Hvordan slipper vi af med humlebierne?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-05-07 14:43

I en sprække i sommerhuset lige under køkkengulvet er en koloni af
humlebier ved at sætte bo. Hvordan slipper vi af med dem?

De er tilsyneladende ikke nævnt på nogen af de remedier man kan købe mod
myrer, hvepse, fluer osv. (måske fordi brumbasser ikke er skadedyr?),
men findes der ikke et afskrækkende bekæmpelsesmiddel i handelen? Det er
jo lidt smådyrt at rekvirere Rentokil hvert andet år.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hf-mosevang.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-05-07 15:20

On Wed, 30 May 2007 15:42:38 +0200, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> [...]
>men findes der ikke et afskrækkende bekæmpelsesmiddel i handelen? Det er
>jo lidt smådyrt at rekvirere Rentokil hvert andet år.

Spraydåse med dieselstart, kan købes på en tankstation
mvh Ebbe

Fra : Armand

Dato : 30-05-07 16:05

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
>I en sprække i sommerhuset lige under køkkengulvet er en koloni af
>humlebier ved at sætte bo. Hvordan slipper vi af med dem?

Øhh?
Humlebier skulle ellers være eneboere :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-07 20:17

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Øhh?
> Humlebier skulle ellers være eneboere :-/

Ehh... det tror jeg ikke humlebierne ved så...

Tommy

Fra : Puk Tutein

Dato : 30-05-07 21:26

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> "Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ehh... det tror jeg ikke humlebierne ved så...
>
> Tommy

Det ved de heller ikke her hos os. Da vi i sin tid skulle efter isolere og
beklæde vores hus, var der også et sted i murværket, hvor der tilsyneladende
boede humlebier. Hos os blev de simpelthen spærret inde af det lag af
isolering og træ, der kom udenpå huset. I hvert fald i en uge efter at
hullet var lukket blev der ved med at være humlebier som sværmede der, hvor
hullet før havde været.

Mvh
Puk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-05-07 22:12

"Puk Tutein" <puk@(remove.this)tutein.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved de heller ikke her hos os.

Der er endnu flere, der ikke har fundet ud af det

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/humlebier.htm

Hilsen Inger

Fra : Armand

Dato : 30-05-07 23:00

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er endnu flere, der ikke har fundet ud af det
>
> http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/humlebier.htm

I rest my case!

--
Armand.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 30-05-07 16:15

> [...]
> findes der ikke et afskrækkende bekæmpelsesmiddel i handelen? Det er jo
> lidt smådyrt at rekvirere Rentokil hvert andet år.

Giv dem et ordentlig skud fluegift når de er gået til ro for natten.
Hilsen Matthias

Fra : Aksel

Dato : 31-05-07 20:44

> [...]
> findes der ikke et afskrækkende bekæmpelsesmiddel i handelen? Det er jo
> lidt smådyrt at rekvirere Rentokil hvert andet år.

Generer de jer?

Hilsen Aksel

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 01-06-07 10:59

> Generer de jer?
>
> Hilsen Aksel

Hej.

Lad dem være, det er jo ikke hvepse, humlebier gør ikke noget, det er
fredelige bier.

Kurt J.
Odense

Fra : Kim Malchau

Dato : 03-06-07 20:00

On Fri, 1 Jun 2007 11:58:36 +0200, Kurt E. Jensen wrote:

> Lad dem være, det er jo ikke hvepse, humlebier gør ikke noget, det er
> fredelige bier.

Men derfor kan de godt være meget generende.

Jeg slap af med mine sidste år ved at spraye noget insektbekæmpelse ind til
dem.

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Kims Blogout - http://blog.malchau.dk
Tips om SEO - http://godeartikler.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-06-07 14:20

Aksel skrev:

> Generer de jer?

Generer og generer. Hverken min kone eller jeg eller vores gæster med
børn finder det specielt hyggeligt når der summer 6-8 brumbasser omkring
inde i køkken og opholdsrum - og en snes stykker rundt ude på terrassen.
Men måske er vi lidt sarte.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 15:50

> [...]
> børn finder det specielt hyggeligt når der summer 6-8 brumbasser omkring
> inde i køkken og opholdsrum - og en snes stykker rundt ude på terrassen.

Tjaeh :-/
Eller blot naturforskrækkede byboer??
Humlebier er velnok de hyggeligste af alt flyvende skravl!

--
Armand.

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-06-07 18:58

On 1 Jun., 11:58, "Kurt E. Jensen" <k...@galnet.dk> wrote:

> Hej.
>
> Lad dem være, det er jo ikke hvepse, humlebier gør ikke noget, det er
> fredelige bier.

Og meget nyttige i haven.
Her har de fået tilbudt alternative levesteder, f.eks en stak sten i
et buskads, eller en ikke helt tilfældig revne i et udhus. Revnen i
udhuset har de taget til sig.

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-06-07 21:13

In news:1180807105.194128.290570@g4g2000hsf.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:

> [...]
> Her har de fået tilbudt alternative levesteder, f.eks en stak sten
> et buskads, eller en ikke helt tilfældig revne i et udhus. Revnen

Jeg holder utroligt meget af humlebier. Jeg synes de er så smukke,
og man må ikke glemme at en humlebi skal være *meget* trængt for at
stikke. Nogle tror at de bider, men det gør de ikke, de stikker. De
hjælper jo også med til at bestøve det vi har i haven, så ligefrem
udrydde dem synes jeg er synd, det er de for smukke og nyttige til.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Poul Larsen

Dato : 03-06-07 21:23

Dem skal du bare lade være det er nytte dyr hvis vi alle går og slår vores
bier og brumbasser ihjel hvem skal så bestøve alle vores træer og blomster
Næ næ lad dem være
Mvh Poul Larsen
Der selv har sommerhus med humlebier