Afbudsrejser.... og tør man vente?
Fra : Kent

Dato : 02-06-07 09:20

Hej

Vi snakker meget om, at vi gerne vil til enten Mallorca, Kreta eller
Samos i 10-14 dage her til sommer, så derfor tjekker vi næsten
hver dag diverse rejseselskaber for gode tilbud. Lige pt. synes vi,
at priserne er lige høje nok for det, vi forventer og gerne vil have.
Men hvad så med afbudsrejser? Der ER allerede begyndt at dukke
nogle op i august, hvor vi rejser - nærmere bestemt uge 34, men
selvfølgelig er der stadigt ikke så meget at spare, når der er så længe
til.

Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?

Disse links bruger vi pt. i vores søgning (både afbuds- og alm. rejser)

www.tjaereborg.dk
www.spies.dk
www.solskinsrejser.dk / www.fdm-travel.dk
www.justgo.dk
www.falklauritsen.dk
www.momondo.com
www.apollorejser.dk

Andre gode links at tilføje?

Startour virker til at være lidt dyre. Det gør Falk Lauritsen sådan set
også.

Faktisk vil vi helst til Samos, men finder vi en god og billig rejse til
én af de andre nævnte destinationer, snupper vi den i stedet. Det er
nok prisen, der er vigtigst dér. Vi er nybegyndere med hensyn til
fly-rejser. Pengene vi sparer på rejsen vil vi hellere bruge på leje
af bil på destinationen. MEN - hotellet skal dog nok være kat. 3
eller højere - og dobbeltværelse vil vi nok hellere end en lejlighed.

Råd, anbefalinger og erfaringer modtages med stort tak .

Kent.

Fra : Peter Kjær

Dato : 02-06-07 10:00

Hej Kent

> Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?

Det er en chance at tage, afsted kan man altid komme men måske ikke lige til
sit favoritsted, men det kommer også meget an på deltagerantallet - som
relgt ikke noget problem at finde en tur for 1-2 personer, men er i flere
bliver udvalget også mindre jo tættere på afrejse i kommer.

> Andre gode links at tilføje?

Prøv også at kigge på http://www.bravotours.dk/

/Peter

Fra : Kent

Dato : 02-06-07 10:50

"Peter Kjær" <peternFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som relgt ikke noget problem at finde en tur for 1-2 personer, men er i
> flere bliver udvalget også mindre jo tættere på afrejse i kommer.

Vi er 2 voksne personer, der skal afsted.

> Prøv også at kigge på http://www.bravotours.dk/

Tak for det . Den kigger jeg lige på.

Kent.

Fra : Kent

Dato : 02-06-07 19:29

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Kjær" <peternFJERNES@dacor.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er 2 voksne personer, der skal afsted.

> Tak for det . Den kigger jeg lige på.
>
> Kent.

Nu har jeg så lige tjekket, og Bravotours er desværre helt og fuldstændigt
det dyreste rejsebureau, jeg til dato er kommet i nærheden af. I hvert
fald fra Billund lufthavn.

Kent.

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 02-06-07 11:25

On Sat, 2 Jun 2007 10:19:38 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk>
wrote:

>Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?
>
>Disse links bruger vi pt. i vores søgning (både afbuds- og alm. rejser)

> [...]
--------------------------------

Det med at vente eller om man tør er jo lidt som Lotto - måske vinder
man. Her i DK er der jo sådan, at er vejret supergodt, ja så vil folk
ikke udenlands og derfor er der et større udbud til reduceret pris.
Men er det en typisk dansk sommer med kulde og regn, ja så finder I
ikke meget med rabat, for så vil alle afsted, og det bliver til fuld
pris - i sådan en situation, der kan alt sælges. Så held og lykke.

Vi rejser tit med:
www.aarhuscharter.dk

De er bare gode - vi kom hjem sidste Lørdag fra Algarve - havde købt
til 2995,- /pers. normalpris 4095,-/pers. Kik på deres tilbud på deres
hjemmeside og ring og få en snak med dem - meget flinke folk.
Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 12:52

Kent skrev:
> [...]
> til.
>
> Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?

Sidste år var jeg med min yngste datter i Bulgarien på et
Startour-tilbud bestilt nogle uger før.
Efter at vi var kommet hjem fandt hun og hendes søster et ret godt
tilbud til Mallorca, som blev bestilt dagen før ti minutter efter lukketid.
Men det går virkelig stærkt, og det var nogle spændende timer, da vi
søgte og ringede, og situationen ændrede sig hele tiden.

Billund lufthavn havde en side med afbudsrejser, som vi brugte.

Evt. kunne i også kigge efter en billig ren flyrejse kombineret med at
se om der er plads på
http://www.medhotelsdirect.com/hotel/cambos_village_aparthotel.php
og så leje en jeep-agtig bil hos Avis hjemmefra i lufthavnen.
Det gjorde vi engang.

Bjarne

Fra : Anette

Dato : 02-06-07 14:00

> [...]
> til.
>
> Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?

Uge 34 burde være ok. Og Samos er sandsynligvis det billigste (det var det
sidste år da vi rejse i uge 35/36). Så længe I er lidt fleksible med
nøjagtig afrejsedato og placering på rejsemålene så kan I roligt have is i
maven intil midt/slut juli

Anette

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 14:14

Anette skrev:
> [...]
> sidste år da vi rejse i uge 35/36). Så længe I er lidt fleksible med
> nøjagtig afrejsedato og placering på rejsemålene så kan I roligt have is i

Vær dog opmærksom på, at Samos ikke bare er Samos.
Første gang fik vi et lille hotel nær Pythagorion, og vi flygtede næste
dag til Votsalakia.
Smag og behag er forskellig, men Pythagorion (nær lufthavnen) var
absolut ikke noget for os, støjende kedelig og turistet.
Der er mange vidunderlige steder på Samos.

Bjarne

Fra : Kent

Dato : 02-06-07 19:20

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke noget for os, støjende kedelig og turistet.
> Der er mange vidunderlige steder på Samos.

Så er de store spørgsmål, om du kan huske eller gider finde frem til, hvilke
hoteller, du skriver om? . Hvilket hotel flygtede I fra, og hvilket
hotel
fandt I efterfølgende nær Votsalakia?.

Tak.

Kent.

Fra : Bjarne

Dato : 03-06-07 06:57

Kent skrev:

> Så er de store spørgsmål, om du kan huske eller gider finde frem til, hvilke
> hoteller, du skriver om? . Hvilket hotel flygtede I fra, og hvilket
> [...]
Jeg kan desværre ikke huske hotellet, vi flygtede fra. Det var ikke
egentlig usselt, men lå ved landevejen en km fra havet og var ikke ret
spændende.
Men i en bjergby fandt vi en butik, hvor ejerne var en amerikaner og
hans græske kone, som foreslog os at tage til Cambos Village.
Jeg kan se det her:
http://www.apollorejser.dk/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grxkenland/Samos/Samos+(Hotel+listing).htm
Det blev vi glade for. Børnene var dengang 6 og 11 år.
Votsalakia er en flække uden alt for meget fart på, hotellet består af
tre sammenbyggede hoteller og har tre svømmepøler, der er udflugtsbåde
fra stranden, man kan vandre op ad bjerget til et kloster og der er
masser af skønne steder at besøge, hvis man lejer bil.
Fortsætter man vestpå, kan man finde totalt ugenerte havbugter.
Det er ca. 1½ times kørsel fra lufthavnen og Pythagorion.

Anden gang vi var der havde vi en ren flybillet og bestilte en "jeep"
ret billigt hos Avis. Den skal ubetinget bestilles hjemmefra.
Det er godt med en 4-hjulstrækker, hvis man kommer ud på stenvejene.

Bjarne

Fra : Kent

Dato : 02-06-07 19:21

"Anette" <asidor521@521gmail.521.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidste år da vi rejse i uge 35/36). Så længe I er lidt fleksible med
> nøjagtig afrejsedato og placering på rejsemålene så kan I roligt have is i

Lyder godt.

Kan du huske hvad I kom afsted for - og hvor længe?

Kent.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-06-07 21:15

Hej

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

>Andre gode links at tilføje?

