Father of a boy named sue
Fra : Steffen

Dato : 06-06-07 19:38

Dem der har lidt kendskab til Johnny Cash kender formodentlig sangen "a boy
named sue" men hvad Faderens syns på denne knægt ??

Teksten er her :
http://www.lyricsdownload.com/shel-silverstein-father-of-a-boy-named-sue-lyrics.html

Men hvor finder man sangen ?

Er den overhovedet udgivet og på hvilken plade og med hvem ? Eller på nettet
måske ?

PS:Link til Johnny Cash fanklub i dk og andre gode Cash-sites modtages
gerne.

PPS: Tommy Cash (lillebror) holder en hyldestkoncert i musikteatret Vejle
24/11

Steffen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-06-07 18:08

Steffen wrote:
> [...]
>

> Men hvor finder man sangen ?
>
> Er den overhovedet udgivet og på hvilken plade og med hvem ? Eller på

her fra hans koncert i San Quentin i 1969 - også på det album der blev
udgivet i forbindelse med denne koncert...
dette skulle være første gang han spiller den...
http://youtube.com/watch?v=M89c3hWx3RQ

her i en senere udgave: http://youtube.com/watch?v=9nXxQhXgXvM

farens syn er jo at han gir sønnen pige-navnet for at gøre ham stærk - og da
sønnen finder faren siger faren jo til ham at han forstår hans vrede, men da
han ikke ville være der måtte han jo "hjælpe" til med at gøre sønnen
stærk... tjaa... teksten er ikke så kryptisk synes jeg... det er vist meget
lige ud af posen...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Max

Dato : 06-06-07 18:21

Hej Rasmus

> jeg... det er vist meget lige ud af posen...

Men det er ikke sangen A Boy named Sue indlæget
handler om, du må læse indlæget igen :)

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-06-07 18:29

Max wrote:
> Hej Rasmus

> Men det er ikke sangen A Boy named Sue indlæget
> handler om, du må læse indlæget igen :)

haha... det gik vist lidt for hurtigt...

Fra : Steffen

Dato : 06-06-07 20:34

Max har fanget den....

Shel Silverstein Har lavet en "2ér" hvor det er farens version af drengens
opvækst og ikke "Sue"´s version som i "a Boy Named Sue"

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-06-07 18:29

"Rasmus M. Jensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> men da han ikke ville være der måtte han jo "hjælpe" til med at >gøre
> sønnen stærk... tjaa... teksten er ikke så kryptisk synes jeg... det >er

Jeg tror du misse pointen
Shell Silverstein skrev ganske rigtig "A boy name Sue"
men som han fortæller på siden som Steffen linker til, så
efter hånden som han blev ældre så han mere og mere sagen fra farens
synspunkt.
Derfor skrev han mange år senere sangen "Father Of A Boy Named Sue ".
og det er den tekst/sang Steffen spørger til.
Jeg har aldrig støt på den selv. Måske den aldrig er udgivet.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 06-06-07 18:59

Michael Meidahl Jensen wrote:
> Jeg har aldrig støt på den selv. Måske den aldrig er udgivet.

Er heller ikke støt på den sang - men ifølge allmusic.com har Silverstein
udgivet den i 1972, på plademærket Parachute, på et album der hedder "Songs
and stories"
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kifwxqugldae

og den CD kan bla købes på amazon.com
http://www.amazon.com/Songs-Stories-Shel-Silverstein/dp/B00006ZVDE

/Flying Hotdogs

Fra : Max

Dato : 06-06-07 20:15

Hej Michael

> Jeg har aldrig støt på den selv. Måske den aldrig er udgivet.

Jeg har hørt den for mange år siden, så den er udgivet.

--
Mvh Max

Fra : Steffen

Dato : 06-06-07 22:21

Tak for hjælpen. Allmusic havde ikke lige fået søgt på. Den bruger jeg
ellers af og til .

Jeg takker

Steffen

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 11-06-07 17:34

On Wed, 6 Jun 2007 19:28:48 +0200, "Michael Meidahl Jensen" <mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>Jeg har aldrig støt på den selv. Måske den aldrig er udgivet.

Jeg lånte en plade med den på biblioteket for en 15-16 år siden.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 07-06-07 09:03

"Steffen" <lilbrorspam@galnet.dk> writes:

> [...]
>

> Men hvor finder man sangen ?
>
> Er den overhovedet udgivet og på hvilken plade og med hvem ? Eller på nettet

Den er udgivet (hvis ikke andre også) på pladen "The legend of Johnny
Cash" i en Live version, ved ikke om den findes i en ikke live.

--
Henrik Hansen

Fra : Steffen

Dato : 07-06-07 21:15

Blev ellers lige så glad da du skevet at den fandtes med JC men jeg tror
også at du har misforstået. Det skal være sangen " FATHER of boy named sue"
ikke bare "a boy named sue" for den er nem at finde. Men jeg ville rigtig
gerne høre den med Johnny Cash.

Steffen

Fra : Max

Dato : 07-06-07 20:30

Hej Steffen

> tror også at du har misforstået. Det skal være sangen " FATHER of boy
> named sue" ikke bare "a boy named sue" for den er nem at finde. Men
> jeg ville rigtig gerne høre den med Johnny Cash.

Jeg blev ikke overrasket over dit spørgsmål da jeg godt kendte sangen,
men jeg kan ikke komme i tanke om hvem der spillede den da jeg så og
hørte den, jeg tror nemlig det var på tysk TV engang. Måske det har været
med Silverstein selv, men som sagt kan jeg ikke huske den.

Ps: der findes også et nummer derude der hedder "A girl named Johnny Cash"
:)

--
Mvh Max

Fra : Steffen

Dato : 09-06-07 11:48

= Er det noget du har nogle facts på . Det kunne jeg da rigtig godt tænke
mig at vide mere om, da jeg er stor tilhænger af Cash

Steffen

Fra : Steffen

Dato : 09-06-07 11:52

A girl named Johnny Cash :http://www.youtube.com/watch?v=N-TPfwfRTcU

Fra : Erling Jensen

Dato : 16-08-07 05:21

youtube har den ;

http://youtube.com/watch?v=Kv4JgU_Afek

Fra : Per Hansen

Dato : 16-08-07 11:47

"Erling Jensen" <erling.jensen.nospam@transport.dk> mentioned this

> youtube har den ;
>
> http://youtube.com/watch?v=Kv4JgU_Afek

A boy named Sue er med på albummet Ring Of Fire The Legend of Johnny Cash.
Det er den "best of" der udkom sidste år.

--
Per Hansen

Fra : Erling Jensen

Dato : 16-08-07 21:15

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>at strengen gik ud på ikke hvor man kunne finde A Boy Name Sue med Johnny

Erling