Beautiful Crap
Fra : -V-

Dato : 31-05-07 09:14

Fint nok at få to smækre duller til at rive sig rundt i en video for
husarerne (originalt.....), men det der pisser mig af er hverken den
overkalkulerede bagtanke, den synthflade som ikke engang *prøver* at
lyde som horn, næh.

Det der for alvor instantant giver min urin omkring 100's varme er
hende Shakira og hendes fuldstændigt meningsløse vokal. Hun synger
nogenlunde rent, men hendes overdrevne vibrato og det dersens
latterlige knæk i stemmen, det driver mig til vanvid. Det bliver
hurtigt ret gammelt, når hun lyder som en parodi på en operastemme (og
gør det skidt).

Alt i alt ikke bare et ligegyldigt nummer, men et sindssygt
irriterende et af slagsen.

Ahhh, det lettede.

-V-

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 09:23

-V- wrote:

> Ahhh, det lettede.

Så lad dog vær med at lytte til det!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-05-07 09:26

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> Så lad dog vær med at lytte til det!

svært når det ligger i voldsrotation på alle radiokanaler ...

/thomas

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 09:46

Thomas von Hassel wrote:

> svært når det ligger i voldsrotation på alle radiokanaler ...

Det afhænger vist af radiostationen. Jeg har stort set P3 kørende hele
tiden, og jeg kan ikke erindre, at jeg har hørt Shakira i den seneste tid.

Så hør P3. Det er måske ikke særlig godt, men du slipper for reklamerne
og Shakira.

Fra : Morten Steen

Dato : 31-05-07 10:25

> Så lad dog vær med at lytte til det!

Gaaaaaaaab!!! Hvorfor er det bare standardsvaret til AL kritik (saglig som
usaglig) her i gruppen, og stort set alle andre nyhedsgrupper jeg kan komme
i tanke om?!
Hvis ikke man kan finde på andet at skrive end "så lad være med at
se/høre/læse/osv. det", så lad være med at skrive noget! Gu er det en
løsning, men det giver ikke meget debat!

Morten

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 11:01

Morten Steen wrote:

> [...]
> se/høre/læse/osv. det", så lad være med at skrive noget! Gu er det en
> løsning, men det giver ikke meget debat!

Smag kan jo aldrig rigtig diskuteres. Smag og behag er forskellig. Nogle
kan lide det. Andre kan ikke. -V- kan ikke lide det, fint, men den
tirade kan kommer med er da den værste gang ynk.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-07 11:05

Holst skrev:

> [...]
> kan lide det. Andre kan ikke. -V- kan ikke lide det, fint, men den
> tirade kan kommer med er da den værste gang ynk.

For nu at holde det i et sprog du forstår. Hvis du ikke har lyst til, at
diskutere emnet, og syntes indlægget er dumt. Så lad da være med at
læse det og svare på det.

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 12:11

S. Sørensen wrote:

> For nu at holde det i et sprog du forstår. Hvis du ikke har lyst til, at
> diskutere emnet, og syntes indlægget er dumt. Så lad da være med at
> læse det og svare på det.

Deri har du fuldstændig ret. Det var også derfor, jeg besvarede det.

Fra : -V-

Dato : 31-05-07 09:57

On 31 Maj, 10:45, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Det afhænger vist af radiostationen. Jeg har stort set P3 kørende hele
> tiden, og jeg kan ikke erindre, at jeg har hørt Shakira i den seneste tid.

Så har du vist ikke hørt godt nok efter. Jeg hører P3 på vej til og
fra arbejde og under diverse bilærinder, dvs. i alt 1-2 timer om
dagen, og i de sidste dage har jeg hørt den mindst 3 gange.

> Så hør P3. Det er måske ikke særlig godt, men du slipper for reklamerne
> og Shakira.

Reklamer, ja. Shakira, nix.

-V-

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 10:06

-V- wrote:

> Så har du vist ikke hørt godt nok efter. Jeg hører P3 på vej til og
> fra arbejde og under diverse bilærinder, dvs. i alt 1-2 timer om
> dagen, og i de sidste dage har jeg hørt den mindst 3 gange.

Ok, jeg giver mig. De spiller Shakira. De spillede Shakira én gang i
går. Jeg har lige tjekket deres playlister for i går.

Én gang om dagen er vel til at overleve. Man kan jo altid slukke for
radioen, når den spilles. Hører du P3 i bilen, er bilradioen jo desto
tættere på dig og derfor nemmere at slukke.

Fra : -V-

Dato : 31-05-07 10:15

On 31 Maj, 11:06, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> [...]
> radioen, når den spilles. Hører du P3 i bilen, er bilradioen jo desto
> tættere på dig og derfor nemmere at slukke.

