Teaktræsmøbler...
Fra : S@ndman

Dato : 04-06-07 09:39

Hej,

Har havemøbler i teaktræ som ikke er så pæne længere, er
der ikke en mulighed for at behandle uden at skulle slibe?

Jimmy

Fra : Jesper - www.moerks.~

Dato : 04-06-07 10:16

On 4 Jun., 10:38, "S@ndman" <sand...@ofir.dk> wrote:
> Hej,
>
> Har havemøbler i teaktræ som ikke er så pæne længere, er
> der ikke en mulighed for at behandle uden at skulle slibe?
>
> Jimmy

Jeg har lige behandlet vores teaktræs møbler med produkterne fra Trip
Trap. Først Rens A, Så Rens B og tilsidst olie. Og jeg må sige at jeg
er meget tilfreds med resultatet. Det er hårdt arbejde, men helt
sikkert det værd. De er virkelig blevet flotte at se på igen. Næsten
pænere end de var da de var nye. Så det kan jeg godt anbefale. Jeg ved
ikke om der er en billigere løsning, men Trip Traps løsning fungerer
ihvertfald fint for mig.

mvh
Jesper

Fra : S@ndman

Dato : 04-06-07 10:48

"Jesper - www.moerks.dk" <j.fussing.moerk@gmail.com> wrote in message
> [...]

pænere end de var da de var nye. Så det kan jeg godt anbefale. Jeg ved
ikke om der er en billigere løsning, men Trip Traps løsning fungerer

Lyder fornuftigt - hvordan skal det påføres?

Jimmy

Fra : Jesper

Dato : 04-06-07 11:56

On 4 Jun., 11:47, "S@ndman" <sand...@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> mvh
> Jesper
>
> Lyder fornuftigt - hvordan skal det påføres?

Rense produkterne påføres med en børste og knofedt. Olien påførte vi
med en pensel hvorefter vi tørrede overskydende af med en bomuldsklud.
Der er forøvrigt en ganske udemærket vejledning på produkterne. Det
var den vi fulgte.

mvh
Jesper

Fra : marlene

Dato : 04-06-07 13:19

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har havemøbler i teaktræ som ikke er så pæne længere, er
> der ikke en mulighed for at behandle uden at skulle slibe?

du skal blande 5 l. lunkent vand med 1/2 dl. maler grundrens + 1 spsk.
samiakspiritus.
+ du skal bruge en stiv børste - ikke plastik.
så skal der skrubbes og skylles inden snavset tørre igen.

garanteret at det virker, derefter giver du dem ædeltræesolie igen.

send mig en mailadr. og jeg sender dig foto af mine møbler.
rodinhus@nyka.dk fjern hus fra min adr.

Fra : ozio

Dato : 04-06-07 19:05

Hej

Blev træt af oliebehandling, så vores fik følgende (hårde) behandling:
1. Smurt ind i NAOH opløsning (kautisk soda/afløbsrens)
2. Lod det stå en times tid
3. Højtrykspuling
4. Base neutraliseret med eddikesyre (fortyndet) og skyllet
5. Slebet med rystepudser på alle tilgængelige flader - specielt spulingen
var hård ved træet
6. Sprøjtet med transparent træbeskyttelse - ikke helt som olie med her året
efter er der INGEN sorte svampeangreb og det ser pænt ud. Det vigtigste er
ikke at påføre for meget, ellers kommer det til at se "malet" ud.

Næste behandling bliver meget nemmere - der skal det bare vaske for snavs og
sprøjtes igen.

Trip Traps indeholder også NAOH så hudt jeg visker - se på ingredienserne på
dunken - det er meget billigere at gøre det selv.

/Capn. Oizo