Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
at lave et hjemmelavet kamera
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 05-06-07 11:04

Hejsa

Vi har en kollega der snart går på pension, og vi plejer at sige farvel med
en lille gave. Denne her kollega er vild med foto og tager massere af
billeder, så vi synes da han skulle have et hjemmelavet kamera som afsked.

Jeg kan huske at jeg som knægt lavede sådan et simpelt kamera af en pap æske
og så med et par huller osv. Nogen der kan hjælpe mig, hvordan var det nu
præcis det kamera skulle laves...gaven er for sjov, så kameraet behøver ikke
være funktionelt.

mvh. BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Henrik

Dato : 05-06-07 11:58

On 5 Jun., 12:03, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeld...@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:
> [...]
> præcis det kamera skulle laves...gaven er for sjov, så kameraet behøver ikke
Man kan lave et pinhole kamera selv. I princippet er det blot en
lystæt kasse. hvor man sætter et stykke fotopapir, i den ene eme og
laver et lille hold i den anden.
Det sværeste bliver nok at finde fotopapir
se for eks.
http://www.skipp.dk/gallery2/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=1442&g2_navId=xfebd674d

Fra : Kaj

Dato : 05-06-07 12:00

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:46653500$0$14004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> æske og så med et par huller osv. Nogen der kan hjælpe mig, hvordan var
> det nu præcis det kamera skulle laves...gaven er for sjov, så kameraet

Måske kan du bruge denne adresse:

http://www.experimentarium.dk/dk/naturvidenskab_og_teknik/forsoeg_med/forsoeg.5.html

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-07 23:58

Der er masser af mere eller mindre realistiske projekter her:

http://www.photo.net/bboard/forum?topic_id=2122

_______