Altså, udover at man pr. definition taber diskussionen når man bruger
argumentet 'sluk', så har du da helt ret. Jeg kunne bare skifte kanal,
evt. til en af de endnu mere hjernedøde reklamefinansierede kanaler,
som min sølle standardbilradio kan modtage.

Men det vil jeg ikke.
Jeg vil istedet have Shakira til at få nogle smukke børn og blive
hjemmegående husmor, så hun aldrig mere åbenbarer sit torturinstrument
af en stemme.

Alternativt bør hendes vokal forbydes ved lov på statssubsidierede
radiokanaler.

-V-

Fra : Holst

Dato : 31-05-07 11:00

-V- wrote:

> Alternativt bør hendes vokal forbydes ved lov på statssubsidierede
> radiokanaler.

Det er nok noget, du skal tage op med din lokale folketingspolitiker.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-07 11:05

-V- skrev:

> [...]
> latterlige knæk i stemmen, det driver mig til vanvid. Det bliver
> hurtigt ret gammelt, når hun lyder som en parodi på en operastemme

Jeg er enig et godt stykke af vejen. Ganske vist synes jeg, Shakiras
vokal - som Beyonces - fungerer fint på flere andre indspilninger, men
den kan nemt blive irriterende. På denne sang er det slemt, fordi
hendes virkemidler næsten virker karikerede.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-05-07 12:25

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> den kan nemt blive irriterende. På denne sang er det slemt, fordi
> hendes virkemidler næsten virker karikerede.

jeg synes dog Beyonces vokal er klasser bedre end Shakiras...
Beyonce har efter min meninge en meget pænere stemme end Shakira som også
irriterer mig med den næsten nasale lyd...

Rasmus

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 31-05-07 12:25

Jeg har næsten fuldstændig afskrevet radio med undtagelse af P2, P1, Radio
Alfa og GuldFM til tider, da de nogle gange spiller noget fornuftig musik.

Sagen er bare desværre at populær musik er blevet utrolig ringe. Den
musikalske kunnen og talentet er røget mileskridt tilbage.
Og det er PISSE-ærgeligt, da en kunstner som f.eks. Timberlake synger godt,
men desværre laver noget virkelig dårligt musik. Som værste eksempel på
dette er den der dansesang "I'm bringing Sexy Back", hvor han ikke engang
rammer toner, men lyder som om han stønner gennem hele sangen.
Heldigvis er der gode undergrundsscener indenfor de fleste genre på trods af
dette.
Det er dog ærgeligt, da man i førtidens populær musik godt kunne finde en
go' melodi eller endda en go' solo eller vokalpræstation.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-07 13:27

Sren Kjeldsen skrev:

> Sagen er bare desværre at populær musik er blevet utrolig ringe. Den
> musikalske kunnen og talentet er røget mileskridt tilbage.

Det, du beskriver, lyder mere som stilskifte end talentmangel. Men der
er da vistnok dem i gruppen, der er enige med dig.

> [...]
> værste eksempel på dette er den der dansesang "I'm bringing Sexy
> Back", hvor han ikke engang rammer toner, men lyder som om han

Jeg er heller ikke vild med Sexyback, men må dog erkende, at dens
elementer kan være ganske catchy. Genremæssigt vil jeg kategorisere
den som et af de mere originale eksempler på hiphoppens store
indflydelse på popscenen, hvilket ikke sjældent medfører mindre vægt
på den stærke, dominerende melodi.

> Det er dog ærgeligt, da man i førtidens populær musik godt kunne
> finde en go' melodi eller endda en go' solo eller vokalpræstation.

Eksempler på nyere pop med gode melodier og/eller vokaler: Amy
Winehouse "Rehab", Nelly Furtado "All Good Things", Muse "Starlight",
Razorlight "America", Scissor Sisters "I Don't Feel Like Dancin'",
Snow Patrol "Chasing Cars", James Morrison "You Give Me Something",
Paolo Nutini "Last Request", Nordstrøm "Berlin".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 31-05-07 16:44

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det, du beskriver, lyder mere som stilskifte end talentmangel. Men der er
> da vistnok dem i gruppen, der er enige med dig.

Tjah... Så er det sgu et træls stilskifte...

> [...]
> som et af de mere originale eksempler på hiphoppens store indflydelse på
> popscenen, hvilket ikke sjældent medfører mindre vægt på den stærke,

Selvfølgelig kan det være catchy! Musikken er blevet reduceret til et
nulpunkt, hvor der lægges mest vægt på basale trommerytmer. Det samme kan
ses indenfor malerkunstnen (hvor det heldigivs er ved at vende igen) i
forbindelse med det absurde maleri, hvor det er det umiddelbare indtryk og
farve-kompositionen, der skal gøre udslaget og ikke håndværkskunsten i sig
selv.

