Nye tidsfrister for selskaber
Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-07-01 01:07

Den ny årsregnskabslov medfører, at der fremover vil skulle indsendes
regnskab til Erhvervs- & Selskabsstyrelsen senest 5 måneder efter
afslutning. Tidligere var det 6 mdr.
Regler træder i kraft fra 1/1 2001 så de første det vil gælde er 31/12
2001-regnskaberne som skal være inde 31/5. Et 30/9 2001 regnskab har fortsat
6 mdr..

Kravene til generalforsamlingstidspunkt er samtidig ændret til at skulle
ligge, så regnskabet rettidigt kan nå frem til E & S. Det er nu også
endeligt et punkt, som de tidligere har været ligeglade med, mens de udøver
stor nidkærhed til f.eks. afleveringsfristen for regnskaberne. Hvis det
f.eks. er 30/6 der er deadline - skal det være afleveret inden kontorets
lukketid - og altså ikke om aftenen! De har sågar præsteret, at give bøde
(som blev tilbagekaldt), fordi de lukkede tidligere en dag en normalt, og så
var min kundes aflevering for sent. Der er nogle kunder, der ønsker
aflevering så sent som muligt af konkurrencemæssige hensyn - så jeg, det var
ikke på grund af revisor ;)

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Michael Harboe

Dato : 08-07-01 16:02

Hej Jørgen!

Prøv lige at gennemlæs, hvad du har skrevet endnu en gang. Vil du eller skal
jeg kommentere fejlene ?

De bedste hilsener

Michael

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 08-07-01 18:41

"Michael Harboe" <michael-harboe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jørgen!
>
> Prøv lige at gennemlæs, hvad du har skrevet endnu en gang. Vil du eller
> [...]

Hej Michael.

Ja, det må de godt - jeg har ikke loven herhjemme, men et resume fra Ret &
Råd, og der kan jeg ikke se jeg har skrevet noget forkert, men ville
selvfølgelig hellere læse loven.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen