Nyt køkken
Fra : Kim2000

Dato : 04-06-07 20:07

Så har vi hentet vores nye brugte køkken ude fra nogle venner der har for
mange penge, siden de udskifter køkkenet efter 7 år, det er i fin stand og
vores er fra tresserne, så med andre ord en ret god handel. Men i dette til
tider overregulerede land må man jo næsten heller spørge for en
sikkerhedsskyld om man skal oplyse eller søge om det noget sted? Kommunen er
igang med et eller andet, der i hvert fald ikke involverede at tage
telefoner, så dem kunne man ikke spørge om man skulle spørge

Og nu til taktikken, vi har opmålt det nye køkken og lokalet, og det ny vil
passe fint ind, godt nok fjerner vi så køkkenbordet, som vi vist højst har
brugt 2 gange alligevel.

Planen er at fjerne alt fra køkkenet, det er fastmonteret skal det siges, så
når vi går i gang er der ingen vej tilbage, rive de ulidelig grimme
påklistrede fliser (tapetfliser) ned, og ellers rengøre rummet. Vi holder
måske fast i gulvet, det har vi ikke helt besluttet endnu og loftet rører vi
helst ikke ved, da det er rimelig nyt (fra '98), men det er noget mørkt, og
vi ønsker et lyst køkken, så kan man få et træloft til at blive lyst?

Dernæst vil vi sætte glasvæv op, bygge soklen, få lagt kraft ind, sætte nye
fliser og tilslut sætte elementkøkkenet ind. Lyder det ikke meget
fornuftigt?

mvh
Kim, der bevæbnet med Politikens Gør det selv er klar til kamp

Fra : Hauge

Dato : 04-06-07 20:15

Hejsa
Kim2000 wrote:
> Men i dette til tider overregulerede land må man jo næsten heller
> spørge for en sikkerhedsskyld om man skal oplyse eller søge om det
> noget sted?

Det skal man ikke, andet end hvis du direkte laver om på rumindelingen, så
vægge skal flytte og lign.

> Kommunen er igang med et eller andet, der i hvert fald
> ikke involverede at tage telefoner, så dem kunne man ikke spørge om
> man skulle spørge

Hehe, sådan er det jo desværre altid.

>... men det er noget mørkt, og vi ønsker et lyst køkken,
> så kan man få et træloft til at blive lyst?

TripTrap laver noget panelhvid, der gør noget der minder meget om lud, men
det er mere holdbart og meget nemmere at arbejde med.
Det er en tynd klar lak med et strejf af hvid, så træets struktur bliver
tilbage, men gør at det bliver pænt og flot lyst igen. Husk at rengøre godt
før lakering.

> Dernæst vil vi sætte glasvæv op, bygge soklen, få lagt kraft ind,
> sætte nye fliser og tilslut sætte elementkøkkenet ind. Lyder det ikke
> meget fornuftigt?

Måske du skulle få lagt strømmen ind før alt vægarbejdet, selvfølgelig kun
hvis det kræver at der skal fræses i den synlige del af væggen.
Men ellers lyder det rimeligt fornuftigt.

> Kim, der bevæbnet med Politikens Gør det selv er klar til kamp

Håber du vinder slaget

Mvh Hauge

Fra : Heidi

Dato : 05-06-07 12:58

Hauge wrote:

> Det skal man ikke, andet end hvis du direkte laver om på
> rumindelingen, så vægge skal flytte og lign.

Den hiver jeg lige frem - vi lavede nyt køkken sidste år, hvor vi
væltede en mur ind til stuen, så vi nu har 1 stor stue/alrum/køkken.
Mener du vi skal melde det til kommunen, og hvilken afdeling er det helt
nøjagtigt vi skal have fat i?

--
Heidi

Fra : Hauge

Dato : 05-06-07 13:08

Heidi wrote:
> Mener du vi skal melde det til kommunen, og hvilken afdeling er det
> helt nøjagtigt vi skal have fat i?

Jeg mener, men tør ikke sige det 100%, for på jeres BBR står der jo hvad
huset sådan ca. indeholder, og det skal jo helst passe. Men jeg kan nu ikke
se der skulle være en grund til at gøre det, det giver jo kun anledning til
højere vurdering af huset, og det skal man jo betale skat efter

Så lad som ingenting, selvom man vist skal.

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 05-06-07 13:10

Hauge wrote:
> Så lad som ingenting, selvom man vist skal.

Men fik da vist ikke svaret på hvor det skal ske, jeg mener det er
bygningsinspektoratet i din kommune, om det hører under SKAT i dag, det ved
jeg ikke.

Mvh Hauge

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 04-06-07 22:02

> telefoner, så dem kunne man ikke spørge om man skulle spørge

det kan jeg ikke tro

det har vi ikke helt besluttet endnu og loftet rører vi
> helst ikke ved, da det er rimelig nyt (fra '98), men det er noget mørkt,
> og vi ønsker et lyst køkken, så kan man få et træloft til at blive lyst?

ja det er midler til at lysne et træ loft, men hvis det er et alm.
listeloft, vil jeg nu sige at det for billigt og for nemt at sætte et nyt op
direkte oven på det gamle, i forhold til.
men ellers skal du bere ned til den lokale maler og spørge.

> Dernæst vil vi sætte glasvæv op, bygge soklen, få lagt kraft ind, sætte
> nye fliser og tilslut sætte elementkøkkenet ind. Lyder det ikke meget
> fornuftigt?

joe såmen, jeg ville så lige huske at få ført jord rundt i alle
stikkontagterne, tror det er et lov krav ved en total renovering af køkken,
og desuden er det jo ikke til at købe køkken maskiner med kun to ben på
stikket mere.
vi har vel alle prøvet at stå med nedstrygeren og skære det skide jord ben
af stikket.

Jens

Fra : Jesper Larsen

Dato : 04-06-07 23:25

JENS ANDERSEN wrote:
> vi har vel alle prøvet at stå med nedstrygeren og skære det skide jord ben
> af stikket.

Nu er det jo ikke for sjov, at nogle elapparater er forsynet med
jordstik. Det er en dårlig ide, bare at "skære det skide jord ben af".

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 05-06-07 15:09

"Jesper Larsen" <jesperlarsen-news@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det jo ikke for sjov, at nogle elapparater er forsynet med jordstik.
> Det er en dårlig ide, bare at "skære det skide jord ben af".

ja ja

Jens

Fra : Hauge

Dato : 05-06-07 15:18

JENS ANDERSEN wrote:
> ja ja

Klovn.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 12-06-07 15:46

Kim2000 wrote:
> en masse

Det var ikke meget interesse der var for denne tråd, fik du virkelig svar på
alt det du ville?

/Hauge