplevede.

/A