Vedr. gravsteders registrering.
Fra : leonard

Dato : 02-06-07 09:13

Det er en vikelig gode ide,man har sat i værk,men desværre savnes der
ildsjæle i Storkøbenhavn,der vil gå i gang med det specielt Vester
Kirkegård og Assistents Kirkegård m.v.
Jeg har desværre ikke selv noget godt fotoapparat og det kræver jo et
elektronisk,da det skal sendes ud på Nettet.

Hvad mener ellers andre om den politikker,der i Folketinget har
fremsat forslag om FORBUD mod
denne fotoregistring???

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-06-07 09:53

On Sat, 02 Jun 2007 01:12:40 -0700, leonard <leonard@sol.dk>
wrote:

> [...]
>elektronisk,da det skal sendes ud på Nettet.
>
>Hvad mener ellers andre om den politikker,der i Folketinget har

Jeg mener at der slipper for mange åndspygmæer ind, som kun kan
en ting, nemlig snakke så ens ører er ved at falde af.
mvh Ebbe

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-06-07 12:15

leonard <leonard@sol.dk> skrev Sat, 02 Jun 2007 01:12:40 -0700

>Hvad mener ellers andre om den politikker,der i Folketinget har
>fremsat forslag om FORBUD mod
>denne fotoregistring???

Der er vist tale om en misforståelse.

Der er et folketingsmedlem som, på grund af en henvendelse fra en
pårørende, har stillet spørgsmål til ministeren om hvilke regler der
gælder - og det er jo altså noget andet.

Den pågældende politikker har iøvrigt understreget, at hun ikke dermed
har tilkendegivet en holdning i mod en sådan affotografering. Hun
ønsker blot reglerne klargjort.

Spørgsmålene har været omkring kirkeministeren, justitsministeren og
datatilsynet, og svarne går i det store og hele ud på, at der ikke er
noget til hinder for den nuværende praksis.

Datatilsynets svar bygger dog i en vis grad på en tidligere henvendelse
fra DKI hvor det bla. blev understreget at den såkaldte 10 års regel
blev overholdt.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Quark

Dato : 02-06-07 23:37

> [...]
>
> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

Jeg mener også at det er gode sider, MEN der vil sikkert ske noget, disse
sider er ikke tjekket og renset nok, man kan se flere billeder hvor
personerne ikke har været død i 10 år.

Så hvis data/billeder ikke bliver tjekket bedre så tager Folketinget fat.

Heinrich Frausing
www.fam-frausing.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-06-07 00:09

"Quark" <quark-dk@jubii.dk> skrev Sun, 3 Jun 2007 00:37:22 +0200

>Jeg mener også at det er gode sider, MEN der vil sikkert ske noget, disse
>sider er ikke tjekket og renset nok, man kan se flere billeder hvor
>personerne ikke har været død i 10 år.

Nu nævner du ikke hvilke sider det skulle dreje sig om.

Der er jo efterhånden mange der affograferer gravsten og ikke alle har
den samme konsekvente holdning til spørgsmålet om en 10 års regel.

>Så hvis data/billeder ikke bliver tjekket bedre så tager Folketinget fat.

Emnet har jo været diskuteret før, og jeg selv fik her i gruppen
voldsomt på puklen, da jeg argumenterede for at alle frivilligt burde
overholde en sådan regel.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/