Hvor søger man papirer på sin fader
Fra : Mr. Mox

Dato : 30-05-07 13:37

Min fader blev født i 1870, min moder i 1904, (stor alderforskel,jeg
blev født i 1933 på Rigshospitalet. På min dåbsattest er kun anført min
moder. Min fader døde 70 år gammel da jeg var 7 år i 1941.
Jeg har ingen papirer på at min far har anerkendt sit faderskab til mig.
De blev aldrig gift, idet min far havde en kone der ikke ville skilles
(det er hvad man fortalte mig).
De boede sammen i mindst 8 år og far var meget afholdt i hele min familie.

Nu er jeg pludseligt kommet til at tænke på at jeg egentlig ikke kan
bevise at jeg erbarn af mine forældre???

Jeg har selv en dåbsattest, mors dødsattest og oplysning fra Husum Kirke
om hans død og begravelse, men ingen steder ses noget om hans
forbindelse med min moder og mig.

Er der nogen der har en ide om hvor jeg skal søge efter yderligere
oplysninger?

Med venlig hilsen og Tak

Jens G.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-05-07 15:47

"Mr. Mox" <svargruppen@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med min moder og mig.
>
> Er der nogen der har en ide om hvor jeg skal søge efter yderligere

Måske skulle du starte med at skrive til kirkekontoret på Rigshospitalet,
de opbevarer kirkebogen, og du får højst sandsynligt ikke lov at læse i
den selv, men kan bede om en udskrift af bogen. Det kan være din
hjælp, for det vil de så sende til din privatadresse.
Ellers må du i gang med politiarkiverne, og der må du opsøge Landsarkivet
for Sjælland, Jagtvej, København. Arkivarerne skal nok hjælpe dig,
det er flinke mennesker, der arbejder der.
Mvh.Bodil.

Fra : Mr. Mox

Dato : 31-05-07 12:15

Bodil Grove Christensen skrev:
> [...]
> for Sjælland, Jagtvej, København. Arkivarerne skal nok hjælpe dig,
> det er flinke mennesker, der arbejder der.

Tak for svaret.
Jeg fik oplysninger fra Husum kirke om fars død, begravelse og adresse,
er det mon ikke den samme Kirkebog som de har på Rigshospitalet?

Politiarkiverne, skal jeg til København for dem? Kan man finde dem i
Odense Landsarkiv?

Tak igen for svaret, venlig hilsen Jens G.

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 30-05-07 16:58

Uha da - sådan miste sin fader----

Find faderskabssagen på Landsarkivet i Kbh.

Og skiftet efter din fader, vel også på Landsarkivet i Kbh. - Måske skrev
din fader testamente til fordel for dig, eller havde lyst dig i køn og
kuld....

God jagt

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug

www.dk-yeoman.dk

Fra : ubo6

Dato : 30-05-07 17:25

Hej Mr Mox: Der må da være en fødselsattest,. Måske har din biologiske far
attesteret, ellers bliver han -mig bekendt- nægtet adgang til barnet= dig,
VH
ubo@os.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 31-05-07 12:16

ubo6 skrev:
> [...]
> attesteret, ellers bliver han -mig bekendt- nægtet adgang til barnet= dig,

Tak for alle svarene

Hvor skal man lede efter en sådan fødselsattest? Mon på Rigshospitalet?

Jeg har kun de her nævnte,:

Min dåbsattest, og det er endda en der er et kopi fra 1942, jeg er født
og døbt i 1933.
Fars gravsted oplyst af Kirken, (og en flink kordegn), far og mors
adresse i Husum i 1941 ved begravelsen

Mors dødsattest.

Med venlig hilsen Jens G.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 01-06-07 23:34

Mr. Mox har bragt dette til os:
> Min fader blev født i 1870, min moder i 1904, (stor alderforskel,jeg blev
> født i 1933 på Rigshospitalet.
> Jens G.

Så vidt det kan udledes af tråden, så bor du på Fyn og ville derfor
gerne have hjælp til at finde de manglende oplysninger. Men du gør den
fejl, som mange med dig, at du ikke oplyser nok til at det overhovedet
er muligt at hjælpe dig.

Det eneste vi ved er:

Fader, *1870 †1941 Husum
Moder *1904 †
Søn *1933 Jens G.

Det er aldeles håbløst at finde ud af noget for dig, hvis nogen skulle
falde forbi det nødvendige arkiv og alligevel have fem minutter i
overskud til at slå det op. Havde du givet fyldestgørende oplysninger
var du sikkert kommet et langt stykke videre i din efterforskning
allerede nu. Der er mange der stilsigende giver sådan hjælp - når det
er muligt.

Brug dit fulde navn i stedet for Mr.Mox - det giver alligevel ikke
nogen beskyttelse - og brug en rigtig afsender e-mail, gerne en der kan
skiftes ud når der kommer for meget spam. Det hjælper jo ikke meget
hvis det er umuligt at skrive til dig med evt. resultater.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk