Vedr. Forsikring udenfor Europa ..
Fra : Lantino

Dato : 04-06-07 10:49

Hej NG,

Da vi skal til Thai-Land, ville vi høre om der er nogle som har kendskab til
hvilke forsikringer man bør tegne ... Og hvor er det bedst tage
rejseforsikringerne ???

Ser frem til jeres besvarelser ...

Hilsen

/Karsten

Fra : rt

Dato : 04-06-07 11:22

> Da vi skal til Thai-Land, ville vi høre om der er nogle som har kendskab
> til hvilke forsikringer man bør tegne ... Og hvor er det bedst tage
> rejseforsikringerne ???

Da vi var i Thailand for godt et år siden købte vi hos Europæiske.
Vi sammenlignede Europæiske med Gouda og med en rejseforsikring
gennem vores alm. forsikringsselskab. Sidstnævnte var væsentligt
dyrere end de to øvrige, idet destinationen lå uden for Europa.

De to andre var tæt på hinanden, både i pris og efter hvad vi kunne
bedømme i ydelse. Men Europæiske kørte noget kampagne, som gjorde
dem lige den tand billigere, så dem snuppede vi.

Jeg vil (dog uden at ahve den store erfaring) klart anbefale et decideret
rejseforsikringsselskab, da de KUN beskæftiger sig med rejseforsikringer,
og de ved præcis hvad der kan ske af uheld/ulykker, og ved hvad der skal
gøres, såfremt det sker.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Nicolai

Dato : 04-06-07 13:01

> [...]
> gennem vores alm. forsikringsselskab. Sidstnævnte var væsentligt
> dyrere end de to øvrige, idet destinationen lå uden for Europa.

Vi giver ikke ekstra hos alka for rejseforsikring-verden...

Fra : rt

Dato : 04-06-07 13:27

> Vi giver ikke ekstra hos alka for rejseforsikring-verden...

Ok, der kan man bare se. Tvivler dog på kvaliteten i forhold til
Europæiske og Gouda...men det er bare min mening.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-06-07 13:58

rt skrev i 46640536$0$90265$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Ok, der kan man bare se. Tvivler dog på kvaliteten i forhold til
> Europæiske

....hvor man jo iflg. pressen har en interessant praksis med ikke at at lade
ikke lægefagligt personale foretage bedømmelsen af folks helbredstilstand,
når man skal afvise at dække uheldige før en udlandsrejse. Sååeehhh.....

At man er stor betyder ikke nødvendigvis at man er bedre, men sandsynligvis
at man er mere arrogant og upåvirkelig i sin kontakt med den enkelte kunde.

vh
jan

--
A few photos can be found on http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : rt

Dato : 04-06-07 16:06

> [...]
> lade ikke lægefagligt personale foretage bedømmelsen af folks
> helbredstilstand, når man skal afvise at dække uheldige før en

Tjaaeeeehh.....

> At man er stor betyder ikke nødvendigvis at man er bedre, men
> sandsynligvis at man er mere arrogant og upåvirkelig i sin kontakt med den
> enkelte kunde.

Ok! Det var da en fordom der ville noget. Fint nok...jeg har ikke oplevet
nogen arrogance, surt for dig, hvis du har.

Som nævnt var de væsentlig billigere, hvilket betød en del.

Mit råd til Karsten er sådan set bare at sammenligne ydelse og pris, og
vælge ud fra hvad han føler sig mest tryg ved. Hver sin smag, men jeg
følte mig mest tryg ved et decideret rejseforsikringsselskab.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-06-07 17:17

rt skrev i 46642a60$0$90262$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Tjaaeeeehh.....

Nåååeeeehhh....

> Ok! Det var da en fordom der ville noget. Fint nok...jeg har ikke
> oplevet nogen arrogance, surt for dig, hvis du har.

Det har jeg bestemt ikke - jeg har heldigvis aldrig haft brug for
sygeforsikring og er heller ikke umiddelbart kandidat til en diskussion om
forhåndserklæringer i forb. med rejser. Men det var sådan set dig, der
startede med nogle uargumenterede rekvalmebrøl for Europæiske.

> Som nævnt var de væsentlig billigere, hvilket betød en del.

Dvs. at du ikke mener du har vægtet dette:

> [...]

> og vælge ud fra hvad han føler sig mest tryg ved. Hver sin smag, men
> jeg følte mig mest tryg ved et decideret rejseforsikringsselskab.

Det er helt fint, og man skal da bestemt også tage hensyn til de emotionelle
præferencer, men der er ikke alverden substans i det. Personligt kan jeg
bedre lide fakta end fornemmelser, når jeg skal træffe valg.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : rt

Dato : 07-06-07 07:35

> [...]
> forhåndserklæringer i forb. med rejser. Men det var sådan set dig, der
> startede med nogle uargumenterede rekvalmebrøl for Europæiske.

