Lille støjsvag kompressor
Fra : Optimus Prime

Dato : 06-06-07 13:25

Hvor finder man sådan en?

Jeg ved ikke hvad de hedder, hvor meget tryk den skal kunne levere osv -
jeg ved blot at jeg skal bruge en lille fix en til at blæse støv og
lign. ud af elektronik, som computere osv - og at den skal stå på
værkstedet, så den skal ikke larme som en Boing 747

Den skal bruges en del, så ikke noget billigt skrammel!

Nogen kompressoreksperter med gode råd til en der intet aner om det?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 06-06-07 14:19

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den skal bruges en del, så ikke noget billigt skrammel!
>
> Nogen kompressoreksperter med gode råd til en der intet aner om det?

Jeg kan ikke komme med et forslag til en maskine, men du skal sørge for, at
der er et rigtig godt filter på, så du ikke får støv, olie osv med ud i
luften, for så er det jo ligesom lige meget.

/Ole

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-06-07 15:09

Optimus Prime skrev den 06-06-2007:
> [...]
>
> Den skal bruges en del, så ikke noget billigt skrammel!
>
> Nogen kompressoreksperter med gode råd til en der intet aner om det?

Jeg citerer fra et andet forum:
Ja det er ikke så svært, verdens mest lydsvag kompressor, bliver lavet
i Denmark men derfor er prisen nu ikke lav, desværre.

Den jeg har i kælderen er en JUN Air model 4 til en pris på ca 4800
dkr. den kan næste ikke høres når den kører, ved start kan den sige
lidt som en el tandbørste, så den er meget lydsvag.

Men du kan se alle modeller på www.jun-air.com

Kai

Fra : prt

Dato : 06-06-07 16:01

Du skal ikke blæse, men suge. Ved at blæse opnår du at alt kommer længere
ind og sætter sig for alvor fast.
Du skal suge, og børste med en blød pensel.

Vil du, mod al fornuft blæse, find en brugt Nilfisk, G70, eller nyere, så
har du begge muligheder.

Fra : Q

Dato : 11-06-07 22:56

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den skal bruges en del, så ikke noget billigt skrammel!
>
> Nogen kompressoreksperter med gode råd til en der intet aner om det?

Hvis ikke du vil bruge *kassen* på f.eks en Jun-Air, så er det relativt nemt
selv at bikse noget sammen..

Hent en billig komp. i Harald Nyborg, ryk selve kompressordelen af den, og
smid en kompressor fra et køleskab på.. Jeg har selv bikset samme model til
et projekt hvor jeg havde brug for trykluft, men ikke kunne larme..

/peter

Fra : sdsf

Dato : 15-06-07 05:43

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse news:466ddfe1@news.dansketelecom.com...

> [...]
> til
> et projekt hvor jeg havde brug for trykluft, men ikke kunne larme..
Jeg har pillet en kompressor af et køleskab. Der går 3 stifter ind til
motoren
i den runde sorte jernkugle.

Hvorfor er der 3?

Når man ryster den lidt kan man mærke motoren ramler mod beholderen,
er det normalt, eller er den defekt?