Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LightZone
Fra : Hans Kruse

Dato : 05-06-07 12:37

Er der nogen der har prøvet LightZone? http://www.lightcrafts.com/index.html
Her http://www.outbackphoto.com/index_news.html er der links til en video,
der viser hvordan LightZone virker og specielt hvordan man kan lave selektiv
editering. Det ser ud som et meget spændende produkt, som også viser, hvad
Lightroom vil komme med i fremtiden.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-07 12:51

> Er der nogen der har prøvet LightZone?

Jeg prøvede det for knap et år siden, men blev ikke gode venner med det.
Måske gav jeg det ikke tid nok

[8<8<8<]
> Det ser ud som et meget spændende produkt, som også viser, hvad Lightroom
> vil komme med i fremtiden.

Jeps.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-06-07 13:08

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> Jeg prøvede det for knap et år siden, men blev ikke gode venner med det.
> Måske gav jeg det ikke tid nok

Der er lige kommet en ny version 3.0

> Jeps.

Det er nu også min interesse, specielt at kunne lave deljusteringer af
billeder er noget jeg savner.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 05-06-07 13:24

[8<8<8<]
> Der er lige kommet en ny version 3.0

Den har jeg ikke prøvet.
Jeg husker ikke hvilken version jeg prøvede, men jeg havde problemer med at
styre områder som skulle behandles specielt.

[8<8<8<]
> Det er nu også min interesse, specielt at kunne lave deljusteringer af
> billeder er noget jeg savner.

Enig.
Jeg kunne godt tænke mig at det blev lavet med noget som ligner lag og
masker i Photoshop - det er sådan jeg ofte arbejder.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-07 13:27

Hans Kruse wrote:
> Der er lige kommet en ny version 3.0

Pudsigt. Da jeg mailede med dem (ligthcraft) for en måneds tid siden
ang. om fremtidige updates var grtis ved eks. version 3, fik jeg at vide
at der ikke var planer om version 3 i den nærmeste fremtid. De spurgte
hvor jeg havde fået info om version 3 fra, så de vidste nok godt at der
var noget på vej, men synes det var lidt skørt at skrive, når jeg ville
smide penge efter dem, men bare forhøre mig om update muligheder.

Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-06-07 13:09

Hans Kruse wrote:
> [...]
> editering. Det ser ud som et meget spændende produkt, som også viser, hvad

Ja det er virkelig fedt til "groveditering", men det kræver en del cpu
og ram, og så kører det på en i mine øjne håbløs java platform.

I forhold til CS3 er det nemt at lave ændringer på større områder, men
du kan slet ikke i samme omfang som CS3 lave detalje arbejde.

Prisen er også ok synes jeg, og selve tanken bag programmet er genial imho.

Hvis du "bare" skal lysne billeder og hæve konstrast osv., er det et
rigtigt fedt program - vel og mærke hvis du har en computer der kan
trække det. Prøv deres demo, og se om det hakker når du zoomer ind og ud
og se hvor lang tid det tager at lave ændringer på et helt billede i
fuld opløsning CS3 kører meget hurtigere på min sorte macbook end LZ.

Men prøv det. Måske er det lige det du står og mangler.

Thomas Schreiber