Valuta i kina.
Fra : Henrik

Dato : 02-06-07 17:48

Hej NGer

Hvilken valuta er mest problemfri ved rejse i Kina?

Skal man tage Yean med eller USD???

Hvor meget skal man forvente at bruge på en 3 ugers rundrejse
(lommepenge) Beijing - Lhasa?

MVH

Henrik

Fra : Kaj

Dato : 02-06-07 21:50

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NGer
>
> Hvilken valuta er mest problemfri ved rejse i Kina?
>
> Skal man tage Yean med eller USD???

Det nemmeste er at bruge Visa, det kan du i de lidt større byer, hvor der er
hæveautomater.
Du kan også hæveUS$, men det er lidt omstændeligt i bankerne. Jeg tror
forøvrigt også, at du kan veksle danske kr.

Hvor meget skal man forvente at bruge på en 3 ugers rundrejse
> (lommepenge) Beijing - Lhasa?

Umuligt at svare på, da det er meget individuelt.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Stig Nielsen

Dato : 03-06-07 02:30

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NGer
>
> Hvilken valuta er mest problemfri ved rejse i Kina?
>
> Skal man tage Yean med eller USD???

Du skal bare have nogle USD med i lommen, det er ganske problemfrit at
veksle i enten banker eller på hotellerne.

Som Kaj skriver kan du også have dit visa-kort med, men det koster jo gebyr
at hæve hver gang i en hæveautomat.

Jeg har i Beijing forsøgt at betale med diverse credeitkort i et stort
shoppingcenter uden held.
De nægtede simpelthen at tage det.
De forsøgte diverse kontrolopringninger til deres bank for at cleare mit
VISA, MasterCard AMEX og ligemeget hjalp det.
Skulle jeg købe, skulle det være kontant.

Stig

Fra : Kaj

Dato : 03-06-07 16:14

"Stig Nielsen" <abc@de.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Som Kaj skriver kan du også have dit visa-kort med, men det koster jo
> gebyr at hæve hver gang i en hæveautomat.

Ja, men min erfaring er, at kursen er lidt højere end i banken, og det kan
(næsten) ophæve gebyret. Man slipper på den måde for at rende rundt med en
masse kontanter. Jeg har aldrig prøvet at bruge det i forretningerne.

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Kong Gulerod

Dato : 03-06-07 08:34

"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> wrote in message
> [...]
|
| Skal man tage Yean med eller USD???
|
| Hvor meget skal man forvente at bruge på en 3 ugers rundrejse

Hæv nogle Yuan, og minimer brug af kort, jeg har været der flere gange og
oplevet det samme, besvær med at betale med kort på mere 'lokale' steder,
mit kort er også forsøgt misbrugt da det alså blev kopieret.