Registrering ®
Fra : Anders Pedersen

Dato : 05-07-01 23:23

Hejsa Gruppe.

Er der nogen der ved hvad det kræver at registrere sit firmanavn (pris -
hvordan - hvorledes) ???

Er dern nogen der har nogle meninger om det at registrere sit firmanavn???

Mvh.
Anders Pedersen

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 06-07-01 00:54

"Anders Pedersen" <peder@bananagroup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan - hvorledes) ???
>
> Er dern nogen der har nogle meninger om det at registrere sit firmanavn???

Gør det endeligt - for der er frit valg for andre til at tage dit firmanavn,
hvis du ikke har ladet det registrere (regler trådte i kraft for vel 2 år
siden). Så vidt jeg ved (er ikke jurist) - vil kun et firmanavn, som ikke er
registreret være beskyttet, hvis det er unikt for offentligheden (A. P.
Møller - Sony - Chevrolet osv.). Derimod er Jens Hansens Maskinfabrik i Aars
i stor fare - håber ikke der er firma ved dette navn der - for hvis jeg
registrerer navnet, kan jeg tvinge firmaet til at skulle skifte navn.

Vi sendte advarsel ud til vores kunder - som revisor - et godt stykke tid
før loven trådte i kraft, og det undrer mig, at der ikke har været mere
debat om emnet, men jeg tror det skyldes manglende viden om denne ændring i
reglerne, hvor det jo før var "først til mølle"-princippet. Selvom man har
indreg. et selskab i Erhvervs & Selskabsstyrelsen er det ikke nogen garanti
for, at man har eneret til navnet.

Prisen for registreringen kan jeg ikke huske.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 06-07-01 10:06

Jeg er ikke sikker, men jeg mener prisen er ca. 2500,- plus moms

MVH
Kenneth Pihl
Heegaard & Partner
www.side1.dk

Fra : per

Dato : 06-07-01 10:13

On Fri, 6 Jul 2001 01:54:15 +0200, "Jørgen Madsen"
<elsted@madsen.mail.dk> wrote:

> [...]

>i stor fare - håber ikke der er firma ved dette navn der - for hvis jeg
>registrerer navnet, kan jeg tvinge firmaet til at skulle skifte navn.

Hvad så når man bruger sine forbokstaver til firmanavn

F.eks Per Hansen = PH- BYG

Det er der flere der hedder, men hvis jeg køber navnet, kan jeg da
ikke forlange de andre skifter firmanavn for det er jo deres
intialer de bruger.

Jeg mener at der faldt en højsteretsnavn for 6-7 år siden.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 07-07-01 01:08

"per" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> intialer de bruger.
>

> Jeg mener at der faldt en højsteretsnavn for 6-7 år siden.

Jeg er ikke jurist, men en ny lov ændrer jo hidtil praksis - uanset
tidligere domme. Så jeg tror du kan få eneret til navnet, hvis ikke andre
har taget det, men som sagt - jeg har ikke speciel viden herom.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Anders

Dato : 08-07-01 11:50

> [...]
> hvordan - hvorledes) ???
>
> Er dern nogen der har nogle meninger om det at registrere sit firmanavn???

Hej Anders

Jeg mener at du har retigheden til firmanavnet " Bananna" hvis du er den
første, som kan bevise at du har anvendt det navn gennem en periode.

Med venlig hilsen

Anders K. Risager

P. S. Jeg vil hermed give mine varmeste anbefalinger til firmaet og personen
bag dette indslag, utroligt frisk, ung, godt arbejde, gåpåmod, flotte
resultater. kan varmt anbefales, har prøvet.