Bekæmpelse af rotter, mus, mår mv.
Fra : Luffedrengen

Dato : 06-06-07 12:43

Hej NG

Jeg er stødt på et lille problem i min kolonihave.
Det kravler rundt med kryb oppe på mit loft. Og da jeg ikke har
umiddelbart adgang til det er det jo en anelse træls!

Jeg har snakket med en kollega vedr situationen og han har nævnt noget
om, at man kan få en elektrisk dims der isættes i stik kontakten og så
sender et vedvarende signal ud på en høj frekvens.
Dette skulle efter sigende ikke være til at holde ud for hverken
rotter, mus eller mår, så sådan en er jeg selvfølgelig inmteresseret
i, da jeg slipper for gift og efterfølgende døde dyr på loftet.

Har søgt på nettet men ikke været heldig at støde på noget der kan
bruges!

Nogen der har noget kendskab til ovenstående, erfaringer, links til
køb mv er i meget velkomne til at smide dem forbi.

Med venlig hilsen

Uffe Møller

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-06-07 12:51

On 6 Jun., 13:42, Luffedrengen <uff...@hotmail.com> wrote:
> Hej NG
>
> Jeg er stødt på et lille problem i min kolonihave.
> Det kravler rundt med kryb oppe på mit loft. Og da jeg ikke har
> umiddelbart adgang til det er det jo en anelse træls!

Har du heller ikke mulighed for at sætte smækfælder derop ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-06-07 18:11

In news:1181130178.102151.318360@h2g2000hsg.googlegroups.com,
Luffedrengen <uffe_m@hotmail.com> typed:
> [...]
> til
> køb mv er i meget velkomne til at smide dem forbi.

Sender lige et link jeg fandt ved googling. Den virker dog ikke på
mår, som skal have en højere frekvens. Der må heller ikke være
gnavere som husdyr, f. eks. marsvin og lignende. Det burde jo
egentlig sige sig selv

http://skadedyrs-shoppen.dk/?module=Webshop&page=products&do=show&id=189

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 06-06-07 20:11

Tove Krieger wrote:
> Sender lige et link jeg fandt ved googling. Den virker dog ikke på
> mår, som skal have en højere frekvens.

Til gengæld reagerer både rotter og mår på en ganske almindelig, rød
diode-cykellygte, indstillet så den står og blinker med to røde "øjne" .
Vi har skræmt både mår og rotter væk fra loftet over hønsehuset med den
løsning. Jeg ved ikke om det kun er en stakket frist, men lygten blev sat
derop i januar og de ekstra "husdyr" har ikke vist sig siden.
Måren, har vi ellers "sloges" med i årevis, så er det fedt at det endelig
lykkedes at få kræet til at blive væk i mere end et par dage.( Vi har
stråtag og det irriterende kræ laver store huller i taget)

/ Anette
www.philana.dk