grafikkort til fotoredigering m. opløsning~
Fra : michael bs

Dato : 31-05-07 10:57

Jeg skal have en skærm til fotoredigeringsbrug med opløsning 2560*1600
pixels. dvs dobbelt DVI stik for at klare det.
(HP LP3065 er skærmen)

Hvilke grafikkort kan trække det? (helst passivt kølet).

Det skal ikke bruges til spil overhovedet. Er det ikke flintrende
ligegyldigt hvilket grafikkort man får, bare det kan trække denne opløsning?
Er billedkvalitet/farvepræcision mm ikke præcist det samme om man tager det
billigste kort eller et dyrere grafikkort?

mvh Michael

Fra : Esben

Dato : 31-05-07 17:25

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:465e9bcb$0$52187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg skal have en skærm til fotoredigeringsbrug med opløsning 2560*1600
> pixels. dvs dobbelt DVI stik for at klare det.
> (HP LP3065 er skærmen)

Den er stor, selv når man er vant til 24" :)

> [...]
> opløsning? Er billedkvalitet/farvepræcision mm ikke præcist det samme om
> man tager det billigste kort eller et dyrere grafikkort?

Det skal sådan set bare kunne køre DVI dual-link (ikke det samme som
Dual-DVI). Det kan de fleste kort på markedet i dag, men check det hellere
på forhånd for en sikkerheds skyld. Over DVI har jeg ikke indtryk af, at
kvaliteten varierer meget på outputtet fra grafikkortet, hvis overhovedet.

--
Esben