Ny computer
Fra : Aage

Dato : 31-05-07 10:48

Min søn skal købe en ny computer. Den skal bruges til de nye spil og
selvfølgelig skolearbejde. Hvad skal den indeholde for at være rigtig,
rigtig god? LÅ

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 31-05-07 11:55

"Aage" <aage@post11.tele.dk> wrote in message
> Min søn skal købe en ny computer. Den skal bruges til de nye spil og
> selvfølgelig skolearbejde. Hvad skal den indeholde for at være rigtig,
> rigtig god? LÅ

hvad er budgettet?

/Ole

Fra : Mads

Dato : 31-05-07 12:08

On Thu, 31 May 2007 11:48:23 +0200, "Aage" <aage@post11.tele.dk>
wrote:

>Min søn skal købe en ny computer. Den skal bruges til de nye spil og
>selvfølgelig skolearbejde. Hvad skal den indeholde for at være rigtig,
>rigtig god? LÅ

Denne artikel giver måske lidt hjælp til at finde en god
maskine uden at det koster en bondegård.

http://fpn.dk/digitalt/computer/article69529.ece

Fra : Kim

Dato : 31-05-07 12:36

> [...]

>Min søn skal købe en ny computer. Den skal bruges til de nye spil og
>selvfølgelig skolearbejde. Hvad skal den indeholde for at være rigtig,

En del god hardware.

Med mindre at du specifikt ønsker svar vedr. grafikkort,
så spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : J

Dato : 31-05-07 14:27

wrote:

>Min søn skal købe en ny computer. Den skal bruges til de nye spil og
>selvfølgelig skolearbejde. Hvad skal den indeholde for at være rigtig,
>rigtig god? LÅ

rigtig, rigtig god. Det var store ord. Du er nok nervøs for at blive
fyret som far.

Jeg synes, at det er meget naturligt, at du spørger her i gruppen, da
de store gamere nok læser her.

Som minimum et godt grafikkort. I nvidia-klassen vil det sige et
højere nummer end 7600GT (der er det største passivt kølede næst efter
8600GTS ).

Hertil naturligvis en moderne (og ikke strømgrisk) CPU, f.eks. Intel
dual core E6400-6700.

Hvis det skal køre med Windows XP, så mindst 1 Gb ram, og helst 2.

Til Windows Vista anbefaler jeg 3-4 Gb DDR2 ram.

Så er der iøvrigt en 'Power Save' artikel her:
http://www.tomshardware.com/2007/05/30/the_power_saving_guide/

Som minimum 7000 kr:
http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1164

Læg mærke til at 250 Gb harddisk og dvd-brænder er standard i dag.

Men der skal mere ram i til XP og meget mere til Vista, ellers swapper
man for meget på harddisken, og den er langsommere end ram, meget.

mvh

John

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-06-07 05:15

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> declared in:
uait53947b6sr2jpk8ium2uia4rrgsrk68@4ax.com :

> Som minimum et godt grafikkort. I nvidia-klassen vil det sige et
> højere nummer end 7600GT (der er det største passivt kølede næst efter
> 8600GTS ).

Hvad er fidusen i at kortet skal være passivt kølet?
Min forståelse er at det blot er et mere stille kort.
- Typisk med lavere ydelse som konsekvens.
Hvordan passer det med kravet om "en rigtig, rigtig god maskine"?

Jeg ville have tolket det sådan, at det var ydelsen der vægtes.

Efter min erfaring er "larmen" fra et grafikkort med køler ikke
slem. Man kan være uheldig, men har har aldrig hørt mit kort...

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261297
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383539
>
> Hertil naturligvis en moderne (og ikke strømgrisk) CPU, f.eks. Intel
> dual core E6400-6700.
>
> Hvis det skal køre med Windows XP, så mindst 1 Gb ram, og helst 2.

Til spil, igen til "en rigtig, rigtig god maskine", mindst 2.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /

Fra : Hans

Dato : 01-06-07 18:45

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Efter min erfaring er "larmen" fra et grafikkort med køler ikke
> slem. Man kan være uheldig, men har har aldrig hørt mit kort...

Enig - Et GeForce 8800GTS f.eks. hører til de absolut meget støjsvage,
hvilket er ret imponerende i forhold til ydelsen.

Hans