Fwd: Problem med valg af korrekt skærmoplø~
Fra : Dorthe

Dato : 01-06-07 21:33

Videresendt efter henvisning fra dk.ekb.hardware.skaerm

Hej
Vi har fået opgraderet vores gamle pc (min bror ordnede det), for vi
har ikke så meget forstand på hardware. Vi fik Vista installeret og
nyt bundkort, grafikkort mv.
Vi kan bare ikke få grafikken til at spille. Jeg kan ikke vælge
1680x1050 inde i skærmindstillinger. Den går max til 1600x1200. Jeg
har downloaded Powerstrip og her viser den korrekt nok at skærmen er
en Philips 200W (20inch LCD MONITOR 200W6) med 1680x1050 som max.
resolutions og Discrete timings det samme + 60 Hz.
Jeg har været inde og "apply resolution", men under skærmindstillinger
kan den stadig ikke vælges og i Powerstrip ej heller????
Skærmkortet er et Asus GeForce 6200 - 128 MB DDR - AGP
Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Nogen forslag???

Mvh Dorthe

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 02-06-07 06:41

"Dorthe" <dorthe.www@gmail.com> wrote in message
[...]

Dit grafikkort er ikke stort nok til at køre den opløsning, ser det ud til.
Det er jo en bedaget fætter. Jeg har kikket lidt rundt, men har ikke lige
fundet et link, der kan underbygge min påstand, men jeg er ret sikker på
den.

/Ole

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-06-07 08:41

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> ud til. Det er jo en bedaget fætter. Jeg har kikket lidt rundt, men
> har ikke lige fundet et link, der kan underbygge min påstand, men jeg

Øh... Jeg kører 1680x1050 på et GeForce FX 5200. Dog i XP og Ubuntu.

mvh
Henning

Fra : Esben

Dato : 02-06-07 09:25

"/Ole (6000)" <x@xx.xxx> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige fundet et link, der kan underbygge min påstand, men jeg er ret sikker

Men 1600x1200 er jo en højere opløsning end den ønskede.

--
Esben

Fra : Mads

Dato : 02-06-07 10:10

On Fri, 01 Jun 2007 13:32:37 -0700, Dorthe <dorthe.www@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
>køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Prøv lige et hoppe ind i Windows skærmindstillinger igen, altså
vinduet "Egenskaber for skærm" faneblad "Indstillinger" hvor du
kan vælge opløsning.
Klik så på "Avanceret" og vælg fanebladet "Skærm".
Fjern fluebenet fra boksen og klik OK.
Det burde give nogen flere valgmuligheder for opløsninger.

mvh Mads

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-06-07 21:03

Dorthe wrote:

> Skærmkortet er et Asus GeForce 6200 - 128 MB DDR - AGP
> Enhedshåndteringen siger driverne ER opdaterede, men pc'en vil ikke
> køre cd'en - har forsøgt winXP kompatibilitet.

Har du prøvet at hente driverne fra nVidias hjemmeside? Det gjorde jeg
for at få det til at spille. Bruger så ikke powerstrib for at styre skærmen
men nVidias værktøjer.

mvh
Henning

Fra : Dorthe

Dato : 02-06-07 22:01

On 2 Jun., 07:41, "/Ole \(6000\)" <x...@xx.xxx> wrote:
> [...]
> fundet et link, der kan underbygge min påstand, men jeg er ret sikker på

Det håber jeg sørme ikke er rigtigt, for det var nemlig problemet med
den vi oprindeligt købte. Den kunne ikke køre vista aero og 3d mv. så
vi købte os et andet.
Mvh Dorthe

Fra : Dorthe

Dato : 02-06-07 22:06

On 2 Jun., 22:03, "Henning Præstegaard" <onkelhenn...@not.vallid>
wrote:

> [...]
> for at få det til at spille. Bruger så ikke powerstrib for at styre skærmen

Nej, det vil jeg prøve! TAK.
Mvh Dorthe