ingen baggrund i NN6
Fra : Xylofonius

Dato : 06-07-01 07:39

Hej alle,

På alle mine sider bruger jeg følgende stylescript:

BODY {
font-family: arial, helvetica, geneva, sans-serif;
color: black;
background-image: url(score1a.gif);
background-attachment: fixed;
margin-top: 0;
}

Hvorfor kan baggrunden ikke vises i NN6?

Venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 06-07-01 07:43

Xylofonius wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvorfor kan baggrunden ikke vises i NN6?

Måske fordi du skriver BODY med UPPERCASE - hvordan skriver du
dine tags? Man bør skrive både tags og css med lowercase.

Der bør i øvrigt også quotes omkring url'en url("score1a.gif")

Det var alt jeg lige kunne få øje på - håber det løser problemet

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Xylofonius

Dato : 06-07-01 09:16

> Måske fordi du skriver BODY med UPPERCASE - hvordan skriver du
> dine tags? Man bør skrive både tags og css med lowercase.
Hmm, jeg mener at have læst et sted på www.w3c.org, at tags skulle skrives
med stort, men jeg har også læst at de ikke skal det i XHTML (i det fine
link du gav mig, tak.).

> Der bør i øvrigt også quotes omkring url'en url("score1a.gif")
Ja, det var nok en god idé.

> Det var alt jeg lige kunne få øje på - håber det løser problemet
Det håber jeg også.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-07-01 07:52

Fri, 6 Jul 2001 08:38:34 +0200, skrev "Xylofonius"
<xylofonius@hotpop.com>:

>Hvorfor kan baggrunden ikke vises i NN6?

Godt spørgsmål - ovennævnte er korrekt og virker i min Netscape 6, så
fejlen må ligge et andet sted.

Kan du ikke give en url eller uploade siden?

Du kan evt. prøve ("score1a.gif"), men som sagt hos mig virker det
udmærket.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Xylofonius

Dato : 07-07-01 10:45

> [...]
> margin-top: 0;
> }
>
> Hvorfor kan baggrunden ikke vises i NN6?

Nå, hej igen.
Nu virker den i NN6, men ikke i Opera med mindre jeg sætter CSS'en ind i
head, og ikke har den som en ekstern fil. Understøtter Opera ikke eksterne
style sheets?

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen