franske Franc
Fra : Fl. Baumann

Dato : 05-06-07 20:11

Fandt lige 300 Franc i en skuffe... skal til Frankrig senere i
år... kan de stadig omveksles?

--
Fl. Baumann

Fra : Asle Bjerva

Dato : 06-06-07 09:48

Fl. Baumann wrote:
> Fandt lige 300 Franc i en skuffe... skal til Frankrig senere i
> år... kan de stadig omveksles?

Ja, fram til 17 FEB 2012. Men om du kan få gjort de i en bank i Frankrike
eller om de må sendes inn vet jeg ikke.
Det er en fast vekslingskurs mellom F og ? :1 EUR=6.55957 FRF
300 F er ca. 45 ?.

Dette er fra infosidene til den franska ambassaden i USA:
Any customer with old French banknotes may:

- send his French banknotes before 17/02/2012 for current series of
banknotes by registered mail to : Banque de France, Caisse Générale, Service
18, 10 Boulevard Duclaux, 63407 Chamalières Cedex - France to exchange
against euro baknotes if the amount is less than up to 5000EUR.
The amount will be rounded at the lower 5EUR unit and a postal fee may be
charged according to the amount and to the destination country.
Coins are not allowed.

--

AsleB;Oslo

Fra : BMS

Dato : 06-06-07 16:57

> Fandt lige 300 Franc i en skuffe... skal til Frankrig senere i år... kan
> de stadig omveksles?

Det er ganske vist nogle år siden, jeg besøgte Frankrig, hvor jeg medbragte
1500 franc, men da gik jeg blot i den nærmeste bank og fik dem vekslet uden
problemer.
/BMS

Fra : Ole H

Dato : 06-06-07 21:31

"BMS" <no@way.com> skrev i en meddelelse

> Det er ganske vist nogle år siden, jeg besøgte Frankrig, hvor jeg
> medbragte 1500 franc, men da gik jeg blot i den nærmeste bank og fik dem
> vekslet uden problemer.
> /BMS

Prøv i din egen bank først.

Ole H

Fra : Fl. Baumann

Dato : 06-06-07 23:09

"Ole H" skrev i meddelelsen

> Prøv i din egen bank først.

Hæh, har netbank og de "gamle banker" tager sikkert 50% i
gebyrer! (fordomme er en god ting)

Jeg veksler dem i Frankrig, betaler et evt. gebyr der og køber
Pastise/Pernod for resten af pengene!

--
Fl. Baumann