Du hardet hele (næsten) samlet eet sted:

www.solfaktor.dk

Go' tur !
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Peter Simonsen

Dato : 03-06-07 18:04

Hej,
Prøv www.alltours.de i stedet og tag med fra Hamburg.
Mvh Peter

Fra : Joke

Dato : 05-06-07 19:40

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke erfaringer har I med afbudsrejser? Tør man vente?

som andre skriver kan man godt vente men bliver det danske vjer lort så
koster det at have ventet.

og mange afbud er på uspecificeret hoteller, og er de ikke det ja så er det
ikke billligt.

kan huske i august 2005 skulle vi lige en uge afsted, der var vi tæt på at
måtte blive hjemme ringede rundt der var bare næsten ikke noget ledigt.

Fik faktisk kun 1 mulighed nemlig et 2 stjernet hotel i tyrkiet, i en by
hvor priserne var skruet helt op.

Selve billetten kostede 3200 pr. person for en uge hvilket nok ikke var i
den billige ende.

Så enten skal man satse eller tage hvad der er .

ps. vi havde en supr god tur men prismæssigt var den lige så dyr som da vi i
december samme år var 14 dage på tenerife

hilsen

Johnny

Fra : Kent

Dato : 05-06-07 21:11

"Joke" <nono@nonono.dkwei> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ps. vi havde en supr god tur men prismæssigt var den lige så dyr som da vi
> i december samme år var 14 dage på tenerife

Efter hvad jeg har fundet ud af, så er de 3200 ikke specielt dyrt for
en rejse til Tyrkiet. Dog er der rigtigt mange afbudrejser og billige rejser
til Tyrkiet at finde netop nu - sikkert pga. uroen dernede - og af samme
grund har vi heller ikke lyst til at rejse til netop Tyrkiet.

Til fx. en af de græske øer er 3200 for en uge pr. person billigt.

Vi har fundet 3 gode hoteller på Samos, som vi er interesserede i.
Priser for de 3 spænder fra 8.296,00 til 8.696,00 for 2 personer
i 14 dage inkl. morgenmadsbuffet, men excl. transfer,
afbestillingsforsikring
osv. Det er noget af det billigste, der er at finde lige nu for 3-stjernede
hoteller.

Og så lige en ting.......... et tillægsspørgsmål . Jeg har aldrig
personligt
været på ferie i et rigtigt varmt land, som Grækenland vel må betegenes
at være. På Samos er gennemsnitstemperaturen i august måned, hvor
vi rejser, på 29 grader. Jeg er lidt nervøs for det, da jeg normalt ikke
trives så godt i meget varmt vejr. I Danmark ville jeg have det hårdt,
hvis temperaturen var 30 grader. Hvordan føles det fx på Samos?
Værre eller bedre? Jeg ved, der er noget med luftfugtigheden.

Råd og erfaringer søges

Kent.

Fra : Joke

Dato : 05-06-07 21:35

> [...]
> afbestillingsforsikring
> osv. Det er noget af det billigste, der er at finde lige nu for

Skal du have et specifikt hotel er min erfaring at afbudsrejser somregel
ikke giver mulighed for dette, efter hvad jeg har erfaret bookes der ikke
som i gamle dage 50 værelse på et hotel i håb om at det bliver fyldt op men
løbende bestilling af værelserne, det man så til sidst sælger er flysæderne
som derfor bliver krydret med et anvisningshotel i den billige ende for at
gøre det atraktivt. Så vil du bo bestemte steder tror jeg ikke du spare ved
at vente.

> [...]
> hvis temperaturen var 30 grader. Hvordan føles det fx på Samos?
> Værre eller bedre? Jeg ved, der er noget med luftfugtigheden.

masser af vand (ikke øl/læskedrik) men vand, sørg for solcreme og hold
siesta i den varme tid gerne med en svalende dukkert så tror jeg du kan
klare det.

Og igen drik før du er tørstig.

hilsen

Johnny

Fra : Bjarne

Dato : 06-06-07 06:35

Kent skrev:

> [...]
> afbestillingsforsikring
> osv. Det er noget af det billigste, der er at finde lige nu for 3-stjernede
Samos er meget forskelligt.
Personligt ville jeg aldrig drømme om at bo i nærheden af
Pythagorion/lufthavnen.
Det er alt for turistet.
Prøv at tjekke hoteller på www.tripadvisor.de/.com

> [...]
> hvis temperaturen var 30 grader. Hvordan føles det fx på Samos?
> Værre eller bedre? Jeg ved, der er noget med luftfugtigheden.

