Kørekort Island
Fra : Søren

Dato : 02-06-07 08:40

Hej gruppe.
Er et dansk kørekort nok til at leje bil på Island eller skal der bruges et
internationalt?

-Søren

Fra : -=JF=- priv

Dato : 02-06-07 09:06

"Søren" <Sofuss@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hej gruppe.
> Er et dansk kørekort nok til at leje bil på Island eller skal der bruges
> et internationalt?

Svigerfar lejede bil på Island med sit danske kort.

Fra : Bjarne

Dato : 02-06-07 16:04

-=JF=- priv skrev:
> "Søren" <Sofuss@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>
> Svigerfar lejede bil på Island med sit danske kort.
I hvilke lande kræves egentlig internationalt kørekort?
Jeg har altid bare brugt det danske i Italien, Frankrig, Grækenland,
Tunesien osv.

Bjarne

Fra : Holst

Dato : 02-06-07 16:19

Bjarne wrote:

> I hvilke lande kræves egentlig internationalt kørekort?
> Jeg har altid bare brugt det danske i Italien, Frankrig, Grækenland,
> Tunesien osv.

Jeg fik engang for år tilbage, da jeg skulle til Australien, at vide, at
det danske kørekort burde være tilstrækkeligt i de lande, hvor det gule
sygesikringsbevis også gælder.

Med andre ord hele Europa - helt til Uralbjergene - foruden de
afrikanske lande, der ligger langs Middelhavet.

Dette indbefatter også de lande, du har nævnt.

Til gengæld skulle jeg have et internationalt kørekort med til
Australien, hvis jeg skulle leje bil der. Det havde jeg så. At jeg så
aldrig fik lejet en bil, er en anden historie.

I hvert fald i Australien skulle der vist ikke være noget problem at
bruge det danske kørekørt - blot man ikke skal leje bil.

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-06-07 17:04

On Sat, 02 Jun 2007 17:19:00 +0200
Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

> [...]
>
> I hvert fald i Australien skulle der vist ikke være noget problem at
> bruge det danske kørekørt - blot man ikke skal leje bil.

I USA var de ret ligeglade med om hvilket kørekort vi lejede bilerne på

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 09:58

Et dansk kørekort er gyldigt i hele verden, men det er på dansk og derfor
kan du komme ud for at det bliver afvis i lande hvor man ikke kan læse
dansk.

Derfor findes der også et international kørekort.

Fra : Søren

Dato : 04-06-07 19:49

> [...]
> dansk.
>
> Derfor findes der også et international kørekort.

OK, tak for svarene.

-Søren