> [...]
> "America", Scissor Sisters "I Don't Feel Like Dancin'", Snow Patrol
> "Chasing Cars", James Morrison "You Give Me Something", Paolo Nutini "Last

Muse er gode uden tvivl... Og der er også andre undtagelser som f.eks. Björk
(som jeg dog ikke hører bliver spillet i radioen?)...
"Rehab" er altså bare en kedelig druksang... Det er en fængende melodi
ganske vist, men på en irriterende måde ligesom den der "Who let the dogs
out".

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-07 23:42

Sren Kjeldsen skrev:

> [...]
> vende igen) i forbindelse med det absurde maleri, hvor det er det
> umiddelbare indtryk og farve-kompositionen, der skal gøre udslaget

Det er en meget sjov sammenligning. Men det hedder nu abstrakt.

> Muse er gode uden tvivl... Og der er også andre undtagelser som
> f.eks. Björk (som jeg dog ikke hører bliver spillet i radioen?)...

Björks nye single bliver spillet. Nogen melodisk tour de force er det
dog knap nok, og den er jo sjovt nok produceret af selvsamme
Timbaland, som var med til at lave Sexyback-sangen.

> "Rehab" er altså bare en kedelig druksang... Det er en fængende
> melodi ganske vist, men på en irriterende måde ligesom den der "Who
> let the dogs out".

Hm. Jaja, det kan være svært at spore sig ind på hinandens smag, men
fred være med det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 01-06-07 01:22

> Det er en meget sjov sammenligning. Men det hedder nu abstrakt.

Tjah... Jeg kalder det absurd... For det synes jeg det er...

> Björks nye single bliver spillet. Nogen melodisk tour de force er det dog
> knap nok, og den er jo sjovt nok produceret af selvsamme Timbaland, som
> var med til at lave Sexyback-sangen.

Ja... Og det er desværre det sorte får på hendes album. Resten af albummet
har nogle rigtig fede numre inkl. en fantastisk duet med Antony & The
Johnsons.

Sådan er det jo...

Fra : Holst

Dato : 01-06-07 08:11

Sren Kjeldsen wrote:

> Ja... Og det er desværre det sorte får på hendes album. Resten af albummet
> har nogle rigtig fede numre inkl. en fantastisk duet med Antony & The
> Johnsons.

Ja, sådan kan man jo godt se på det.

Jeg blev navnlig i starten af 90'erne en meget stor fan af Björk, men i
de seneste år er det blevet så som så med det. Hun er dygtig. Hun er
meget dygtig. Ingen tvivl om det. Hun har lavet nogle yderst
interessante albums rent musikalsk. Jeg beundrer hende meget.

Men når det er sagt, så må jeg også erkende, at de album, hun har sendt
ud i de seneste år, på mange måde virker mest til at være kunst for
kunstens skyld. Det er på sin vis også fint nok. Resultatet for mit
vedkommende er bare, at de så at sige er for "underlige", så de meget
hurtigt ender med ikke at blive hørt.

Vil jeg høre Björk, så ryger albummene fra starten af 90'erne på i
stedet. Debut, Post og Homogenic er stadig ganske fremragende album i
dag, og så ryger de på. Den første Kukl er også et interessant
bekendtskab. Sugarcubes har jeg desværre aldrig fået anskaffet mig på cd.

Og Volta er bestemt på mange måder et skridt i den "rigtige" retning,
for det er da bestemt hendes mest tilgængelig album i flere år. Stadig
er jeg ret sikker på, at det kommer til at stå på hylden og samle støv
sammen med Medullah. Og det er jo ærgerligt, for som du siger, er der jo
netop nogle rigtig fede numre på albummet.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 01-06-07 21:48

> [...]
> dygtig. Ingen tvivl om det. Hun har lavet nogle yderst interessante albums
> rent musikalsk. Jeg beundrer hende meget.

Jeg er først lige begyndt at høre hende og har lyttet hele hendes diskografi
igennem. Jeg er ikke så glad for de mere dance-agtige numre, men synes hun
gør dem mere interessante at lytte til i forhold til andet dansemusik.

> [...]
> ryger de på. Den første Kukl er også et interessant bekendtskab.
> Sugarcubes har jeg desværre aldrig fået anskaffet mig på cd.

Ok... Må indrømme at jeg synes hendes nyere albums er langt mere
tilgængelige for mig end de første :D

> [...]
> Medullah. Og det er jo ærgerligt, for som du siger, er der jo netop nogle

Jeg må lige få lyttet lidt mere til hende. Bliver nok aldrig den største
fan, da jeg har hørt så meget, der overgår hende IMO
Det var nok mest pga. manglen af interessante bands på Roskilde, at jeg
følte mig nødsaget til at tjekke nogle af de større navne grundigere ud.