Kenya og Tanzania - risiko?
Fra : ___P.Sir

Dato : 05-06-07 22:40

Hvis man læser udenrigsministreriets rejsevejleninger, så er det ikke helt
umuligt at komme derfra igen med livet i behold...ok, lettere overdrevet.
Men hvad er erfaringerne fra de af Jer, som har været der for nylig?
Vi kunne tænke os at flyve til Nairobi, køre til Arusha, Ngorogoro, Masai
Mara og retur...eller evt. et smut til Zanzibar til sidst.
Er vejene ok? Er der hoteller, man kan droppe ind på? Landevejsrøverier
osv??
Egen bil eller med turbus fra Nairobi? Egen safari eller med aut. safaribus?
Alle gode råd modtages gerne.
preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 16-06-07 22:21

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv??
> Egen bil eller med turbus fra Nairobi? Egen safari eller med aut.

Nu er der ikke nogen der har svaret, så vil jeg da prøve. Vi var i Kenya for
to år siden. Uganda var klart mere behageligt at rejse i, men Kenya gav os
ingen problemer. Nairobi var ok i dagslys, men vi holdt os inde om natten.
Vi tog en safari fra Nairobi, og vil gøre det igen. Jeg har svært ved at se
fordelen ved at køre selv. Alle "hoteller" tæt på eller inde i parkerne er
lodges, hvor tur arrangører booker sig ind. Det gør det svært for
individuelle rejsende at komme ind. I byerne er det ikke noget problem, men
som sagt vil jeg tage en organiseret tur. Masai Mara var en stor oplevelse.
Vi var ikke i Tanzania, men se vores hjemmeside om vores oplevelser.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 17-06-07 12:51

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kennet
> --
> Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.

Tak for tipsne - et spørgsmål: Tror du det er muligt at tage til Nairobi, og
så komme på en safari dernede fra, uden at have forudbestilt? Ellers skal
man gøre det hjemmefra? (hvilket vi har svært ved, da vi ikke ved præcis
hvornår vi kommer frem)
preben

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-06-07 13:13

> [...]
> og så komme på en safari dernede fra, uden at have forudbestilt? Ellers
> skal man gøre det hjemmefra? (hvilket vi har svært ved, da vi ikke ved

Det er nemt nok at organisere når man er der. Det afhænger af tidpunktet af
året, om man kan komme afsted med det samme, eller om man må vente på, at
der bliver samlet en gruppe. Den største fordel ved at arrangere hjemmefra
er, at man undgår bøvl og besvær med alle de mere eller mindre troværdige
sælgere. Ulempen er, at det er sværere at sammenligne pris og indhold. Vi
var glade for at have arrangeret hjemmefra, og det virkede som om, vi
betalte en rimelig pris. Vi havde heller ikke andre muligheder af
tidsmæssige årsager.

Kennet

Fra : ___P.Sir

Dato : 17-06-07 18:09

> [...]
> om, vi betalte en rimelig pris. Vi havde heller ikke andre muligheder af

Kan du huske navnet på safariarrangøren? Måske et link?
preben

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 17-06-07 21:47

> Kan du huske navnet på safariarrangøren? Måske et link?
> preben
Yep. Der findes et hotel, der hedder Nairobi backpackers der arrangerer
disse ture (eller formidler kontakten).
http://www.nairobibackpackers.com/html/aadventures.html

Kennet

Fra : ___P.Sir

Dato : 18-06-07 18:38

> Yep. Der findes et hotel, der hedder Nairobi backpackers der arrangerer
> disse ture (eller formidler kontakten).
> http://www.nairobibackpackers.com/html/aadventures.html
>
> Kennet

Tak - har skrevet til dem nu. Vi er jo ikke typiske backpackers, men ville
foretrække at bo på lodges frem for camping.
Men hvordan er standarden på disse campingspladser? Sanitære forhold, mad,
sikkerhed osv...??
preben

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-07 15:19

Du kan prøve google og søge på safari nairobi så kommer der en masse
selskaber
Det er ofte de samme selskaber du finder her, som rejsebureauer i danmark
bruger.
du kan evt finde den tur du gerne vil på med et danske rejseselskab, og så
se hvem turoperatøren er, herefter kan du så selv bestille turen.
Jeg var på safari i februar i år mens der var mest ballade oppe mod
somalia - man kunne intet mærke.