Godt nok. Lad den ligge her. Jeg svarede bare manden ud fra mine
erfaringer, og ud fra hvad jeg har hørt. Så kan han jo selv undersøge
nærmere og tage stilling.

> Dvs. at du ikke mener du har vægtet dette:
>
> "Ok, der kan man bare se. Tvivler dog på kvaliteten i forhold til
> Europæiske og Gouda...men det er bare min mening."

I mit valg har jeg vægtet mange ting. Pris, råd fra andre berejste,
ydelse osv. osv. De afhænger jo også af, hvor man skal hen og
hvor længe...

> [...]
> emotionelle præferencer, men der er ikke alverden substans i det.
> Personligt kan jeg bedre lide fakta end fornemmelser, når jeg skal træffe

Tjaa, og fakta fås jo ud fra ens fornemmelse, når pris og ydelse er
sammenlignet.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-06-07 10:00

rt skrev i 4667a729$0$90271$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Tjaa, og fakta fås jo ud fra ens fornemmelse, når pris og ydelse er
> sammenlignet.

Og sådan fremgår det at vi nok ikke er enige om hvad fakta er.

God weekend i sommervejret!

Fra : rt

Dato : 08-06-07 11:51

> God weekend i sommervejret!

I lige måde

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Nicolai

Dato : 04-06-07 15:02

> Ok, der kan man bare se. Tvivler dog på kvaliteten i forhold til
> Europæiske og Gouda...men det er bare min mening.

Jamen det vil jeg da gerne høre mere om.

Hvad får du hos dem du ikke får hos de andre?

Fra : rt

Dato : 04-06-07 16:01

> Jamen det vil jeg da gerne høre mere om.
>
> Hvad får du hos dem du ikke får hos de andre?

Det ved jeg ikke, for har ikke prøvet andre til ikke-eu-rejser.
Jeg har dog hørt forskellige historier og har bekendte, der har
været ude for ting, der gav problemer med deres forsikrings-
selskab. Men egentlig er jeg ligeglad hvad folk vælger, jeg gav
mig min vurdering og mening. Jeg personligt føler mig mest
tryg ved et decideret rejseforsikringsselskab. Hvis andre
har det anderledes, er det jo bare fint.

Desuden var de begge i mit tilfælde væsentligt billiegere
end en tilsvarende dækning via mit alm. forsikringsselskab,
og den faktor er for mig stadig af en vis betydning.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Nicolai

Dato : 04-06-07 21:24

> Desuden var de begge i mit tilfælde væsentligt billiegere
> end en tilsvarende dækning via mit alm. forsikringsselskab,
> og den faktor er for mig stadig af en vis betydning.

Det lyder vildt - min oplevelse er lige modsat

Fra : Kent

Dato : 05-06-07 17:59

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder vildt - min oplevelse er lige modsat

Samme her!

Normalt er "alm." forsikringsselskaber LANGT billigere end
de egentlig rejseforsikringsselskaber.

Og min oplevelse er, at de generelt tilbyder det samme.

Kent.

Fra : jimmi1311

Dato : 04-06-07 15:46

On 4 Jun., 11:48, "Lantino" <pistolfinge...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Da vi skal til Thai-Land, ville vi høre om der er nogle som har kendskab til
> hvilke forsikringer man bør tegne ... Og hvor er det bedst tage

Jeg har fået mig et mastercard med forsikring. Det dækker hele
husstanden, hvis i rejser sammen og det koster ikke så meget.

Hvis du vil have en bedre dækning kan man få et mastercard gold, der
koster 1200kr om året.

MVH
Jimmi

Fra : Kong Gulerod

Dato : 05-06-07 08:19

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in message
> [...]

husstanden, hvis i rejser sammen og det koster ikke så meget.

Hvis du vil have en bedre dækning kan man få et mastercard gold, der

Kun hvis rejsen er købt med kortet, det er det der står på mit Master og
Diners.

Fra : Kong Gulerod

Dato : 05-06-07 08:17

"Lantino" <pistolfingeren@hotmail.com> wrote in message
> [...]
til
| hvilke forsikringer man bør tegne ... Og hvor er det bedst tage

Gennem FDM på https://www.fdmforsikring.dk/express/site/fdm

Ferierejseforsikring Verden inkl. Afbestillingsforsikring, vi køber for et
år af gangen, så er der ingen problemer

Fra : Kim Andersen

Dato : 05-06-07 08:35

Hej med jer rejsefolk

Lige en ting om MasterCard:

Rejsen skal IKKE længere købes med kortet for at forsikringen dækker. Det
har været sådan, men ikke nu om dage.

PS: MasterCard Gold behøver ikke og koste 1200 kr, jeg gav kun 250 kr i min
bank. (= rigtig billig rejseforsikring!!!!)

Kim