Opkobling af Siemens SL45 mobiltelefon til~
Fra : Henrik Lorensen

Dato : 05-07-01 23:31

Hej,

I gave har jeg netop fået forærende en Siemens SL45 (den med MP3 afspiller).
Desværre er den medfølgende opkobling til PC serielkabel, men jeg ville jo
gerne have den ind under iTunes på min iMac.

Tips til hvorledes dette kan lade sig gøre modtages med kyshånd!

mvh, Henrik

Fra : Christian Flintrup

Dato : 06-07-01 08:10

Henrik Lorensen <henrik@removeme.lorensen.dk> wrote:

> [...]
> gerne have den ind under iTunes på min iMac.
>
> Tips til hvorledes dette kan lade sig gøre modtages med kyshånd!

Jeg tror ikke at man kan få den ind under iTunes, men ved at købe en
USB-læser til Multimediacard (ca 500 kr) kan man få den frem som et drev
på skrivebordet.

Det har jeg selv, og det virker fint :)

Hvis du finder andre løsninger er jeg meget interesseret - også i
forbindelse med kalendersynkronisering mv...

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-01 11:04

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> [...]
>
> Hvis du finder andre løsninger er jeg meget interesseret - også i
> forbindelse med kalendersynkronisering mv...

Er det et kabel, der følger med ? I så fald må man da kunne få et
tilsvarende med USB ?!

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : Christian Flintrup

Dato : 06-07-01 23:34

> Er det et kabel, der følger med ? I så fald må man da kunne få et
> tilsvarende med USB ?!

Nej, det jeg mener er et eksternt drev til USB-porten.

--
Christian

Fra : Henrik Lorensen

Dato : 07-07-01 10:51

Hej Christian,

Tak for tippet.
Lad mig lige forstå det helt ret: Hvis jeg sætter en MMC-læser til min iMac,
dukker indholdet op som et drev på skrivebordet, og jeg kan derefter blot
trække MP3-arkiver over på det, sætte kortet i telefonen og derefter virker
det?
Det lyder jo ikke så svært (bortset fra at det jo ville være ekstra fint om
iTunes godtog disse MMC-læsere)

Hvad er ellers dine erfaringer med telefonen?

mvh, Henrik

d. 06/07/01 9:10 skrev Christian Flintrup på junk@osxhacks.com i artiklen
1ew49f1.1151rdv1964qk6N%junk@osxhacks.com:

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-07-01 12:41

Henrik Lorensen <henrik@removeme.lorensen.dk> wrote:

> Det lyder jo ikke så svært (bortset fra at det jo ville være ekstra fint om
> iTunes godtog disse MMC-læsere)

Ja, men det gør den desværre ikke :(

> Hvad er ellers dine erfaringer med telefonen?

At man med fordel kan skifte startop-animationen ud med en glad Mac, og
at Wait-cursoren kan skiftes væk fra det der timeglas til et flot mac-ur
:)

Det gør man ved at lægge BMP-filer ind i mappen "Ani" eller sådan noget
lign.

Jeg købte min læser gennem min arbejdsplads, og vejl. pris er vist ca.
500 kr. for en "Bella USB MultimediaCard Reader". Den virker fint :)

Mediamac havde fornyligt en artikel om et firma ("Option"), der kunne
levere datakabler til USB, der bl.a. passer til Siemens C25 mv. Måske
kunne et sådant datakabel komme til at passe til en SL45 - det ville
være fedt.

--
Christian

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-07-01 12:43

> [...]

> trække MP3-arkiver over på det, sætte kortet i telefonen og derefter virker

Jeg glemte lige at svare på den del af dit indlæg :)

Ja- det vil fungere som en anden harddisk / ZIP-drev mv.

Man skal blot lægge MP3'er ind i mappen "mp3" og så sætte kortet i
SL-45eren.

Jeg har sat den som en Folder Tab, som selv dukker op hvergang jeg
sætter kortet i.

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-01 13:12

> [...]

> gerne have den ind under iTunes på min iMac.
>
> Tips til hvorledes dette kan lade sig gøre modtages med kyshånd!

Nu har lige ringet til Siemens tekniske support, hvor de siger at man
bare skal skriuve en mail til:

helpdisk@siemens.sg.com

--
Cordiali saluti Jesper