Ferie med Småbørn
Fra : Søren

Dato : 30-05-07 21:00

Hej

Prøver lige i den her gruppe istedet, har prøvet børnegruppen, med de kommer
med en masse gode råd om alle andre ting end mit spørgsmål

Vi er en lille familie der meget gerne vil ud at rejse til sommer, vi har
børn på 1år + 2½år, så derfor skal vi holde sommerferien i industriferien,
suk (9.juli og 3 uger frem). Vi er vant til at rejse (charter mm.) men det
er godtnok dyrt i den
periode, vi har derfor kigget lidt på ryanair + leje bil + en eller anden
bungalow på en compingplads ved barcelona eller lign..
Er der nogen der sidder med gode ideer, hvad gør i selv?
Vi har også kigget på ostseebad damp o.lign i nordtyskland, men vil nok
hellere have lidt sikker varme. Det primære er nok at vi rejser på ungernes
præmisser, dvs. et eller andet form for vandland/swimmingpool - ikke for
meget køren i bil (nok max 3 timer) og/eller ikke for mange flyskift
(ihvertifald ikke med ryan air) og vi skal bo et sted hvor der min. er 1
soveværelse til den mindste og 1 soveværelse til os andre, ja vi sover ikke
igennem endnu .

Alle gode ideer modtages med kyshånd, rejsen må helst koste max 10.000

-Søren

Fra : Bjarne

Dato : 31-05-07 09:07

Søren skrev:
> [...]
> igennem endnu .
>
> Alle gode ideer modtages med kyshånd, rejsen må helst koste max 10.000

Sikker varme udelukker Sverige, Norge, Nordtyskland og Polen.

Bulgarerne har altid været meget børnevenlige.
Det er godt nok fly men billigt.
Jeg ville tage den sydligste del af Sortehavet.
Det burde kunne holde budgettet, fordi priserne er så lave i Bulgarien.
Hvis Sinemorec ikke er udsolgt, er det perfekt.

Fly med ventetider osv. er forfærdeligt med små børn.
Da mine var så små, rejste vi gerne med sovevogn/liggevogn.
Ud fra jeres budget hedder det nok liggevogn på en billigdag til
München/Basel, videre med Eurocity Sparpreis og så en ikke alt for dyr
ferielejlighed i Ligurien, men med svømmepøl. F.eks. i Pietra Ligure.
- Eller stop i München, lej en Avis-bil hjemmefra og kør selv videre til
italien.

vh
Bjarne

Fra : Ole H

Dato : 01-06-07 22:23

Da vores unger var små kørte vi Danmark tyndt, vi lejede sommerhuse i
Jylland og på Lolland, Danmark er faktisk kønt og der er meget man ikke har
set(-;

Af dømme efter metorologerne skulle vi få en kanon sommer. Så hvorfor ikke
Lalandia?

Jeg arbejde en del år i Københavns Lufthavn og det er ikke få gange jeg har
set forældre gå ud af deres gode skind med hysteriske grædende børn løbende
rundt og sveden perlende af de stakkels forældre.( og det er jo ikke børnes
skyld) (-;
Selvfølgelig har der også været mange forældre med tilfredse børn(-;

Vores børn er i dag 21, 19 og 17 år, de har set hele DK fra Skagen til Dybøl
og det meste af Europa.

Det er en god ide at rejse på børnenes præmisser, som du nævner, men hvad er
børnenes præmisser - i den alder dine børn har, er præmisserne nok mest MOR
og FAR og et soppebasing.

Ole H

Fra : SEJ

Dato : 04-06-07 09:02

Hej Søren

Vi har benyttet flycamping fra børnene har været helt små med stor succes
(fra 3 måneder) og gør det stadig 12 år efter børnene elsker det og man kan
sidde ud og tale med andre når børnene sover.

Prøv evt at se hos enten ruby-rejser eller suntours

eller den private rejseforening som vi selv har benyttet en del
http://danfae.dk/rejser2007/nafplion.html (det bliver nok lidt dyrere end
de kr. 10.000 da det er 3 uger, tilgengæld er det billigere at leve dernede
mht mad, men man skal selv have telt med)

mvh

Sven