Plæneklipper og røg/os:
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 18:17

Hej med jer,

Vi har lige investeret i en brugt rotorklipper, en Klippo.

Efter afprøvning hos sælger (hvor alt så fint ud) prøvede jeg den lige kort
herhjemme uden problemer.

Jeg vaskede den og har gjort den fin med højtryk på kompressoren (luft) og
nu har den så for første gang slået plænen.

Den osede meget og røg ud fra udstødningen. Skal lige sige at jeg også har
efterfyldt lidt olie og jeg havde altså ikke det rigtige så jeg fyldte 10-40
på, jeg har forhåbentlig ikke dummet mig her??

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre eller hvad der kan være galt?

På forhånd stort tak.

MVH

Bo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-06-07 18:46

> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre eller hvad der kan være galt?

Der er flere muligheder:

1. Du har haft maskinen liggende på den forkerte side da du gjorde den ren -
så løber der motorolie op i karburator og luftfilter.
En B&S motor må kun ligge med tændrøret i vejret, ellers løber motorolien ud
hvor den absolut ikke skal være.

2. Du har fyldt for meget olie på.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 20:09

> [...]
> ren - så løber der motorolie op i karburator og luftfilter.
> En B&S motor må kun ligge med tændrøret i vejret, ellers løber motorolien

Ok, det er nok det, jeg har haft den liggende på begge sider og tændrøret er
foran hvilket medfører at jeg KUN har gjort det forkert. Hvad er dit råd nu?

> 2. Du har fyldt for meget olie på.

Det har jeg ikke, det var ganske lidt jeg efterfyldte.

MVH

Bo

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-06-07 07:04

> Ok, det er nok det, jeg har haft den liggende på begge sider og tændrøret
> er foran hvilket medfører at jeg KUN har gjort det forkert. Hvad er dit
> råd nu?

Hvis maskinen ellers starter og kan køre, ville jeg nok prøve at lade den
køre lidt og se om den ikke får sig kørt ren for olie af sig selv - du kunne
evt. prøve at rense luftfilteret og fedte det let ind i olie inden du atter
sætter det på.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning Lund

Dato : 05-06-07 15:02

Andreas M. Hansen skrev:

> [...]
> olie af sig selv - du kunne evt. prøve at rense luftfilteret
> og fedte det let ind i olie inden du atter sætter det på.

Og tjekke oliestanden

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-07 19:55

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10-40 på, jeg har forhåbentlig ikke dummet mig her??
>
> Nogen ideer til hvad jeg kan gøre eller hvad der kan være galt?

Jeg hælder mest til du har hældt din plæneklipper forkert, så olien er løbet
i kaburator. Har selv gjort det samme for 4-5 uger siden, min løsning er
bare at lade den ryge færdig. Den stopper på et tidspunkt.
mvh
Kim

Fra : Ivar Holm

Dato : 05-06-07 07:58

Hvis der er kommet olie på luftfilteret, og dette er af papirtypen, så skal
du skifte filteret.

Ivar Holm