NVIDIA GeForce 8500 GT bedre end NVIDIA Ge~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 03-06-07 11:57

Hej

Jeg har et Geforce 7950 GT og det larmer en smule men har kig på et Geforce
8500 GT. Er det bedre eller hva`?
De er begge PCI-Express 16x
Understøtter Geforce 8500 GT directx 10?

Mvh Poul

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 03-06-07 12:33

Poul Johannsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har et Geforce 7950 GT og det larmer en smule men har kig på et Geforce
> 8500 GT. Er det bedre eller hva`?

Geforce 8500 GT er et langsommere kort end Geforce 7950 GT.
Du kunne købe en anden mere støjsvag blæser til dit 7950 GT.

Skal du have et hurtigere kort så skal du nok kigge på et 8800 GTS 320MB.

> De er begge PCI-Express 16x
> Understøtter Geforce 8500 GT directx 10?

Ja.
Der eksisterer indtil videre dog kun et spil der understøtter DX10 - Company
of Heroes har med den nye 1.70 patch DX10 understøttelse.

DX10 er derfor lige nu ret ligegyldigt , specielt hvis man har et hurtigt DX9
kort.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 03-06-07 12:59

Hej

> Geforce 8500 GT er et langsommere kort end Geforce 7950 GT.
> Du kunne købe en anden mere støjsvag blæser til dit 7950 GT.

Ok. Tak for svaret

> Skal du have et hurtigere kort så skal du nok kigge på et 8800 GTS 320MB.

Hvis jeg vil have et ATI kort hvilket kort er hurtigere end Gerforce 7950 GT
+ at det understøtter directx 10?
Så man er klar til directx den dag spillene undstøtter det.

> Ja.
> Der eksisterer indtil videre dog kun et spil der understøtter DX10 -
> Company
> of Heroes har med den nye 1.70 patch DX10 understøttelse.

Ok håber der er flere på vej.

> DX10 er derfor lige nu ret ligegyldigt , specielt hvis man har et hurtigt
> DX9
> kort.

Er godt tilfreds med mit Geforce 7950 GT 512 Mb

Mvh Poul

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 03-06-07 20:35

> Hvis jeg vil have et ATI kort hvilket kort er hurtigere end Gerforce 7950 GT
> + at det understøtter directx 10?

Der er kun et : Radeon HD 2900XT og efter min mening er det ikke værd at købe
... det yder for lidt til prisen og bruger alt for meget strøm.
Det har nogenlunde samme hastighed som et 8800 GTS 320 MB (eller måske en
anelse langsommere) men koster en del mere.

ATI/AMD er ved at omdesigne det til 65nm teknologi så det bruger meget mindre
strøm og i processen vil de også fixe de værste hastighedsproblemer.
Det kan være at det bliver et godt kort der er værd at købe , men de forventer
først at være færdige i august/september hvis jeg husker korrekt, så der er
langt tid til.

> Så man er klar til directx den dag spillene undstøtter det.

Det er efter min mening fjollet at købe computerhardware forud for den dag man
ønsker at bruge det.
Hvis man f.eks. købte nu og de første spil man ville bruge kortet til først
kommer om nogle måneder så har man ikke haft brug for den ekstra ydelse i de
måneder og i den tid er prisen på kortet faldet eller måske er der kommet
bedre kort ud.

De fleste butikker kan levere et stykke hardware på under en uge så man kan
lige så godt nyde godt af prisfaldet mens man venter på man får brug det.
Det samme gælder i øvrigt for software , så venter vil man have et hurtigt
DX10 kort til f.eks Crysis når det kommer ud , så kan man jo bare bestille
kortet sammen med spillet, så kommer de samtidigt og hvis man bestilte fra
samme butik sparer man også lidt porto.

> Ok håber der er flere på vej.

Der er naturligtvis flere på vej - der kommer nok et par stykker til om nogle
måneder , men spil til DX9 vil sandsynligvis dominere mindst ½ år frem og
måske op til 1 år frem .. derefter vil de fleste spil understøtte både DX9 og
DX10. DX9 er langtfra død endnu .. der undgives stadigt spil der kan køre på
DX8 kort og det er nu 5 år siden at DX9 blev introduceret for at erstatte DX8.

> Er godt tilfreds med mit Geforce 7950 GT 512 Mb

Det er også et fint hurtigt kort, med mere end rigeligt ram .. det holder lang
tid endnu.

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 04-06-07 20:17

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 8500 GT. Er det bedre eller hva`?
> De er begge PCI-Express 16x
> Understøtter Geforce 8500 GT directx 10?

Nej 8500GT er ikke bedre end 7950GT.
alle Nvidia's 8000 kort understøtter DirectX10 og den kommende OpenGL 3.0

8500GT slår 7600GS
8600GT slår 7900GS
8600GTS slår 7950GT
8800GTX slår alt.

Du skal ikke købe et 8500GT men bare sætte en ny blæser på dit kort.

Mvh Peter

http://www.opengl.org/

Fra : Poul Johannsen

Dato : 04-06-07 20:57

Hej

> Nej 8500GT er ikke bedre end 7950GT.

Ok det var også det som christian jensen sagde. Så skal jeg i hvert fald
ikke have det kort.

> alle Nvidia's 8000 kort understøtter DirectX10 og den kommende OpenGL 3.0

> [...]

Ok. Tak for det.

> Du skal ikke købe et 8500GT men bare sætte en ny blæser på dit kort.

Ok. Hvilken blæser ville være fint til mit kort?

Mvh Poul

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-06-07 11:03

Poul Johannsen wrote:

> Ok. Hvilken blæser ville være fint til mit kort?

Zalman VF-900.

Jesper Poulsen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 05-06-07 16:22

Hej

> Ok. Hvilken blæser ville være fint til mit kort?

>Zalman VF-900.

Takker

Mvh Poul