Vi var på Samos i juli. Det var varmt, men der var også altid vind, og
jeg synes, det var skønt. Det var slet ikke kvælende varmt, som det ofte
er i Danmark.
Mange steder på øen er der hyggelige vandposter med kildevand.
Og man bør jo drikke meget i varmen. Vand altså.

Bjarne

Fra : Kent

Dato : 06-06-07 15:00

> [...]
> Mange steder på øen er der hyggelige vandposter med kildevand.
> Og man bør jo drikke meget i varmen. Vand altså.

Det lyder jo godt

Hvor boede I på Samos? Jeg havde ellers hørt, at Pythagorion og
omegn skulle være et rigtigt godt og spændende område, og at
byen skulle være hyggelig og tilpas lille. Slet ikke som Samos by,
der er betydeligt større og ikke nær så "imødekommende". Det
er bare, hvad jeg har hørt - aner ikke en dyt om det ellers .
Hvad siger du til det?

I lejede vel ikke bil dernede? Det har vi tænkt os at gøre, og jeg
er i tvivl om, om det er nødvendigt at leje jeep for at kunne komme
godt rundt på øen. En jeep er jo meget dyr at leje. Kan du eller
andre sige noget om det?

Tak for svaret!

Kent.

Fra : Bjarne

Dato : 08-06-07 10:39

Kent skrev:

> [...]
> der er betydeligt større og ikke nær så "imødekommende". Det
> er bare, hvad jeg har hørt - aner ikke en dyt om det ellers .
Smag og behag varierer meget.
Pythagorion var efter vores opfattelse meget turistet og ikke ret
charmerende. Hvis man vil have en masse natteliv og møde mange
mennesker, der taler tysk eller engelsk, er den sikkert perfekt.

Samos by har vi kun set på afstand.

> [...]
> er i tvivl om, om det er nødvendigt at leje jeep for at kunne komme
> godt rundt på øen. En jeep er jo meget dyr at leje. Kan du eller

Vi fandt en billig biludlejer, men inden vi nåede at leje bil, havde vi
fået advarsler om at forsikringen ikke var i orden.
Det skal man passe meget på der.
Så fandt vi en OK biludlejer og lejede en dejlig Twingo.
Ved hjælp af den fandt vi ind på midten af øen i en hyggelig butik, hvor
vi mødte en fastboende amerikaner og hans græske kone.
De hjalp os med at finde det perfekte sted, nemlig Campos Village i
Votsalakia, som er ca. 1½ time kørsel fra Pythagorion.

Næste gang lejede vi hjemmefra en "jeep" gennem Avis til en meget
rimelig pris, og betydeligt billigere end at leje på stedet. Vi fik den
direkte i lufthavnen.

Der er mange veje til de eksotiske steder, som er lige skrappe nok for
en alm. bil, bl.a. fordi de gerne bruger sten i stedet for grus.

Bjarne

Fra : M. Andersen

Dato : 07-06-07 21:27

Har lige været afsted en uge på Kreta for 999,- - hvis du synes rigtig godt
om meget varme er Kreta fin i august, men ellers hold dig til Mallorca og
andre steder der er knap så tæt på de afrikanske breddegrader. Ellers så
vent til slut september, hvor temperaturerne på de græske øer er til at
holde ud igen.

Hvad er det værste der kan ske ved en afbudsrejse?
At i ikke får et lækkert hotel? For hvad skal i have andet end en seng og et
bad?
Jeg ville ikke tøve med at vente

Jeg købte min rejse dagen før - holdt øje med tekst TV og slog til da jeg så
tilbuddet. Prøv det - det giver sjove oplevelser at alting ikke er planlagt
på forhånd og at man ind imellem får et lortehotel er jo blot noget at grine
af og fortælle om bagefter - og heldigvis har man da lov til at være
heldig - vi fik en lejlighed på et 3-stjernet hotel i Agia Marina - det var
rigtig fint.

Mette