Maling af døre
Fra : nasip

Dato : 05-06-07 15:02

Hej

Jeg skal i gang med at male vore fyldningsdøre i gangen i en meget
lysegrøn farve. Væggene skal være hvide. Nu er spørgsmålet, hvad
plejer man at gøre? Maler man kun selve døren eller også dørkarmen i
den lysegrønne?

Evt. henvisninger til gode sites med billeder på nettet modtages også
gerne.

Fra : Holst

Dato : 05-06-07 15:07

nasip wrote:

> [...]
> lysegrøn farve. Væggene skal være hvide. Nu er spørgsmålet, hvad
> plejer man at gøre? Maler man kun selve døren eller også dørkarmen i

Det er da vist mest et spørgsmål om smag og behag. De fleste vælger jo
den konservative løsning med dør og dørkarm i samme farve, men jeg har
da set andet - dog aldrig meget lysegrønne døre.

Fra : John V.

Dato : 05-06-07 19:45

Underligt spørgsmål, man maler det som man sýntes er pænest..
De fleste leverendøre har fede farvekort, med mange farver. Se lige dem..

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : nasip

Dato : 06-06-07 10:59

On 5 Jun., 20:45, "John V." <nyhedsgrupper.sp...@loveletters.dk>
wrote:
> [...]
> den lysegrønne?
>
> Evt. henvisninger til gode sites med billeder på nettet modtages også

Undskyld hvis jeg udtrykte mig uklart - jeg er ikke i tvivl om farven,
men om hvor meget af karmen etc. man skal male i samme farve.

Fra : John V.

Dato : 11-06-07 18:06

wrote:
> [...]

Undskyld hvis jeg udtrykte mig uklart - jeg er ikke i tvivl om farven,
men om hvor meget af karmen etc. man skal male i samme farve.

Hvis karmen skal være i en anden farve f.eks. hvid, vil man i de fleste
tilfælde male hele karmen i den farve.
Jeg vil foreslå at du prøver de forskellige leverandører af maling, de har
alle hjemmesider med flotte billeder, der er ikke nogen billeder på min
hjemmeside.
Måske ville det være pænest med kontraster, altså hvide vægge grønne
dørkarme og hvide døre. Så kommer karmene til at virke som rammer, det kan
se rigtigt pænt ud.
Mit forslag er at du tager et digitalt billede af gangen og i et
tegneprogram eksperimentere med forskellige kombinationer (malerbøtten).
F.eks. programmet Paint.net der er gratis og rigtigt godt til formålet, kan
hentes her: http://www.getpaint.net/redirect/getpdn.html

John
www.taform.dk