Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fremkaldelse
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 15:47

Hey gutter-inder:0)

er det et super lab. til fremkaldes af foto´s som kan anbefales?
gerne med ftp adgang.

Vi smakker ikke om billedbutikken og andre i den dur, ikke for de at de ikke
gør det godt nok. Men jeg søger et lab som laver noget godt håndværk og som
kan modtage filer som fylder lidt.

Håber i kan hjælpe.
Vh torben ager

ps er også postet i billedsnak gruppen.

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-06-07 16:19

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4666c8f1$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> ikke gør det godt nok. Men jeg søger et lab som laver noget godt håndværk
> og som kan modtage filer som fylder lidt.

Hvorfor printer du ikke selv?

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 16:24

> Hvorfor printer du ikke selv?

Ja godt spørgsmål, hans.
Kunne være man bare skulle begynde gøre det.
Men har for det meste altid brugt en lokal foto handler, men deres kvalitet
er efter hånden så ringe at det ikke dutter mere.
Men igen vil gerne have noget et godt lab til vigtige billeder.

vh torben

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 16:29

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Men hvad er toppen inden for hjemmeprint, op til a3+ ?
er det epson som fører feltet?

vh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-06-07 16:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4666d2ad$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Men hvad er toppen inden for hjemmeprint, op til a3+ ?
> er det epson som fører feltet?

Da jeg købte i efteråret 2006 var det min vurdering at til A3+ print så var
Epson R2400 svaret. Jeg har ikke set noget siden, der skulle ændre min
mening om det. Jeg kan kun sige den printer meget flot i A3+ (og mindre
selvfølgelig).

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-06-07 16:31

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4666d192$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> kvalitet er efter hånden så ringe at det ikke dutter mere.
> Men igen vil gerne have noget et godt lab til vigtige billeder.

Det kommer selvfølgelig an på volumen og størrelse af billeder og hvor
kritisk du er. Jeg printer ikke mange billeder, men ønsker til gengæld at
dem, jeg printer bliver præcist som jeg vil have dem og derfor printer jeg
selv. Så snart man er over 10x15 niveauet er det også billigere.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 16:53

ønsker til gengæld at
> dem, jeg printer bliver præcist som jeg vil have dem og derfor printer jeg
> selv. Så snart man er over 10x15 niveauet er det også billigere.
Ok Hans

jeg vil skulle printe fra 10x15 op til 30x45.
og det er ekstemt vigtig billeder, bryllup osv.

men det hænder at jeg render ind i flere hundrede skole elever:0)

men igen det er kvaliteten der tæller på det færdige resultat, ellers kan
jeg jo ligeså godt smide mit 1dsII ud og bruge noget andet..

vh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-06-07 18:23

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4666d852$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> men igen det er kvaliteten der tæller på det færdige resultat, ellers kan
> jeg jo ligeså godt smide mit 1dsII ud og bruge noget andet..

Måske skulle du kombinere således at små billeder bliver sendt til
standardprint og de større printer du selv. Jeg kan sige at print fra 5D på
Epson i A3+ ser meget flotte ud!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 18:44

> Måske skulle du kombinere således at små billeder bliver sendt til
> standardprint og de større printer du selv.
ja de såkaldte skole billeder ryger til standard print på "prisbilligt"
sted, men igen kvaliteten skal jo stadig være med. :0)

>Jeg kan sige at print fra 5D på
> Epson i A3+ ser meget flotte ud!

Okey, kender du til canons i9100, tænker på en sammenligning af de to.
Men jeg har nu også læst at epson er i toppen..
Øv at bo på bornholm hvor ingen, slet ingen forhandlere har noget på lager
så man kan lave et test:0((

vh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 06-06-07 20:06

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4666f253$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> Men jeg har nu også læst at epson er i toppen..
> Øv at bo på bornholm hvor ingen, slet ingen forhandlere har noget på lager

Hvis du betaler omkostningerne, så kunne jeg printe nogle udvalgte billeder
i A3+ og sende dem til dig.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 20:09

god ide´ hans!

den er jeg med på, men jeg vender tilbage imorgen. må lige smutte...
Du er velkommen til skrive på
big@(Fjern)city.dk

Vh Torben

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-06-07 16:30

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> er det et super lab. til fremkaldes af foto´s som kan anbefales?
> gerne med ftp adgang.

Du har spamet hele to grupper med et off-topic spørgsmål, din
forespørgsel hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 17:05

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Du har spamet hele to grupper med et off-topic spørgsmål, din forespørgsel
> hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Det er vel relevant i en fotogruppe hvor man kan finde et kvalitetslab/eller
om det er billiger ser
lv at printe, hvis man ønsker kvalitet.

men... du kunne jo gå ud lave et par gode billeder, som er egnet til
offentliggørelse, og poste en henvisning til dem, sådan bare for at vise
os andre, at du er i stand til at bidrage med noget relvant...

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-06-07 17:28

Du er dum, læs hvorfor på www.usenet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 18:52

> Du er dum, læs hvorfor på www.usenet.dk

Det kan jeg ikke afvise, men det er immervæk stadig en relevant tråd som
omhandler kvalitetsprint.

Ligesom mit sidste indlæg hvor jeg citerede dig, vil jeg endnu en gang
citere et af dine indlæg:
"..... der har været masser af debatter i
news:dk.admin som er kommet frem til, at fundatserne er en ramme med
meget vide grænser, og at grupperne i udstrakt grad er autonome, d.v.s.
at det er dem der bidrager posetivt til gruppen, som i høj grad bestemmer
hvad der er velset i gruppen."

For ikke at være helt OT kan jeg tilføje at min arbejdsplad har en printer
magen til Hans Kruse, og den leverer superprint, men jeg vil da mene at man
skal printe en del før man anskaffer sig sådan en.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 06-06-07 19:37

kvajo wrote:

> Det kan jeg ikke afvise, men det er immervæk stadig en relevant tråd ...cut...

Det spørgsmål som Torben og Marie-louise Ager har postet er 100%
off-topic, og det er kun det som jeg forholder mig til...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 07-06-07 21:51

In article <4666db30$0$52142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "kajo" <( -
- - )> says...
> Det er vel relevant i en fotogruppe hvor man kan finde et kvalitetslab/eller
> om det er billiger ser
> lv at printe, hvis man ønsker kvalitet.

Glem det, fornuft bider ikke på trollen, ignorer ham.

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 22:10

"Jakob" skrev i en meddelelse
> [...]
> om det er billiger ser
> lv at printe, hvis man ønsker kvalitet.

Glem det, fornuft bider ikke på trollen, ignorer ham.

Jeg ved det, men evt kunne han prøve at læse følgende;

3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres. Det kan være
elementer omkring det færdige billede som komposition og billedsyn, samt
tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.

Printer etc. må vel henregnes som udstyr.

--
mvh kajo

Fra : Jakob

Dato : 07-06-07 22:16

In article <4668741e$0$937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "kajo" <( - -
- )> says...
> [...]
> tekniske emner som udstyr, film, mørkekammerarbejde m.m.
>
> Printer etc. må vel henregnes som udstyr.

Du glemmer lige at det heller ikke bider på ham hvis han helt
dokumenterbart tager fejl.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Kjær

Dato : 06-06-07 17:07

On 2007-06-06, Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
wrote:
> er det et super lab. til fremkaldes af foto´s som kan anbefales?
> gerne med ftp adgang.

Colorgruppen.dk kan anbefales. Ikke just biligt, men til gengæld
i top kvalitet.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-06-07 17:12