Pris på eftersyn på scooter
Fra : Jan Hougaard

Dato : 06-06-07 16:32

Hejsa

Jeg vil bare lige høre lidt om hvad I gi'r for et eftersyn til Jeres scooter?

Har en Gilera Runner der skal til 1 års eftersyn. Den har kørt under 1000 km.
Min forhandler sagde, at det kostede ca 800 kr + div dele.

Er det dyrt eller meget normalt?

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Hagar

Dato : 06-06-07 16:51

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> km.
> Min forhandler sagde, at det kostede ca 800 kr + div dele.

Det er vist meget normalt med den pris. Hvis de går til den som man bør, så
går der lige godt en time med opgaven, og er der så noget der skal skiftes,
så kommer det oven i.

Hagar

Fra : Brian

Dato : 06-06-07 17:02

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er vist meget normalt med den pris. Hvis de går til den som man bør,
> så går der lige godt en time med opgaven, og er der så noget der skal
> skiftes, så kommer det oven i.

Det lyder som en høj timepris for et scooterværksted.

Fra : Hagar

Dato : 06-06-07 18:11

> Det lyder som en høj timepris for et scooterværksted.

Ca. 500.- i timen, og så godt en time, det kan nemt blive 800.-

Hagar

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-06-07 20:19

> Ca. 500.- i timen, og så godt en time, det kan nemt blive 800.-
>
> Hagar

ALT for dyrt

Alt over 300kr/t er svindel

Erik

Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-06-07 05:23

"OZ3BTO" skrev i en meddelelse ...

> "Hagar" skrev i en meddelelse

> ALT for dyrt
>
> Alt over 300kr/t er svindel

Jeg ved ikke om det er alt for dyrt, men jeg synes selv at det måske er lige i overkanten.

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-06-07 16:06

> Jeg ved ikke om det er alt for dyrt, men jeg synes selv at det måske er
> [...]

Var det ikke også 1000km eftersyn ? .. Det er sku da som reglen gratis/med i
prisen når scooteren købes da 1000km også er en tjek af at alt er som det
skal være

Giver selv 280+ moms for en bil mekaniker til dytten .. fame ikk om jeg
vil give næsten det dobbelte for at få lavet service på en scooter.. Ville
faktisk slet ikke få lavet service på en scooter et sted hvor de ikke kan
give en god lav fast pris på det .. De ved jo hvad dele der skal skiftes som
max

Erik

Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-06-07 16:28

> [...]
> prisen når scooteren købes da 1000km også er en tjek af at alt er som det

Jo da... 1000 km eftersynet kostede knap 600 kr

> [...]
> give en god lav fast pris på det .. De ved jo hvad dele der skal skiftes som

Jeg blev godt nok lidt overrasket over prisen, men alt stiger jo og tænkte at det
sikkert var hvad det kostede at få lavet eftersyn.

Måske skulle man se sig om efter et alternativt værksted i Aalborgområdet
der kan servicere Gilera uden det går ud over garantien.

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-06-07 22:18

> [...]
>
> Måske skulle man se sig om efter et alternativt værksted i Aalborgområdet
> der kan servicere Gilera uden det går ud over garantien.

Ja en skam det ikek er her nede af .. I Billund er der nemlig en forhandler
der kan det og han tager IKKE 300+kr/t.
Enste jeg kender deroppe ad er scootergården i Århus de skulle også være
rimelige i pris..

Men det er vel idag som med biler at et servise ikke nødvendigvis skal være
på aut. værksted for at bibeholde garaentien ..

Erik

Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-06-07 05:21

"Hagar" skrev i en meddelelse ...

> Det er vist meget normalt med den pris. Hvis de går til den som man bør, så går der lige godt en time med opgaven, og
> er der så noget der skal skiftes, så kommer det oven i.

Ok... jeg synes bare lige i farten at det var dyrt.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 00:28

> [...]
> km.
> Min forhandler sagde, at det kostede ca 800 kr + div dele.

Lyder ikke billigt.. Men lyder også tidligt at køre den til syn.... Hvis den
ikke engang har kørt 1kkm enndu, så er den jo knap nok kørt til...

/SWP

Fra : Jan Hougaard

Dato : 07-06-07 05:26

"Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse ...

> Lyder ikke billigt.. Men lyder også tidligt at køre den til syn.... Hvis den ikke engang har kørt 1kkm enndu, så er
> den jo knap nok kørt til...

Jamen den skal jo til eftersyn når den er et år gammel og det blev den i går.

Jeg har ikke være så flink til at køre på den som jeg burde, men nu kommer det gode vejr
så mon ikke det får lidt mere gang i den