Smiths Venner - indslag på TV2 Øst
Fra : Andreas Jensen

Dato : 05-06-07 09:49

I går aftes var der et lille indslag på TV2 Øst om Smiths Venner.
Hvad jeg bemærkede - ud over navnet - er at beskrivelsen her passer 100% på
en anden Smiths venner; nemlig mormonerne.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=367666&r=3

Andreas

Fra : JoVe

Dato : 05-06-07 10:16

Andreas Jensen wrote:
> [...]
> Hvad jeg bemærkede - ud over navnet - er at beskrivelsen her passer 100% på
> en anden Smiths venner; nemlig mormonerne.

100% er nu ikke helt sandt, men det er da rigtigt at der er ligheder.
Smiths Venner har også ligheder med Jehovas Vidner, med Moon-bevægelsen,
osv.

Smiths Venner (=SV) ligner mormonerne derved at de mener sig at have
special-åbenbaringer. Disse er dog ikke så specielle som mormonernes,
men snarere i retning af Ellen G. White's (Adventisterne). Det handler
om Kristi menneskelige natur.

SV ligner Jehovas Vidner i deres måde at behandle afvigere på.
Fuldstændig samme metode. SV og Jehovas Vidner er lige eksklusive og
sekteriske.

SV ligner Moon-bevægelse i sin måde at kræve fuldstændig lydighed mod
ledelsen. Absolut ikke stille spørgsmål til ledelsens økonomiske
transaktioner. Gør man det betragtes det som mistillid til ledelsen, og
er eksklusionsgrund.

Bevægelsen holder møder i Hvidovre - nærmere bestemt Tårnfalkevej 17.
Prøv at besøge deres møder.

Mvh
JoVe

Fra : Ben ny

Dato : 05-06-07 10:27

JoVe wrote:

> Prøv at besøge deres møder.
>
> Mvh
> JoVe

dét er livet sku for kort til......

Fra : Andreas Jensen

Dato : 05-06-07 11:22

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 100% er nu ikke helt sandt, men det er da rigtigt at der er ligheder.
> Smiths Venner har også ligheder med Jehovas Vidner, med Moon-bevægelsen,
> osv.

Jeg skriver også kun 100% ud fra beskrivelsen i det korte indslag. Hvis det
var helt det samme, ville de 2 firmaer nok fusionere for at opnå
stordriftsfordele.

> Bevægelsen holder møder i Hvidovre - nærmere bestemt Tårnfalkevej 17. Prøv
> at besøge deres møder.

Næh tak. Har været til kult-møder nok foreløbig.

Andreas

Fra : Martin Andersen

Dato : 05-06-07 16:34

JoVe wrote:

> [...]
> er eksklusionsgrund.
>
> Bevægelsen holder møder i Hvidovre - nærmere bestemt Tårnfalkevej 17.

Et kort øjeblik troede jeg du snakkede om DF.

Fra : Ben ny

Dato : 06-06-07 18:42

Martin Andersen wrote:

> Et kort øjeblik troede jeg du snakkede om DF.

LOL

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-06-07 23:00

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> skrev i en meddelelse

> Et kort øjeblik troede jeg du snakkede om DF.

Måske du skulle holde lidt lav profil med dine sjældent dårlige evner til at
læse et simpelt indlæg?

Eller trængte du bare til at stive dit svage ego af med lidt DF-bashing?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-06-07 23:29

Awwww.

Fra : Ben ny

Dato : 07-06-07 09:13

Martin Andersen wrote:

> Awwww.

tag dig ikke af jens - han er ikke røget på khader endnu

Fra : Ben ny

Dato : 05-06-07 10:25

Andreas Jensen wrote:
> [...]
> Hvad jeg bemærkede - ud over navnet - er at beskrivelsen her passer 100% på
> en anden Smiths venner; nemlig mormonerne.

hmmmm - det må da være guf for flere skribenter i den her gruppe

var det noget for dem, eller får de allerede opfyldt deres behov

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-06-07 21:59

"Andreas Jensen" <mitfornavn@wincrash.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad jeg bemærkede - ud over navnet - er at beskrivelsen her passer 100%
> på en anden Smiths venner; nemlig mormonerne.

De er sure, sagde ræven om rønnebærrene, thi han kunne ikke nå dem.

Mvh.Bodil.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 12-06-07 06:53

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:466db79a$0$5158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> De er sure, sagde ræven om rønnebærrene, thi han kunne ikke nå dem.

Du snakker sort, sagde Andreas til Bodil, thi hun udtrykte sig ikke klart.
Du mener forhåbentlig ikke at jeg skulle være ked af at være sluppet ud af
sektens kløer?

Andreas

Fra : Andreas Jensen

Dato : 12-06-07 07:00

Nu faldt den. Du vil egentlig gerne selv ud af kolob-klubben, men har for
meget investeret til at det kan lade sig gøre. Er det rigtigt?
Det er godt nok synd for dig. Det må heller ikke have været sjovt for dig de
sidste par dage, men bare rolig, køligere vejr er på vej.

Andreas