Strømforbrug
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-06-07 22:28

Nogen der ved hvor meget strøm/effekt nye grafikkort bruger.
Jeg tænker på ASUS EN8500GT SILENT/HTD
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384485 hvor meget det
mon bruger mere end et GF6800 kort.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
DVD mediets historie: http://kortlink.dk/3kfs
www.gromit.dk/dvd

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 03-06-07 12:41

Michael Lund Sørensen wrote:
> Nogen der ved hvor meget strøm/effekt nye grafikkort bruger.
> Jeg tænker på ASUS EN8500GT SILENT/HTD
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384485 hvor meget det
> mon bruger mere end et GF6800 kort.

Her er en liste over forskellige grafikkorts strømforbrug :
http://www.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354

8500 GT er endnu ikke kommet med , men det hurtigere (og derfor mere
strømslugende) 8600 GT bruger 47W, så 8500 GT bør bruge mindre.
Jeg vil gætte på at det bruger omtrent det samme som et 6800 kort.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-06-07 14:50

Christian 'CeeJay' Jensen wrote:

> [...]
> strømslugende) 8600 GT bruger 47W, så 8500 GT bør bruge mindre.
> Jeg vil gætte på at det bruger omtrent det samme som et 6800 kort.

1000 tak for hjælpen!
8600GTS står til 47 Watt, så bruger et 8600GT nok lidt mindre og et 8500GT
endnu mindre - et gæt kunne være 35-40 Watt, og det er fint med mig og min
hårdt overbelastede strømforsyning Sandsynligvis er det mindre end 6800
kortet.(står til 38-72 watt).