Hans Jørgensen - bogtrykker i Kongens Lyng~
Fra : Ib Molbech

Dato : 06-06-07 10:52

Om Hans Jørgensen, der blev født 29. mar 1868 ved jeg lidt ud fra FT 1916,
som AO jo har på nettet. Jeg ved, at han var født 29. mar 1868, men ikke
hvor. Af et familiemedlem har jeg dog fået oplyst, at han er født et sted på
Lolland-Falster.

Han var bogtrykker i Kongens Lyngby, og hans søn Svend Jørgensen (* 31. jan
1900) overtog bogtrykkerforretningen efter ham.
Hans ældste barn var Edith Jørgensen. Hun blev født 20. juli 1893. Jeg
formoder, at man kan gå ud fra, at Hans Jørgensen og hans kone Anna blev
gift forinden. Jeg har ikke kunnet finde dem på AO, hvor
ægteskabsindføringerne for Kongens Lyngby slutter januar 1992. Men der er
heller ikke nogen, der hævder, at de blev gift i Kongens Lyngby. Han havde
bare sit bogtrykkeri der.

Jeg vil være glad for oplysninger om bogtrykker Hans Jørgensen og hans kone
Anna.

På forhånd tak for hjælpen
Ib Molbech