Rundrejse i Andalusien
Fra : Henry Vest

Dato : 05-06-07 20:28

Jeg skal til Andalusien næste måned. Ruten hedder
Malaga-Granada-Cordoba-Sevilla-Malaga. Hoteller er bestilt. Men hvordan
kommer man lettest fra sted til sted? Er det lettest med tog eller bus? Og
skal man reservere plads på forhånd, eller kan man bare møde op på
bus/tog-stationen og regne med der er ledige pladser?

Andre råd om Andalusien og de nævnte byer er selvfølgelig også velkomne.
Også gerne råd om hvordan man overlever varmen

På forhånd tak.

--
Henry Vest

Fra : Henri Gath

Dato : 05-06-07 21:14

Lej en bil....det er ikke særlig dyrt i Spanien.

Fra : Henry Vest

Dato : 05-06-07 21:29

Henri Gath wrote:

> Lej en bil....det er ikke særlig dyrt i Spanien.

Tror ikke jeg kan nå at tage kørekort før jeg skal af sted

--
Henry Vest

Fra : bj

Dato : 05-06-07 21:34

> Tror ikke jeg kan nå at tage kørekort før jeg skal af sted
>
> --
LOL

bj

Fra : rt

Dato : 06-06-07 06:58

> [...]
>
> Andre råd om Andalusien og de nævnte byer er selvfølgelig også velkomne.
> Også gerne råd om hvordan man overlever varmen

Mellem Malaga og Granada går en bus, ca. 2-2,5 timer mener jeg.
Det er sådan en slags "turistbus", som vi kender herhjemme fra, så
de er ganske behagelige. Måske en god ide at købe plads en dag
eller to i forvejen. Mon ikke der er lign. busser mellem de øvrige
byer?

Granada er i øvrigt en fantastisk by..uhmm, tapas i god stil. Hvis
muligt så book billet til Al Hambra hjemmefra eller i goood tid.
Jeg havde ingen problemer med at få en billet, men har efterfølgende
hørt at det skulle være rigtig svært i højsæsonen. Og det ER en tur
værd.

Mht. varmen. Tjaa, undgå for megen aktivitet fra 11 til 16
Husk solcreme og evt. en solskygge.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-06-07 18:59

Her er et link til indlæg om Malaga og andre steder i Andalusien:
http://debat.jubii.dk/rejser/alverdens+byer/malaga_474940.html?
Mvh. Jesper

Fra : henningn

Dato : 09-06-07 09:30

Busser er svaret - lokaltog i Andalusien er mere sporadisk.

Den her side ser fornuftig ud for bus-info: http://www.andalucia.com/travel/bus/home.htm

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-06-07 23:53

Toget mellem Fiungirola og Malaga synes jeg fungerede udmærket (min erfaring
fra ruten Torremolinos - Malage i sommeren 99´.
Mvh. Jesper